Gå til innhold

lei bihulebetennelser


Anbefalte innlegg

Skrevet

For tre helger siden så fikk jeg vondt i pannen og skjønte at det måtte være bihulene, kjente at jeg var tett og hadde et trykk der. Ikke noe snørr kom ut. Over helgen ble det litt bedre men onsdagen kom smertene tilbake, og torsdagen fikk jeg i tillegg nesten feber, lå på 37,9 i noe timer. Fredag dro jeg til legen, crpen var forhøyet sa legen men siden jeg hadde så lite symptomer så ønsket han ikke at jeg skulle begynne på antibiotika med en gang, men han skrev allikevel en resept men ba meg vente med den til i hvertfall over helgen og se om jeg ble verre. Dagen etter begynte det å renne ut snørr og trykket i hodet ble nesten borte. Deilig tenkte jeg og godt å slippe antibiotika. Men igjen ondagen så fikk jeg det samme trykket i hodet og hodepine. Ble sengeliggende fordi jeg ble så slapp og hadde så vondt, men ikke feber. Torsdagen lå jeg ennå i senga og syntes synd på meg selv. Siden jeg var verre så dro jeg på apoteket og hentet antibiotikaen. Jeg er ennå ganske snørrete og det kommer ut gul-brundt snørr. Men det som plager meg mest er smertene. Tar paracet uten effekt. Kan det være at antibiotikaen ikke gjør jobben sin? Har tenkt på at dette kan være et virus men har lest at da er man sjeldent syk lengre enn 10 dager. Jeg har slitt i over 3 uker nå. Så planen er legen i morgen, må dra så langt til legevakta at det orker jeg ikke. Eller er det for tidlig å dra til legen i morgen? Hvor lenge bør antibiotikaen taes før den skal hjelpe?

 

Jeg skyller nesa, altså bilhulene, med saltvann flere ganger om dagen og føler at jeg får åpnet og renset, men snørrproduksjonen tar ikke slutt, men det verste er som sagt smertene, sov bare 2 timer i natt. Har mest vondt i ørene (og dotter) og litt i kjeven på den ene siden. Når jeg spiser så smeller det i øret på motsatt side enn hvor jeg har vondt i kjeven. Jeg har aldri vært fan av nesespray fordi de har aldri fungert, men har ikke prøvd heller på et par år. Var veldig plaget av bihulebetennelse i høst men det var ikke så vondt da som nå. Ville dere prøvd nesespray? Har dere god effekt av det? Er også svimmel og kvalm innimellom.

 

Har tidligere vært hos ØNH pga en polypp i en bihule og en del bihulebetennelser, men de vil ikke fjerne polyppen da den ligger så nært synsnerven. Det er uaktuelt å fjerne polyppen sa de. Jeg er enig i at jeg ikke vil miste synet på det øyet men er så lei av bihulebetennelse. Tenker at en ny henvisning til ØNH vil være bortkastet og fastlegen vet ikke noe som kan gjøres. Noen her med noe erfaring rundt dette? Det er ingenting å gjøre? Finnes det noe forebyggende man kan ta mot bihulebetennelse?

 

Anonymous poster hash: 88e0b...c51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få nesespray med kortison som du tar daglig.

det kan jo også hende de kan gjøre noe annet kirurgisk inni der or å lette opp, men som ikke er farlig for synet.

Jeg fikk åpnet opp kirurgisk (en gruuuusom operasjon), og brukte deretter sånn nesespary i noen år. Nå trege rjeg ikke det og har aldri bihulebetennelser lenger.

 



Anonymous poster hash: c74a2...82a
Skrevet

Du kan få nesespray med kortison som du tar daglig.det kan jo også hende de kan gjøre noe annet kirurgisk inni der or å lette opp, men som ikke er farlig for synet.Jeg fikk åpnet opp kirurgisk (en gruuuusom operasjon), og brukte deretter sånn nesespary i noen år. Nå trege rjeg ikke det og har aldri bihulebetennelser lenger.  Anonymous poster hash: c74a2...82a

Jeg prøvde kortison for ca 3 år siden, da blødde jeg neseblod daglig og fikk kronisk bihulebetennelse. Legen mente at jeg burde bruke nesesprayen i minst 3 mnd og at bihulebetennelsen kom til å gå over etter kort tid men den varte i 3 mnd, i litt forskjellig grad. Har lest at det ikke er anbefalt med kortison under en bihulebetennelse så man må være frisk når man begynner med den, skjønte ikke hvorfor. Så vurderer å prøve kortison igjen ja, men må bli frisk først.

 

 

Før jeg fikk vite at det ikke ble en operasjon så gruet jeg meg, skal ikke være noe kos nei :P Mens nå så syns jeg at det er synd.

 

Anonymous poster hash: 88e0b...c51

Skrevet

 

Du kan få nesespray med kortison som du tar daglig.det kan jo også hende de kan gjøre noe annet kirurgisk inni der or å lette opp, men som ikke er farlig for synet.Jeg fikk åpnet opp kirurgisk (en gruuuusom operasjon), og brukte deretter sånn nesespary i noen år. Nå trege rjeg ikke det og har aldri bihulebetennelser lenger.  Anonymous poster hash: c74a2...82a

Jeg prøvde kortison for ca 3 år siden, da blødde jeg neseblod daglig og fikk kronisk bihulebetennelse. Legen mente at jeg burde bruke nesesprayen i minst 3 mnd og at bihulebetennelsen kom til å gå over etter kort tid men den varte i 3 mnd, i litt forskjellig grad. Har lest at det ikke er anbefalt med kortison under en bihulebetennelse så man må være frisk når man begynner med den, skjønte ikke hvorfor. Så vurderer å prøve kortison igjen ja, men må bli frisk først.

Før jeg fikk vite at det ikke ble en operasjon så gruet jeg meg, skal ikke være noe kos nei :P Mens nå så syns jeg at det er synd. Anonymous poster hash: 88e0b...c51

Og takk for svar! :)

 

Anonymous poster hash: 88e0b...c51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...