Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 Nå sover minste inne hos meg (jente), mens de to eldste (gutter) deler rom. Vi får tilgang til et ekstra rom nå (jippiiii), men hvem skal dele? Jeg tenker litt på å la de to minste prøve seg på samme rom nå, hvertfall til å sove på (det blir et jenterom), mens eldste får "eget" mot at han må dele det (+ et rom til som ikke er egnet til å sove i, men hvor de kan ha pult/hyller osv i) med mellomste på dagtid. Tenker da kanskje å kjøpe en køyeseng til de to minste, så blir det bedre plass.. Innvikla, men vil gjerne ha deres tanker/meninger Anonymous poster hash: c89ec...a2a
Violeta Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Jeg har en tiåring, og han har behov for å trekke seg unna småsøsknene sine ganske ofte. Så jeg ville gitt han eget rom hvertfall
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Jeg har en tiåring, og han har behov for å trekke seg unna småsøsknene sine ganske ofte. Så jeg ville gitt han eget rom hvertfall så vil du si min løsning er ok for nå da? hi Anonymous poster hash: c89ec...a2a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #4 Skrevet 17. mars 2015 Hva med å la eldste ha rommet helt alene. De to miste kan sove på samme rom. Ene av de har dette som sitte rom med sine leker og ting, den andre tar det siste rommet som sitt dagtid rom med sine leker og ting? Men spørs jo og på hva som er grunn til at siste rom ikke egner seg for soving Anonymous poster hash: 136f6...51e
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #6 Skrevet 17. mars 2015 Hva med å la eldste ha rommet helt alene. De to miste kan sove på samme rom. Ene av de har dette som sitte rom med sine leker og ting, den andre tar det siste rommet som sitt dagtid rom med sine leker og ting? Men spørs jo og på hva som er grunn til at siste rom ikke egner seg for soving Anonymous poster hash: 136f6...51e det rommet som ikke kan brukes ligger rett ved siden av det "nye" rommet, men i det rommet er det en trapp som går opp (til mine foreldre). Så dette rommet bruker vi til å gå gjennom både til det nye rommet og opp.. Derfor er det veldig styrete å ha et skikkelig rom der. Skulle jo absolutt gjerne ha hatt et rom til de hver, og gitt eldste litt mer privatliv. Men tror ikke det er så supergøy med dukker, barbie, rosa ditt og rosa datt for mellomste poden heller... han er jo tross alt bare to år yngre enn sin bror.. Men, nå vil det jo være slik at eldste må kunne være alene der iblandt, ha besøk der osv.. Men jeg vet ikke hva som er best.. hi Anonymous poster hash: c89ec...a2a
HvittHus Skrevet 17. mars 2015 #7 Skrevet 17. mars 2015 Jeg synes det høres som om mellomste vil bli litt rotløs med denne løsningen. Jeg ville laget et rom til guttene, og latt jenta få et eget. Det er kun to år mellom guttene så de er ikke så langt fra hverandre mentalt og har sikkert en del interesser felles.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #8 Skrevet 17. mars 2015 Hva med å la eldste ha rommet helt alene. De to miste kan sove på samme rom. Ene av de har dette som sitte rom med sine leker og ting, den andre tar det siste rommet som sitt dagtid rom med sine leker og ting? Men spørs jo og på hva som er grunn til at siste rom ikke egner seg for soving Anonymous poster hash: 136f6...51e det rommet som ikke kan brukes ligger rett ved siden av det "nye" rommet, men i det rommet er det en trapp som går opp (til mine foreldre). Så dette rommet bruker vi til å gå gjennom både til det nye rommet og opp.. Derfor er det veldig styrete å ha et skikkelig rom der. Skulle jo absolutt gjerne ha hatt et rom til de hver, og gitt eldste litt mer privatliv. Men tror ikke det er så supergøy med dukker, barbie, rosa ditt og rosa datt for mellomste poden heller... han er jo tross alt bare to år yngre enn sin bror.. Men, nå vil det jo være slik at eldste må kunne være alene der iblandt, ha besøk der osv.. Men jeg vet ikke hva som er best.. hi Anonymous poster hash: c89ec...a2a Hva med å la guttene dele rom, også setter du inn en sofa og lager litt som en gutte stue på siste rommet hvor de kan spille, se tv, ha litt leker osv. Og ha regler om at den som har besøk og vil være i fred skal få fred inne på rommet eller stua etter eget valg. Så setter du en køyeseng hos jenta, hvis 1 av guttene har overnattingsgjest må den andre sove hos søster den ene natta. Anonymous poster hash: 136f6...51e
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #9 Skrevet 17. mars 2015 Jeg synes det høres som om mellomste vil bli litt rotløs med denne løsningen. Jeg ville laget et rom til guttene, og latt jenta få et eget. Det er kun to år mellom guttene så de er ikke så langt fra hverandre mentalt og har sikkert en del interesser felles. oi.. det var et veldig godt poeng.. Han er nok veldig typisk mellomst også han. Litt vanskeligere å finne sin plass.... hmm.. hi Anonymous poster hash: c89ec...a2a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #10 Skrevet 17. mars 2015 Ville nok latt eldste få eget rom. Er det plass til at begge de minste har tingene sine på soverommet? Har jo vært ørten reportasjer i F&B om hvordan man med romdeler etc lager hver deres sone. Høres litt urettferdig ut at hele rommet skal være jentete når de begge skal sove der. Hun kan vel isåfall ha mer stæsj i rommet med denne trappen til foreldrene dine? Anonymous poster hash: fa297...a9c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #11 Skrevet 17. mars 2015 Hva med å la eldste ha rommet helt alene. De to miste kan sove på samme rom. Ene av de har dette som sitte rom med sine leker og ting, den andre tar det siste rommet som sitt dagtid rom med sine leker og ting? Men spørs jo og på hva som er grunn til at siste rom ikke egner seg for soving Anonymous poster hash: 136f6...51e det rommet som ikke kan brukes ligger rett ved siden av det "nye" rommet, men i det rommet er det en trapp som går opp (til mine foreldre). Så dette rommet bruker vi til å gå gjennom både til det nye rommet og opp.. Derfor er det veldig styrete å ha et skikkelig rom der. Skulle jo absolutt gjerne ha hatt et rom til de hver, og gitt eldste litt mer privatliv. Men tror ikke det er så supergøy med dukker, barbie, rosa ditt og rosa datt for mellomste poden heller... han er jo tross alt bare to år yngre enn sin bror.. Men, nå vil det jo være slik at eldste må kunne være alene der iblandt, ha besøk der osv.. Men jeg vet ikke hva som er best.. hi Anonymous poster hash: c89ec...a2a Hva med å la guttene dele rom, også setter du inn en sofa og lager litt som en gutte stue på siste rommet hvor de kan spille, se tv, ha litt leker osv. Og ha regler om at den som har besøk og vil være i fred skal få fred inne på rommet eller stua etter eget valg. Så setter du en køyeseng hos jenta, hvis 1 av guttene har overnattingsgjest må den andre sove hos søster den ene natta. Anonymous poster hash: 136f6...51e veldig godt tips, men det dumme rommet der har to dører og ei trapp.. så nesten ingen ledige vegger og slikt der.. men skal se litt på det.. kan jo være en måte å sno seg rundt på... hadde kanskje funket med saccosekker... det blir nok også litt trangt med to senger inne på det ledige rommet.. hi Anonymous poster hash: c89ec...a2a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #12 Skrevet 17. mars 2015 Ville nok latt eldste få eget rom. Er det plass til at begge de minste har tingene sine på soverommet? Har jo vært ørten reportasjer i F&B om hvordan man med romdeler etc lager hver deres sone. Høres litt urettferdig ut at hele rommet skal være jentete når de begge skal sove der. Hun kan vel isåfall ha mer stæsj i rommet med denne trappen til foreldrene dine? Anonymous poster hash: fa297...a9c Jeg ville vurdert om det rommet du og jenta deler kan være hennes rom. Men at du bare sover der. Dersom du har stor seng kan det kanskje bli litt trangt. Da ville i hvert fall alle barna hatt egne rom. Anonymous poster hash: fa297...a9c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #13 Skrevet 17. mars 2015 Ville nok latt eldste få eget rom. Er det plass til at begge de minste har tingene sine på soverommet? Har jo vært ørten reportasjer i F&B om hvordan man med romdeler etc lager hver deres sone. Høres litt urettferdig ut at hele rommet skal være jentete når de begge skal sove der. Hun kan vel isåfall ha mer stæsj i rommet med denne trappen til foreldrene dine? Anonymous poster hash: fa297...a9c Jeg ville vurdert om det rommet du og jenta deler kan være hennes rom. Men at du bare sover der. Dersom du har stor seng kan det kanskje bli litt trangt. Da ville i hvert fall alle barna hatt egne rom. Anonymous poster hash: fa297...a9c hehe.. ser jeg er så utrolig vanskelig her, så jeg må jo bare le.. men vi har så utrolig dårlig plass her På mitt rom (som er det minste) så har jeg stor seng, og over den ene halvdelen av senga har jeg hengt opp masse klær. Resten av tøyet er i hyller på den ene hele hele veggen hvor de to eldste guttene sover og har rom nå (det er stappfullt der nå - både rommet og klærne). Har ingen bod, så stur sesongklær i kofferter som stues under sengene til guttene... Håper med dette flyttet så vil jeg få kvittet meg med endel stæsj og få litt bedre plass til ungenes ting. Har lyst å skaffe de pulter og slikt, noe de ikke har plass til nå.. Tusen takk for alle tips hvertfall! Settes stor pris på! hi Anonymous poster hash: c89ec...a2a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #14 Skrevet 17. mars 2015 Du tar det minste rommet, gutta får det største på deling og jenta får det siste. Felles lekerom i ekstrarommet med trapp. Anonymous poster hash: 2ce7e...66c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #15 Skrevet 17. mars 2015 Ville nok latt eldste få eget rom. Er det plass til at begge de minste har tingene sine på soverommet? Har jo vært ørten reportasjer i F&B om hvordan man med romdeler etc lager hver deres sone. Høres litt urettferdig ut at hele rommet skal være jentete når de begge skal sove der. Hun kan vel isåfall ha mer stæsj i rommet med denne trappen til foreldrene dine? Anonymous poster hash: fa297...a9c Jeg ville vurdert om det rommet du og jenta deler kan være hennes rom. Men at du bare sover der. Dersom du har stor seng kan det kanskje bli litt trangt. Da ville i hvert fall alle barna hatt egne rom. Anonymous poster hash: fa297...a9c hehe.. ser jeg er så utrolig vanskelig her, så jeg må jo bare le.. men vi har så utrolig dårlig plass her På mitt rom (som er det minste) så har jeg stor seng, og over den ene halvdelen av senga har jeg hengt opp masse klær. Resten av tøyet er i hyller på den ene hele hele veggen hvor de to eldste guttene sover og har rom nå (det er stappfullt der nå - både rommet og klærne). Har ingen bod, så stur sesongklær i kofferter som stues under sengene til guttene... Håper med dette flyttet så vil jeg få kvittet meg med endel stæsj og få litt bedre plass til ungenes ting. Har lyst å skaffe de pulter og slikt, noe de ikke har plass til nå.. Tusen takk for alle tips hvertfall! Settes stor pris på! hi Anonymous poster hash: c89ec...a2a senga mi dekker forresten så og si hele rommet.. hi Anonymous poster hash: c89ec...a2a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #16 Skrevet 17. mars 2015 Hvis du setter en køyeseng midt i det største rommet så kan den fungere som romdeler. Du kan henge en gardin fra taket ned til kanten på den øverste køya,og en annen fra den øverste køya og ned til gulvet (på hver sin side av senga). Gardinene kan eventuelt ha to lag, slik at hvert av barna får sine farger og mønstre på den delen som vises på deres sone. Anonymous poster hash: cd7ce...c1d
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #17 Skrevet 17. mars 2015 Du lar selvfølgelig de to barna som er nærmest i alder og som er av samme kjønn dele rom! Anonymous poster hash: 6c15a...a29
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #18 Skrevet 18. mars 2015 dytter Anonymous poster hash: c89ec...a2a
Englenemine Skrevet 18. mars 2015 #19 Skrevet 18. mars 2015 Latt guttene dele, kun to år mellom og samme kjønn så sikkert noen felles ting de leker med også.
Englenemine Skrevet 18. mars 2015 #20 Skrevet 18. mars 2015 Og du burde ta det minste rommet du kan få inn senga di på. Du trenger jo ikke leker ol på ditt rom.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #21 Skrevet 18. mars 2015 Og du burde ta det minste rommet du kan få inn senga di på. Du trenger jo ikke leker ol på ditt rom. jeh har allerede det minste rommet Selv om guttene er nærmest i alder så sover de to minste bedre sammen, og er de eneste som fortsatt leker. Det de store har felles er fotball. hi Anonymous poster hash: c89ec...a2a
Mandala Skrevet 18. mars 2015 #22 Skrevet 18. mars 2015 Hvis du setter en køyeseng midt i det største rommet så kan den fungere som romdeler. Du kan henge en gardin fra taket ned til kanten på den øverste køya,og en annen fra den øverste køya og ned til gulvet (på hver sin side av senga). Gardinene kan eventuelt ha to lag, slik at hvert av barna får sine farger og mønstre på den delen som vises på deres sone. Anonymous poster hash: cd7ce...c1d Denne ideen syns jeg var veldig lur! Faktisk ganske så genial. Det blir jo virkelig en følelse av hvert sitt rom. Den ideen skal jeg ta med videre. Eneste problemet jeg kan se er hvis rommet er såpass lite at det på en måte bare blir en ruvende seng i midten og ikke så mye plass til noe mer rundt.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #23 Skrevet 18. mars 2015 Guttene i køyeseng på det minste rommet, og oppholdsrom til guttene på trapperommet. Og eget jenterom. På oppholdsrommet kan du sette hyller med plastbakker til leker på en hel vegg, for å få rotet bort. Leier dere sokkelleilighet hos foreldrene dine? Er det mulighet for å få litt plass oppe, siden det høres ut som om dere går ut og inn hos hverandre? Anonymous poster hash: 0a527...882
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #24 Skrevet 18. mars 2015 8 og 10 åringen deler tenkte jeg var beste løsning uten at jeg visste kjønn. Er minste jente enda bedre grunn til å dele. Så slipper 8 åringen prinsesse ting, og 5 åringen får beholde jente tingene. En 8 og en 10 åring har mye mer til felles enn en 8 og en 5 åring. Anonymous poster hash: 660c2...f02
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #25 Skrevet 18. mars 2015 Msnge mener eldste må få eget rom. Hva om to år da mellomste er 10… Hvem trenger eget rom da? Han har vel samme behov da som eldste har nå? Ut i fra alder og kjønn, hadde jeg latt de eldste dele rom. Kjipt å dele uansett, men for mellomste er det nok kjipere å dele med søstra enn med broren. Anonymous poster hash: bd788...8fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå