Gå til innhold

Lavt stoffskifte? Hvordan merket du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mister altså så mye hår av ingen forklarlig grunn... Etter litt obligatorisk googling kom jeg frem til at det kan være grunnet lavt stoffskifte. Min mor har hatt det siden hun var på min alder og jeg har flere symptomer som tiltaksløshet, treghet, lavt energinivå, lav sexlyst, tørr hud, sviktende hukommelse, og ikke minst sjeldne menstruasjon (sliter med sekundær infertilitet pga dette). Sikker mer jeg ikke kommer på nå...

Uansett, pga dette håravfallet er ekstremt sjenerende så skal jeg en tur til legen. Har forstått det slik at dette kan sjekkes ved en blodprøve. Nå er det faktisk bare et års tid siden jeg var hos legen sist for en henvisning til utredning pga barnløshet. Da ble det jo tatt massevis av blodprøver. Ville ikke dette blitt oppdaget da?

Lurer også på hvordan andre har oppdaget dette? Hva gjorde at du gikk til legen? Eller var det tilfeldig?

Anonymous poster hash: fb4c1...2f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dårlig matlyst, men la noe voldsomt på meg. Var full av vann da jeg kom meg til legen.

Slet også med håravfall, psykiske problemer, lav sexlyst og tiltaksløshet.

Anonymous poster hash: c3f04...65a
Skrevet

Jeg hadde dårlig matlyst, men la noe voldsomt på meg. Var full av vann da jeg kom meg til legen.

Slet også med håravfall, psykiske problemer, lav sexlyst og tiltaksløshet.

Anonymous poster hash: c3f04...65a

Aha, full av vann er jeg også.. Takker for svar:) ligner veldig på meg det der, men syns symptomene er så diffuse. Kan liksom passe til alt!

HI

Anonymous poster hash: fb4c1...2f8

Skrevet

Hadde slik deigete hud, tørr i ansiktet, pløsete av vann, trøtt og litt smådeppa. Hatt det siden jeg var 21 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...