Gå til innhold

å hoppe over mensen med p-piller pga lite jern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere som har lite jern og går på p-piller å hoppe over mensen? Jeg blør ganske kraftig (begynte etter fødselen) og kjenner at jeg blir ekstra slapp under mensen. Liker ikke å hoppe over mensen da jeg tidligere opplevde at når jeg valgte å få mensen så blødde jeg veldig kraftig og hadde ekstra med menssmerter. Men det var før fødselen. Å bytte prevensjonsmiddel er uaktuelt her og nå, så vil ikke diskutere det.

Anonymous poster hash: 69416...c73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg vil ikke tulle mer enn nødvendig med hormonene mine.

Hva er årsaken til at du har lite jern? Mistet du mye blod under fødselen så bruker det jo å gå greit å spise seg opp på det, sammen med tilskudd. Om man har kronisk lite jern så bør man satse på å finne årsaken til mangelen.

Jeg passer på å spise mer rødt kjøtt, brokkoli, rødbeter (og rødbetsaft fra helsekosten), knasker på fersk persille, leverpostei, og passer på å få i meg c-vit. til alle måltider også for å lette opptaket av jern.

Dette gjør jeg alltid i uken før mensen og de første dagene hvor jeg blør mer. Etter at jeg begynte med dette så blir jeg ikke lenger slapp under mensen.

Anonymous poster hash: 19c13...0c5
Skrevet

Nei. Jeg vil ikke tulle mer enn nødvendig med hormonene mine.

Hva er årsaken til at du har lite jern? Mistet du mye blod under fødselen så bruker det jo å gå greit å spise seg opp på det, sammen med tilskudd. Om man har kronisk lite jern så bør man satse på å finne årsaken til mangelen.

Jeg passer på å spise mer rødt kjøtt, brokkoli, rødbeter (og rødbetsaft fra helsekosten), knasker på fersk persille, leverpostei, og passer på å få i meg c-vit. til alle måltider også for å lette opptaket av jern.

Dette gjør jeg alltid i uken før mensen og de første dagene hvor jeg blør mer. Etter at jeg begynte med dette så blir jeg ikke lenger slapp under mensen.

Jeg blør mye kraftigere under mensen, ikke noe å gjøre noe med sier legen, altså jeg blør ikke veldig kraftig men kraftigere enn før. Klarer meg med vanlige bind på dagen og nattbind på natta. Tåler ikke tamponger. Tar jerntilskudd og passer på kostholdet som deg.

Skrevet

Jeg blør mye kraftigere under mensen, ikke noe å gjøre noe med sier legen, altså jeg blør ikke veldig kraftig men kraftigere enn før. Klarer meg med vanlige bind på dagen og nattbind på natta. Tåler ikke tamponger. Tar jerntilskudd og passer på kostholdet som deg.

Glemte å skrive i sted, jeg fikk mindre blødninger etter akupunkturbehandling, så det er verdt et forsøk også.

Skrevet

Glemte å skrive i sted, jeg fikk mindre blødninger etter akupunkturbehandling, så det er verdt et forsøk også.

Takk for tipset. Har forsåvidt kun dårlig erfaring med akupunktur, at det aldri funker på meg :(

Skrevet

Takk for tipset. Har forsåvidt kun dårlig erfaring med akupunktur, at det aldri funker på meg :(

Det trenger ikke være at akupunktur ikke fungerer på deg, men at akupunktøren(e) du har gått til ikke har satt riktige nåler på deg ut fra hva som er den underliggende ubalansen i kroppen.

Viktig å få frem at dette startet etter fødselen.

Let etter noen med god erfaring på kvinneproblemer. Det er dessverre stor forskjell på terapeutene, ikke alle er like gode. Gå til klassisk akupunktør med lang erfaring (ikke bare øreakupunktur).

Skrevet

Istedenfor å bruke masse penger på alternativ medisin ville jeg heller brukt penger på en resept på Cyclokapron, hvis du ikke har prøvd det før. 

Å hoppe over bortfallsblødninger på p-piller kan du jo også prøve igjen, langt i fra sikkert at du får samme problemene denne gangen. Hvis du får det, så får du sammenligne hva som er verst med en bortfallsblødning fra helv....  med måneders mellomrom, eller en litt mindre grusom en hver måned.

Anonymous poster hash: 9208f...597

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...