Gå til innhold

Håper det var rett å ringe politiet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute i sted og handlet på Kiwien som har sent oppe... Når jeg skulle kjøre inn på parkeringsplassen holdt jeg på å treffe en gutt (rundt 10-12år) som kom ned en liten bakke (gangvei ved parkeringsplassen) i full fart på skateboard og ruller rett inn på plassen! Ikke refleks heller. Bak han kom to andre gutter i samme tempo. Jeg gikk ut av bilen og sa at det er ikke var så lurt og at jeg kunne å truffet han (rolig og høflig). Gutten rister på hodet, sier noe (ikke norsk) til de to andre, de ler og går opp bakken igjen.

Jeg handler og kommer ut igjen, da holder de fortsatt på. Ser at en annen bil som kjører inn holder på å treffe en av de andre guttene. Jeg prøver å si i fra igjen, men de overser meg. Da ringer jeg politet og forklarer at det er uansvarlig å holde på slik, de sier de skal ta en tur bort. Politiet ber guttene om å gå hjem og han ene gutten roper rasist etter meg.. Men jeg måtte jo få de til å stoppe?

Anonymous poster hash: 6c638...1d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var rett å ringe. Du vet jo selv at du ikke er rasist. Noen unger i den alderen kan trekke det rasistkortet, enten fordi de ikke vet hvor dumt det er (sier de det til feil person, så kan det være med på å skape fordommer), eller de har opplevd endel rasisme, og klarer ikke å skille vanlig korreks fra rasisme.

Anonymous poster hash: 4d46c...d56

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Du gjorde helt rett! Barn har uansett ikke noe ute å gjøre nå. 

Skrevet

Takk for svar, jeg pleier aldri å blande meg inn i slik, men synest dette kunne bli en stygg situasjon☺️

Skrevet

Du gjorde helt rett. Synd noen folk lærer barna sine at man bare kan dra rasistkortet. 

Anonymous poster hash: 64bcd...4f0
Skrevet

Ja!

Anonymous poster hash: 559b7...f43

Skrevet

Du gjorde helt rett. Synd noen folk lærer barna sine at man bare kan dra rasistkortet.

Anonymous poster hash: 64bcd...4f0

Jeg skal ikke si at ingen lærer barna å dra det kortet, men dette er noe de fint kan komme på selv uten opplæring hjemmefra.

Anonymous poster hash: 4d46c...d56

Skrevet

Du gjorde helt rett. Synd noen folk lærer barna sine at man bare kan dra rasistkortet. Anonymous poster hash: 64bcd...4f0

Jeg skal ikke si at ingen lærer barna å dra det kortet, men dette er noe de fint kan komme på selv uten opplæring hjemmefra.Anonymous poster hash: 4d46c...d56

Ja, det er mange dummeuger

Anonymous poster hash: c78fc...71f

Skrevet

Slik du beskriver det var det sansynlig vis fornuftig å ringe politiet, men hvorfor bli stående å vente til de kom? Det hadde nok ært smartere å bare dra og la politiet ordne opp uten at du sto der og slik guttene sikkert så det, godtet deg over at de fikk tilsnakk.

Anonymous poster hash: 23842...c37
Skrevet

Om du ringer politiet, og de faktisk rykker ut, så kan du være sikker på at det var riktig.

De hadde nok ikke sendt noen om de ikke mente det var hensiktsmessig.

Anonymous poster hash: 5efbd...07e

Skrevet

Hadde du vært rasist hadde du vell syntes det ar helt greit om de ble påkjørt, du handlet riktig.....

Skrevet

Synes du gjorde helt riktig jeg :) Bra noen bryr seg. 

Skrevet

Du gjorde det rette. 👍😊

Skrevet

Slik du beskriver det var det sansynlig vis fornuftig å ringe politiet, men hvorfor bli stående å vente til de kom? Det hadde nok ært smartere å bare dra og la politiet ordne opp uten at du sto der og slik guttene sikkert så det, godtet deg over at de fikk tilsnakk.

Anonymous poster hash: 23842...c37

Godtet meg?? Hvor i alle dager får du det for deg at jeg godtet meg? Jeg ble igjen siden tlfsmamtalen var veldig kort og jeg ville være tilgjengelig for å vise hva som skjedde om det ble nødvendig.

Hi

Skrevet

Du gjorde helt rett!!

Anonymous poster hash: 699fc...0da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...