Gå til innhold

Ta barna ut av skolen for solformørkelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis av oss har et fet teleskop og har invitert oss til å se solformørkelsen på fredag, men den er midt i skoletiden så jeg er litt betenkt.

Barna har vært borte i to dager hver dette skoleåret, ligger bra an faglig og synes astronomi er superspennende.

Anonymous poster hash: abefc...062

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ser man solformørkelsen i et teleskop uten å bli blind?

Til spørsmålet. Nei, det ville ikke falt meg inn å ta barna ut av skolen for å se en solformørkelse.

Anonymous poster hash: 56a2f...c09
Skrevet

Ser ingen problemer med å ta barna ut av skolen for å se på solformørkelse :)

Anonymous poster hash: 30794...86a
Skrevet

Det kunne jeg fint ha gjort, og jeg har bedt ungdommene om å ta seg en tur ut om det er mulig å få til på jobb og skole.

Men her ser det ut som det blir overskyet dessverre. 

Skrevet

En kompis av oss har et fet teleskop og har invitert oss til å se solformørkelsen på fredag, men den er midt i skoletiden så jeg er litt betenkt.

Barna har vært borte i to dager hver dette skoleåret, ligger bra an faglig og synes astronomi er superspennende.

Anonymous poster hash: abefc...062

Håper han har kraftig solfilter på linsen.... Det hørtes egentlig litt skummelt ut. 

Ellers ville jeg ha satset på solformørkningsbriller. 

Anonymous poster hash: a95b2...443

Gjest Julia1984
Skrevet

Nei det hadde jeg virkelig ikke gjort.

Skrevet

Her så skal de ut å se på solformørkelsen, både på barne og ungdomsskolen.

Skrevet

Om det blir klarvær (er meldt overskyet) skal me ut å se på skolen her. Når sånt skjer fletter de selvfølgelig det inn i undervisningen så solformørkelse står på timeplanen fredag.

Anonymous poster hash: 1b736...279

Skrevet

Hos oss står dette på timeplanen. 

Jeg hadde aldri tatt ungene ut av skolen for noe sånt. 

Anonymous poster hash: 44664...bcb
Skrevet

Barnehagen skal se på solformørkelsen med solbriller. Nei, jeg tror ikke det. Heldigvis blir det overskyet så jeg slipper å ta barnet ut av barnehagen :D

Skrevet

Hæ? Man tar selvfølgelig ikke ut barna fra skolen for noe sånt.

Skrevet

Her har skolen kjøpt briller så ungene skal ut å se, men hadde ikke tatt ungene ut for den grunn uansett!

Anonymous poster hash: b3ac8...911

Gjest Antarctica
Skrevet

Her kommer det garantert til å øse ned, så jeg har ingen illusjoner om å se sola, formørket eller i annen utgave.

Skrevet

Ungene får jo veldig god arbeidsmoral om foreldrene støtter oppunder så håpløse grunner for fravær. Om det er klarvær har helt sikkert skolen et opplegg, hvis ikke kan man følge det på nettet noe jeg vet mange skoler går for. For øvrig er det meldt skya i store deler av Norge, mener unntaket er sånn ca Nordland og nord-Trøndelag... ;)

Anonymous poster hash: b5bac...30d

Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn! Er det klarvær, så ser de det på skolen, og er det overskyet, så har barna oppegående lærere som nok finner dette på nettet.

Anonymous poster hash: 4f596...b1e

Skrevet

Ungene får jo veldig god arbeidsmoral om foreldrene støtter oppunder så håpløse grunner for fravær. Om det er klarvær har helt sikkert skolen et opplegg, hvis ikke kan man følge det på nettet noe jeg vet mange skoler går for. For øvrig er det meldt skya i store deler av Norge, mener unntaket er sånn ca Nordland og nord-Trøndelag... ;)

Anonymous poster hash: b5bac...30d

Tja mine unger hadde fått lov til å komme sent på skolen en slik dag, men de har glimrende arbeidsmoral for det. Det er ikke fravær ved slike spesielle anledninger som skaper gode eller dårlige holdninger hos ungene. Det er hva man gjør i hverdagen, samt hvilke signaler man som forelder sender ut, som teller.

Skrevet

Dere vet at solbriller ikke er god nok beskyttelse? Det må spesialbriller til for ikke å risikere skade på retina.

Skrevet

Vi tar med hele klassen ut for å se ;)

Anonymous poster hash: 4a69f...4da
Skrevet

Nei. Men nå er det trolig overskyet store deler av landet på fredag så mulig det ikke er så aktuelt?

Anonymous poster hash: 827fe...2dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...