Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 Vet ikke hva som er vanlig. Jenta mi blir sint og grinete for ingenting. Er snart 1,5 år. Vi var sammen med 2 andre par med barn på samme alder og de var så avslappet i forhold. De satt og koste seg i sandkassen og klatret osv. Jenta vår prøvde å grave med spade, fikk ikke til og ble kjempesint. Ville ikke mer. Fikk heller ikke til å klatre ved første forsøk, ble sint og ville ikke mer. Sånn fortsatte hele lekestunden. Slik er det også hjemme 😕??? Anonymous poster hash: 66834...d4d
☆☆☆ Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Eldste furtar mykje for tida, minsta er illsint stadig vekk. Null lunte, det er rett på fenghetta.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Eldste furtar mykje for tida, minsta er illsint stadig vekk. Null lunte, det er rett på fenghetta. Bra å høre det ikke bare er her. Hvor gammel er minsten? Er dette begynnelsen på trass alder kanskje 😫 Anonymous poster hash: 66834...d4d
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. mars 2015 #4 Skrevet 17. mars 2015 min er halvannet og sutrer hele dagen. Jeg blir sprø!! Alt er feil, uansett!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #5 Skrevet 17. mars 2015 min er halvannet og sutrer hele dagen. Jeg blir sprø!! Alt er feil, uansett! Akkurat likt her 😕 Men de "sinne-anfallene" er nesten verre enn sutringen for tiden. Skulle bygge med klosser i dag morges, og da det ikke gikk, raste jo hele verden sammen. Ikke lett å få inn positiv oppmerksomhet når det er sutring og hyling nesten hele dagen! 😫 Anonymous poster hash: 66834...d4d
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. mars 2015 #6 Skrevet 17. mars 2015 min er halvannet og sutrer hele dagen. Jeg blir sprø!! Alt er feil, uansett! Akkurat likt her Men de "sinne-anfallene" er nesten verre enn sutringen for tiden. Skulle bygge med klosser i dag morges, og da det ikke gikk, raste jo hele verden sammen. Ikke lett å få inn positiv oppmerksomhet når det er sutring og hyling nesten hele dagen! Anonymous poster hash: 66834...d4d Nei, det er en slitsom tid. Og han har begynt å hyle konsekvent hver gang en av oss andre åpner munnen for å si noe. Hyggelig for søsknene som aldri slipper til...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #7 Skrevet 17. mars 2015 Vi hadde en slik periode rundt juletider med vår gutt som er 20mnd nå. Den siste måneden har det roet seg betraktelig og han er nå stort sett i godt humør. Sinnanafallene og sutringen varte ganske lenge (føltes ihvertfall ut sånn), men vi hadde en sykdom oppi det hele som nok forsterket det litt. Det går nok snart over! Anonymous poster hash: 52bd7...1a1
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #8 Skrevet 17. mars 2015 Mi sutra konstant fra hun var 6 mnd til hun var nærmere to. Det løsnet mer når språket løsnet, men nå kommer trassen... Anonymous poster hash: a8480...f77
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #9 Skrevet 17. mars 2015 Tre av dem ja, men ikke den siste. Tre av barna mine er ekstremt viljesterke, temperamentsfulle, sta og tidvis ganske utålmodige. De kan være vanskelig å oppdra, men samtidig er de også veldig klare på hvor egne grenser går og lar seg aldri pelle på nesen av noen. Der de som småbarn gav fort opp, har utholdenhet økt veldig, men de blir fortsatt svært frustrerte og sinte når de ikke får noe til. Fordelen er at jo eldre de blir, jo tryggere blir jeg på at de alltid vil lande på beina og klare seg fordi de er så "sterke". Sistemann er helt annerledes. Han er rolig, tålmodig, snill, ettergiven og utrolig enkle å ha med å gjøre for både meg og de rundt ham. Det er uproblematisk å oppdra ham, men det bekymrer også at han er så mild. Jeg er redd for at han skal la seg tråkke på og ikke klare å sette grenser for seg selv når han stadig er den som backer ut og lar andre få bestemme fordi han er for snill til å overkjøre dem rundt seg. Poenget er bare at det å ha barn som viser mye vilje kan ofte være mindre bekymringsfullt på sikt enn omvendt. Anonymous poster hash: 90c92...748
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2015 #10 Skrevet 17. mars 2015 Vet ikke hva som er vanlig. Jenta mi blir sint og grinete for ingenting. Er snart 1,5 år. Vi var sammen med 2 andre par med barn på samme alder og de var så avslappet i forhold. De satt og koste seg i sandkassen og klatret osv. Jenta vår prøvde å grave med spade, fikk ikke til og ble kjempesint. Ville ikke mer. Fikk heller ikke til å klatre ved første forsøk, ble sint og ville ikke mer. Sånn fortsatte hele lekestunden. Slik er det også hjemme 😕??? Anonymous poster hash: 66834...d4d Sånn er det med mange 😊 (de fleste tror jeg?). Gutten vår er også sånn, men dagene der han er uthvilt, mett og vi følger rutinen går mye bedre enn dager der vi gjør noe utenom rutinen (dra bort på besøk til nye mennesker, ha besøk hjemme, sove i bilen heller enn i senga osv...). Jeg leste et sted at språkutvikling og sosiale evner sitter på samme plass i hjernen (frontallappen). Så når barna går raskt fremover i språket er det vanlig at de blir litt gærne 🙊 😊 I tillegg er det jo frustrerende for en liten tass å mene en hel masse ting, men ikke kunne formulere seg og gjøre seg forstått. men det er bare en fase. Bare vær tålmodig, så går det seg til. 😊 Anonymous poster hash: 48906...028
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå