Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 Koselig med baby igjen også og barna maser. Men tørr vi? Er det helt på tryne p starte på nytt?? Anonymous poster hash: de235...11d
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Hvorfor ikke ? Anonymous poster hash: 4c883...76a
supermamma-291005 Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Det gjorde vi, og angrer ikke. Det har faktisk gått så fint at nå venter vi nr 4 ( det blir 2 år mellom de minste)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #4 Skrevet 17. mars 2015 Jeg er den attpåklatten, og synes dere godt kan gå inn for det. Men er dere unge nok, og har overskudd, så gå for nr 4 også. Det kan bli litt ensomt når storesøsknene flytter ut. Jeg og mine søsken fikk best kontakt da jeg også var voksen. Anonymous poster hash: f1452...0a4
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #5 Skrevet 17. mars 2015 Kan jeg spørre hvor gamle dere selv er? Jeg er 29 nå og har en på 8 og en på noen mnd. Planlegger å ta noe utdanning før evt tredjemann, men er litt redd for å være "for gammel" når jeg er 33-34 ... Anonymous poster hash: 51c68...053
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #6 Skrevet 17. mars 2015 Kan jeg spørre hvor gamle dere selv er? Jeg er 29 nå og har en på 8 og en på noen mnd. Planlegger å ta noe utdanning før evt tredjemann, men er litt redd for å være "for gammel" når jeg er 33-34 ... Anonymous poster hash: 51c68...053 Jeg er 37 så jeg er i grenseland.. Anonymous poster hash: de235...11d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Mannen kom uventet når svigermor var 40 og søskene var hhv 10 og 12. Han sier at han hadde det som plommen i egget. Søskene på sin side var store nok til å se sjarmen i den lille samtidig som de kunne trekke seg når de var lei av babymaset.m Alle har et godt forhold som voksne. Svigermor er en ungdommelig 80-åring, og svigerfar dødde for 2 år siden, 78 år gammel. Han rakk å bli godt kjent med sine 7 barnebarn og fikk med seg flere koselige fisketurer med minstemannen i familien. Basert på det, er det i hvert fall ingen grunn til å la være. Anonymous poster hash: 4146e...247
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #8 Skrevet 18. mars 2015 Vi fikk nr 3 med samme mellomrom som dere evt vil få nå. Angrer ikke en dag på den kjære attpåklatten vår Det har vært veldig lettvint for oss, føler vi har vært kjempeheldige. Både jeg og far jobber turnus, men pga de eldre brødrene har vi aldri hatt trøbbel med pass av lillebror. Husker ikke helt hvordan vi gjorde det helt i starten, men de siste årene har brødrene tatt ansvar for han. De er kjempeflinke med han. De er en ressurs for hverandre og alle har vokst på det tror jeg Men den siste tiden har vi hatt en baby i hus, og jeg kjenner absolutt på at vi ikke ønsker flere barn, så her skal en av oss steriliseres. Den som kommer til først, sannsynligvis mannen. Men jeg gjør det også forsåvidt mer enn gjerne. Anonymous poster hash: 7ee31...6b2
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #9 Skrevet 18. mars 2015 Vi var 8, 11 og 15 da mamma og pappa fikk en uplanlagt atpåkladd. Var veldig koselig for alle sammen, og avlastning for foreldrene våre var ikke noe problem for å si det sånn Anonymous poster hash: 56c1a...f35
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #10 Skrevet 18. mars 2015 Vi og fikk nr tre når de andre var på den alderen, og venter nr fire nå, blir da to år mellom de to minste. Aldri angret på å satse på en til ☺ Anonymous poster hash: eeb1e...3a5
Giss Skrevet 18. mars 2015 #11 Skrevet 18. mars 2015 Jeg er attpåklatt med to søsken 7 og 10 år eldre enn meg. Jeg hadde ikke gjort det. Ensomt i oppveksten og stadig i dag føler jeg meg ofte på utsiden av familien siden de to eldste har et veldig nært forhold mens de stadig ser meg som lillesøsteren. Jeg opplever stadig at det er vanskelig å bli tatt seriøst mange ganger. (jeg er i dag 40 år.....) Jeg tror ikke mine foreldre angret seg at de fikk meg. Jeg har et veldig godt og nært forhold til dem. Men i forhold til mine søsken synes jeg ikke det har vært spesielt bra. Om dere vil går for en tett nr 4 også blir det nok noe annet.
Violeta Skrevet 18. mars 2015 #12 Skrevet 18. mars 2015 Det gjorde vi, og angrer ikke. Det har faktisk gått så fint at nå venter vi nr 4 ( det blir 2 år mellom de minste) Samme her! 7 og 9 år var de to eldste da vi fikk tredje. Nå venter vi nummer fire, og det blir 2,5 mellom de to yngste.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #13 Skrevet 19. mars 2015 Jeg er attpåklatt med to søsken 7 og 10 år eldre enn meg. Jeg hadde ikke gjort det. Ensomt i oppveksten og stadig i dag føler jeg meg ofte på utsiden av familien siden de to eldste har et veldig nært forhold mens de stadig ser meg som lillesøsteren. Jeg opplever stadig at det er vanskelig å bli tatt seriøst mange ganger. (jeg er i dag 40 år.....) Jeg tror ikke mine foreldre angret seg at de fikk meg. Jeg har et veldig godt og nært forhold til dem. Men i forhold til mine søsken synes jeg ikke det har vært spesielt bra. Om dere vil går for en tett nr 4 også blir det nok noe annet. Nr 4 er heeeeelt uaktuelt, så det må isåfall bli med denne ene. Godt poeng du har angående å føle seg som alenebarn. Mange er også positive men er dere like positive hvis jeg erkjenner at 3.mann i så fall vil bli med en annen mann enn de 2 første? HI Anonymous poster hash: de235...11d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #14 Skrevet 19. mars 2015 Jeg fikk nr. 3, med en ny mann, da de to eldste var ca den alderen dine er. Det har bare vært koselig!! Syns absolutt dere skal prøve!! :-) Anonymous poster hash: 4302c...45a
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #15 Skrevet 19. mars 2015 Jeg personlig hadde aldri orket å begynne på nytt igjen når ungene endelig var blitt så store og selvstendige, men det har nok mest med å gjøre at jeg ikke er så glad i babyer og småbarn. For meg fortoner dette seg som en stressende og slitsom tid, og noe som var godt å bli ferdig med. I tillegg kan det være utfordrende å ha både store og små barn samtidig. Både ha tenåringer som er sent oppe, skal kjøres på osv og samtidig ha baby/småbarn som våkner grytidlig og må tidlig i seng. Å finne ferier, aktiviteter osv som fenger alle blir mer vanskelig. Så, der har du det negative svaret ditt Anonymous poster hash: b4f8e...cbc
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #16 Skrevet 19. mars 2015 Jeg personlig hadde aldri orket å begynne på nytt igjen når ungene endelig var blitt så store og selvstendige, men det har nok mest med å gjøre at jeg ikke er så glad i babyer og småbarn. For meg fortoner dette seg som en stressende og slitsom tid, og noe som var godt å bli ferdig med. I tillegg kan det være utfordrende å ha både store og små barn samtidig. Både ha tenåringer som er sent oppe, skal kjøres på osv og samtidig ha baby/småbarn som våkner grytidlig og må tidlig i seng. Å finne ferier, aktiviteter osv som fenger alle blir mer vanskelig. Så, der har du det negative svaret ditt Anonymous poster hash: b4f8e...cbc Og de vil jeg også ha, så takk 😃👍 Anonymous poster hash: de235...11d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #17 Skrevet 19. mars 2015 Vi fikk det, og jeg synes det var ganske tungt i begynnelsen. Nattevåk og ekstremt krevende baby var et sjokk. Hindre oss ikke i å få 4 og 5 også Anonymous poster hash: 93b70...99b
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #18 Skrevet 19. mars 2015 Vi fikk det, og jeg synes det var ganske tungt i begynnelsen. Nattevåk og ekstremt krevende baby var et sjokk. Hindre oss ikke i å få 4 og 5 også Anonymous poster hash: 93b70...99b Ingen 4 og 5 her og vil ha en kosetid med denne i så fall... Det har jeg bestemt!!! ;-) Anonymous poster hash: de235...11d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #19 Skrevet 19. mars 2015 Vi har akkurat fått en overraskende attpåklatt. De eldre søsknene er 16 og 10 år. Så langt går det strålende 😊 Anonymous poster hash: 64303...444
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #20 Skrevet 20. mars 2015 Jeg fikk en lillesøster da jeg var nesten 11 og broren min nesten 9 år. Vi elsket lillesøsteren vår og dullet med henne fra dag 1. Da hun ble 8 år, hadde både jeg og broren min flyttet ut. Hun savnet oss jo, men det gikk veldig fint. I dag er vi voksne alle sammen, og det er jeg og lillesøsteren min som har det tette og nære forholdet til tross for nesten 11 år aldersforskjell. Så det trenger ikke være slik at attpåklatten blir ensom Anonymous poster hash: 105c3...6e2
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #21 Skrevet 20. mars 2015 Her er min søster 13 år eldre enn meg, og vi har et veldig godt forhold. Selv så har jeg en 8 åring og 13 åring, og har kjæreste som ønsker seg barn. Og vil jo ta litt tid før det barnet kommer, så det blir stor aldersforskjell. Og jeg tenker bare å få ett barn, jeg har tøffe svangerskap, så og skulle gå gjennom 2 tøffe svangerskap ganske rett etter hverandre orker jeg ikke. Anonymous poster hash: 01149...987
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #22 Skrevet 20. mars 2015 Vi har to barn på 8 og 16 år, og venter nå tredjemann! Så hos oss blir det tre "enebarn", men de gleder seg begge to til å få en liten bror eller søster! (for ordens skyld: med samme mann! ) Anonymous poster hash: 83bb9...885
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #23 Skrevet 21. mars 2015 Vi har to barn på 7 og 11 år, og venter nå nr tre! Veldig spent, dette var ikke planlagt! Anonymous poster hash: bcf81...3fc
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #24 Skrevet 21. mars 2015 Vi har to barn på 8 og 16 år, og venter nå tredjemann! Så hos oss blir det tre "enebarn", men de gleder seg begge to til å få en liten bror eller søster! (for ordens skyld: med samme mann! )Anonymous poster hash: 83bb9...885 Svogeren har samme struktur, 2 barn på hhv 22, 17 og 10 år. Samt at konen hadde ett fra før som er nettopp pasert 30. De er like sammensveiset som en familie med mindre aldersforskjell, men det ble selvsagt mindre lek sammen nå barna var yngre. Men de får til overraskende mange fellesaktiviteter, de går mye turer, fisker og reiser sammen. Veldig lite stresset familie sammenlignet med svigerinnen mkn som fikk 3 barn på 6 år. Anonymous poster hash: 4146e...247
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå