Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 Og spør meg stadig om hva jeg synes. Hvordan kan jeg si at det ikke er min stil uten at det blir feil? De har valgt mørke baderomsfliser, brune og svarte/grå. Sånne små firkanter, 25x25 eller noe i den duren. Jeg liker lyst og lett! Store blanke fliser! Dette er et funkishus og de har valgt panel i hele huset. Jeg synes det passer best i eldre hus. Samtidig tapetsert en vegg hvor deler av veggen går under trappen og hvor veggen fortsetter opp, men tapeten er bare i første etasje. Jeg synes det er så stygt, men kan ikke si det? Ellers er det jo et flott hus, de har bare valgt feil løsninger pga de er gjerrige og vil spare. Anonymous poster hash: 86e1b...2f1
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Er du misunnelig?? Normale mennesker klarer alltid å finne noe fint å si. Feks utrolig flott, fint, kult badekar/dusj. Synes blandebarteriet var tøft. Jeg liker hvordan overflaten føles når jeg tar på det. Jeg synes vinduene slipper inn så mye lys det blir så koselig. Ta deg sammen og se på detaljene. Om ikke helheten er noe for deg vil det likevel være detaljer du kan rose. Anonymous poster hash: 9a8ca...7f1
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Ja, det var lurt. Takk. Er negativ om dagen tror jeg. Er ikke misunnelig da vi er nettopp flyttet inn i nytt hus selv, godt å bli ferdig 👍 Anonymous poster hash: 86e1b...2f1
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #4 Skrevet 17. mars 2015 jeg hadde løyet og sagt at det var kjempefint osv. Uansett så er det meste fint for meg som bor i en kjellerleilighet jeg ikke engang eier selv Når det kommer til stil osv så er jeg av den oppfatning at ting kan være superstilig uten at det er min smak. Så hvorfor kan du ikke bare syntes det for dem som åpenbarnt er fornøyd? Jeg syntes dette er en situasjon hvor det er helt unødvendig med ærlighet, hvis du syntes det er så stygt. Finn på noe fint å si - saken løst! Anonymous poster hash: 9e724...8e9
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #5 Skrevet 17. mars 2015 Helt unødvendig å si at du ikke liker det. Mine venninner og jeg har ulike stiler, og det vet vi jo, men så klart sier man noe fint likevel. Anonymous poster hash: 376c6...3c9
Mandala Skrevet 17. mars 2015 #6 Skrevet 17. mars 2015 Skal man virkelig ikke kunne si til en venn at det ikke helt er ens stil? Må man late som man liker alt? At noe ikke er min stil betyr da ikke at det er stygt.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #7 Skrevet 17. mars 2015 Det er mange måter å si ting på men du må jo ikke juble for alt de gjør heller Finn på litt skryt og kanskje si pent at det er "interessant" eller at det funker jo i dette huset eller noe. Du trenger ikke elske alt de gjør selvfølgelig men man går jo ikke inn og sier "Åh herregud, det her var helt grusomt" Er jo lov å si at du ikke hadde valgt det selv til ditt hus (men det er jo i en annen stil uansett) eller noe i den duren Anonymous poster hash: 60f98...17e
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #8 Skrevet 17. mars 2015 Skal man virkelig ikke kunne si til en venn at det ikke helt er ens stil? Må man late som man liker alt? At noe ikke er min stil betyr da ikke at det er stygt. jeg hater når folk sier "det var veldig fint, men ikke helt min stil".. det er som om de tar tilbake alt det positive.. Anonymous poster hash: 9e724...8e9
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #9 Skrevet 17. mars 2015 Skal man virkelig ikke kunne si til en venn at det ikke helt er ens stil? Må man late som man liker alt? At noe ikke er min stil betyr da ikke at det er stygt. jeg hater når folk sier "det var veldig fint, men ikke helt min stil".. det er som om de tar tilbake alt det positive.. Anonymous poster hash: 9e724...8e9 Ikke nødvendigvis! Ofte ser jeg tøffe og stilige hus i for eksempel interiørmagasiner. Hadde ikke villet bo der selv men det kan se stilig ut for det, selv om det ikke er min stil! Anonymous poster hash: 60f98...17e
HeltAnonym Skrevet 17. mars 2015 #10 Skrevet 17. mars 2015 Skal man virkelig ikke kunne si til en venn at det ikke helt er ens stil? Må man late som man liker alt? At noe ikke er min stil betyr da ikke at det er stygt. Standard svar man får når folk ikke syns noe er fint! Hadde tenkt at dette syns ikke vedkommende var fint om jeg hadde fått den kommentaren.. Hva er galt med å dra en liten hvit løgn om at ting er fint selv om man ikke syns det for å ikke såre noen som har jobbet og stått på for å få det slik DE liker det og syns er fint?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #11 Skrevet 17. mars 2015 Skal man virkelig ikke kunne si til en venn at det ikke helt er ens stil? Må man late som man liker alt? At noe ikke er min stil betyr da ikke at det er stygt. Hvorfor ikke bare si HVA man liker og heller utelate hva man ikke liker? Når man er stolt av sitt nye hus er det litt leit om en god venninne sier hun ikke liker det. Anonymous poster hash: 9a8ca...7f1
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #12 Skrevet 17. mars 2015 Jeg hadde nok sagt at det var veldig flott! Venninnen din er sikkert kjempe stolt og ønsker bare bekreftelse! Anonymous poster hash: 19a78...e62
Mandala Skrevet 17. mars 2015 #13 Skrevet 17. mars 2015 (endret) Skal man virkelig ikke kunne si til en venn at det ikke helt er ens stil? Må man late som man liker alt? At noe ikke er min stil betyr da ikke at det er stygt.Standard svar man får når folk ikke syns noe er fint! Hadde tenkt at dette syns ikke vedkommende var fint om jeg hadde fått den kommentaren.. Hva er galt med å dra en liten hvit løgn om at ting er fint selv om man ikke syns det for å ikke såre noen som har jobbet og stått på for å få det slik DE liker det og syns er fint?Det er nettopp det jeg syns er så tåpelig,å bli såret over at én person ikke syns det var like fint. Jeg skjønner ikke greia med at man må ljuge selv for sine venner, men jeg vet jo at folk flest ønsker det sånn - overflatisk og uekte. Jeg mener ikke at man skal være direkte stygg mot andre, det er ikke det jeg mener. Endret 17. mars 2015 av Mandala
Lammelåret Skrevet 17. mars 2015 #14 Skrevet 17. mars 2015 I og med de ikke har spurt deg om råd, så synes jeg det blir uhøflig å skulle pådytte din smak og stil på dem. Hva du personlig liker får bli din sak. Du kan likevel skryte av deres innsats og resultater. Ikke sant?
Mamma-til-3-jenter Skrevet 17. mars 2015 #15 Skrevet 17. mars 2015 Jeg hadde løyet, og sagt at det var fint!! Men hadde nok ikke greid å være så super-entusiastisk..... ;-)
Gjest Antarctica Skrevet 17. mars 2015 #16 Skrevet 17. mars 2015 Hvis folk fisker etter komplimenter må de finne seg i at de ikke alltid får høre det de vil høre...
Superdolly Skrevet 17. mars 2015 #17 Skrevet 17. mars 2015 Skal man virkelig ikke kunne si til en venn at det ikke helt er ens stil? Må man late som man liker alt? At noe ikke er min stil betyr da ikke at det er stygt.Standard svar man får når folk ikke syns noe er fint! Hadde tenkt at dette syns ikke vedkommende var fint om jeg hadde fått den kommentaren.. Hva er galt med å dra en liten hvit løgn om at ting er fint selv om man ikke syns det for å ikke såre noen som har jobbet og stått på for å få det slik DE liker det og syns er fint?Det er nettopp det jeg syns er så tåpelig,å bli såret over at én person ikke syns det var like fint. Jeg skjønner ikke greia med at man må ljuge selv for sine venner, men jeg vet jo at folk flest ønsker det sånn - overflatisk og uekte. Jeg mener ikke at man skal være direkte stygg mot andre, det er ikke det jeg mener. Kjenner jeg deg? Min mann og jeg kjøpte oss hus for noen år siden. Vi pusset opp og syntes vi hadde fått det så fint. Vi var kjempefornøyde. En venninne av meg kom på besøk og jeg viste henne stolt rundt. Hun kom ikke med en posititv bemerkning, hun kritiserte absolutt alt. Jeg ville heller at hun skulle vært overfladisk og uekte, som du så elegant kaller det, eller høflig, som vi andre gjerne omtaler det som. Ja, jeg ble veldig såret. For å snu spørsmålet: Hva er greia med ærlighet for enhver pris? For denne ærligheten gjelder jo gjerne bare når folk vil klemme ut av seg negative og sårende ting. Hva er galt med høflighet og vennlighet? Hi, du kan sikkert finne noe du kan snakke positivt om i din venninnes hus. Du trenger ikke fortelld henne at det er dritstygt. Tenk heller på hva du selv ville ha følt hvis noen gikk gjennom ditt hus og fastslo at dine løsninger var dritstygge.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #18 Skrevet 17. mars 2015 Hvis folk fisker etter komplimenter må de finne seg i at de ikke alltid får høre det de vil høre... Vet du. Når jeg så du hadde svart måtte jeg bare inn og se hva for et usympatisk svar du klarte å lire av deg nå. Anonymous poster hash: 9a8ca...7f1
rosatusj Skrevet 17. mars 2015 #19 Skrevet 17. mars 2015 7khkgllk Klklkq2tyio0q123ř5678908ithojkhyåhkhkølllmws
Gjest Antarctica Skrevet 17. mars 2015 #20 Skrevet 17. mars 2015 Hvis folk fisker etter komplimenter må de finne seg i at de ikke alltid får høre det de vil høre... Vet du. Når jeg så du hadde svart måtte jeg bare inn og se hva for et usympatisk svar du klarte å lire av deg nå. Anonymous poster hash: 9a8ca...7f1 Ok. Håper du får et liv senere en gang, da. Kan bli tråkig å gå og vente på meg.
Mandala Skrevet 17. mars 2015 #21 Skrevet 17. mars 2015 Skal man virkelig ikke kunne si til en venn at det ikke helt er ens stil? Må man late som man liker alt? At noe ikke er min stil betyr da ikke at det er stygt.Standard svar man får når folk ikke syns noe er fint! Hadde tenkt at dette syns ikke vedkommende var fint om jeg hadde fått den kommentaren.. Hva er galt med å dra en liten hvit løgn om at ting er fint selv om man ikke syns det for å ikke såre noen som har jobbet og stått på for å få det slik DE liker det og syns er fint?Det er nettopp det jeg syns er så tåpelig,å bli såret over at én person ikke syns det var like fint. Jeg skjønner ikke greia med at man må ljuge selv for sine venner, men jeg vet jo at folk flest ønsker det sånn - overflatisk og uekte. Jeg mener ikke at man skal være direkte stygg mot andre, det er ikke det jeg mener.Kjenner jeg deg? Min mann og jeg kjøpte oss hus for noen år siden. Vi pusset opp og syntes vi hadde fått det så fint. Vi var kjempefornøyde. En venninne av meg kom på besøk og jeg viste henne stolt rundt. Hun kom ikke med en posititv bemerkning, hun kritiserte absolutt alt. Jeg ville heller at hun skulle vært overfladisk og uekte, som du så elegant kaller det, eller høflig, som vi andre gjerne omtaler det som. Ja, jeg ble veldig såret. For å snu spørsmålet: Hva er greia med ærlighet for enhver pris? For denne ærligheten gjelder jo gjerne bare når folk vil klemme ut av seg negative og sårende ting. Hva er galt med høflighet og vennlighet? Hi, du kan sikkert finne noe du kan snakke positivt om i din venninnes hus. Du trenger ikke fortelld henne at det er dritstygt. Tenk heller på hva du selv ville ha følt hvis noen gikk gjennom ditt hus og fastslo at dine løsninger var dritstygge. Haha, nei. Noe sånt hadde jeg aldri gjort. Det blir over grensen og jeg er selvsagt enig i at man bør skryte av det man liker. For noe liker man selvsagt. Men samtidig syns jeg det må være greit å si at feks badet ikke var hva en selv ville valgt.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #22 Skrevet 17. mars 2015 Jeg hadde heller sagt "ja, er det ikke deilig å endeligbli ferdig!" Og lagt vekk på at det huset virker romslig og praktisk, eller at det f.eks har godt med naturlig lys, flott tomt eller annet som ikke nødvendigvis går på hvordan ting ser ut. Jeg hadde kanskje sagt "her har dere gjort en god jobb", som kan tolkes på mange måter. Jeg er dårlig på å lyve, så jeg hadde nok ikke sagt noe var fint om jeg ikke likte det. Je hadde heller fokusert på noe av det jeg har nevnt over. Anonymous poster hash: 1c3c6...edc
Gjest Antarctica Skrevet 17. mars 2015 #23 Skrevet 17. mars 2015 Skal man virkelig ikke kunne si til en venn at det ikke helt er ens stil? Må man late som man liker alt? At noe ikke er min stil betyr da ikke at det er stygt.Standard svar man får når folk ikke syns noe er fint! Hadde tenkt at dette syns ikke vedkommende var fint om jeg hadde fått den kommentaren.. Hva er galt med å dra en liten hvit løgn om at ting er fint selv om man ikke syns det for å ikke såre noen som har jobbet og stått på for å få det slik DE liker det og syns er fint?Det er nettopp det jeg syns er så tåpelig,å bli såret over at én person ikke syns det var like fint. Jeg skjønner ikke greia med at man må ljuge selv for sine venner, men jeg vet jo at folk flest ønsker det sånn - overflatisk og uekte. Jeg mener ikke at man skal være direkte stygg mot andre, det er ikke det jeg mener.Kjenner jeg deg?Min mann og jeg kjøpte oss hus for noen år siden. Vi pusset opp og syntes vi hadde fått det så fint. Vi var kjempefornøyde. En venninne av meg kom på besøk og jeg viste henne stolt rundt. Hun kom ikke med en posititv bemerkning, hun kritiserte absolutt alt. Jeg ville heller at hun skulle vært overfladisk og uekte, som du så elegant kaller det, eller høflig, som vi andre gjerne omtaler det som. Ja, jeg ble veldig såret. For å snu spørsmålet: Hva er greia med ærlighet for enhver pris? For denne ærligheten gjelder jo gjerne bare når folk vil klemme ut av seg negative og sårende ting. Hva er galt med høflighet og vennlighet? Hi, du kan sikkert finne noe du kan snakke positivt om i din venninnes hus. Du trenger ikke fortelld henne at det er dritstygt. Tenk heller på hva du selv ville ha følt hvis noen gikk gjennom ditt hus og fastslo at dine løsninger var dritstygge. Haha, nei. Noe sånt hadde jeg aldri gjort. Det blir over grensen og jeg er selvsagt enig i at man bør skryte av det man liker. For noe liker man selvsagt. Men samtidig syns jeg det må være greit å si at feks badet ikke var hva en selv ville valgt. Å uttale seg når man ikke er blitt spurt er ikke høflig. Men å bli bedt om å mene noe er noe annet. Da kan ikke folk forvente at man skal endre personlighet og begynne å juge. Den venninna i hovedinnlegget spør jo ustanselig om HIs mening.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #24 Skrevet 17. mars 2015 Jeg ville dratt frem det som er positivt og oversett resten. Selv om man har en ex klassisk stil selv, så kan man jo syntes det er fint med andre stilarter som funkis, shabby, rustikk osv. Dette var veldig deg og personlig. Så nydelig farge det er på flisene. Så store og romslige rom. Så mye deilig dagslys som kommer inn av de store vinduene. Så fin benkeplate dere har valgt, hva er den lagd av? Dette minner jo et deilig spa på et hotell. Så dyktige dere har vært. Jeg hadde selv ei venninne som var ærlig. Der andre sa WOW, påpekte hun feil. Utrolig sårende. Vi har forskjellig smak. Jeg anerkjenner hennes smak, mens hun ikke anerkjenner min. Jeg kommer ikke over kommentarene hennes. Unødvendig å ta fra andre gleden. Andre kan syntes det er fint mens du syntes det er stygt. Anonymous poster hash: f72f9...a97
*Miss Marple* Skrevet 17. mars 2015 #25 Skrevet 17. mars 2015 Skal man virkelig ikke kunne si til en venn at det ikke helt er ens stil? Må man late som man liker alt? At noe ikke er min stil betyr da ikke at det er stygt.Standard svar man får når folk ikke syns noe er fint! Hadde tenkt at dette syns ikke vedkommende var fint om jeg hadde fått den kommentaren.. Hva er galt med å dra en liten hvit løgn om at ting er fint selv om man ikke syns det for å ikke såre noen som har jobbet og stått på for å få det slik DE liker det og syns er fint?Det er nettopp det jeg syns er så tåpelig,å bli såret over at én person ikke syns det var like fint. Jeg skjønner ikke greia med at man må ljuge selv for sine venner, men jeg vet jo at folk flest ønsker det sånn - overflatisk og uekte. Jeg mener ikke at man skal være direkte stygg mot andre, det er ikke det jeg mener.Kjenner jeg deg?Min mann og jeg kjøpte oss hus for noen år siden. Vi pusset opp og syntes vi hadde fått det så fint. Vi var kjempefornøyde. En venninne av meg kom på besøk og jeg viste henne stolt rundt. Hun kom ikke med en posititv bemerkning, hun kritiserte absolutt alt. Jeg ville heller at hun skulle vært overfladisk og uekte, som du så elegant kaller det, eller høflig, som vi andre gjerne omtaler det som. Ja, jeg ble veldig såret. For å snu spørsmålet: Hva er greia med ærlighet for enhver pris? For denne ærligheten gjelder jo gjerne bare når folk vil klemme ut av seg negative og sårende ting. Hva er galt med høflighet og vennlighet? Hi, du kan sikkert finne noe du kan snakke positivt om i din venninnes hus. Du trenger ikke fortelld henne at det er dritstygt. Tenk heller på hva du selv ville ha følt hvis noen gikk gjennom ditt hus og fastslo at dine løsninger var dritstygge. Haha, nei. Noe sånt hadde jeg aldri gjort. Det blir over grensen og jeg er selvsagt enig i at man bør skryte av det man liker. For noe liker man selvsagt. Men samtidig syns jeg det må være greit å si at feks badet ikke var hva en selv ville valgt. Det tenker jeg at man kun sier på direkte spørsmål. Om man skal si noe generelt om f.eks et hus så er det alminnelig høflighet, i min verden iallfall, å fokusere på det som er fint, noe finner man alltid. Du kaller det overfladisk og falskt, jeg kaller det høflig og vennlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå