Gå til innhold

Kroppen oppfører seg så rart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tre uker siden måtte jeg på legevakta og klippe av gifteringen pga at armen og hånda plutselig hovne opp skikkelig. De fant ikke noe galt og jeg jeg var hos legen en uke etterpå siden det fortsatt ikke var borte. Har hatt litt forhøyet syrenivå i blodet og fikk tabletter som kunne hvis det var urinsyregikt. Hevelsen gikk ned etter noen dager men vet ikke om det var pga av tablettene eller ikke. Før helga nå fikk jeg høy feber og var helt utslått. I løpet av helga gikk det over til periodevis kaldsvetting og skikkelig verking og stivhet i kroppen. Og kroppen blir bare stivere og stivere og det verker så jeg ikke får sove. I stad låste det seg helt fra bringa og ned da jeg var på do så jeg klarte ikke å reise meg før det hadde løsna igjen. Har sliti med stive og vonde fingre og knær før også, men da ved kulde. Har nevnt fingra og knærne for legen før men fikk bare beskjed om å gå på helsekosten og kjøpe kosthold for vondt sånn var helt vanlig. (Blodprøvene viste ingen mangler, så veit ikke helt hva han mente jeg måtte ha tilskudd av). Men uansett, sånn som nå har aldri kroppen vært før. Det kjennes ut som alt stivner og det gjør vondt å puste.

Er det på tide med en tur til legen eller er dette noe som bare følger en evt influensa? (Jeg hater leger og drar ikke før jeg absolutt må...).

Anonymous poster hash: f75ab...204

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til en annen lege, det der er langt fra normalt. Evt legevakt, hvor det er bredere kompetanse.

Anonymous poster hash: 5ea20...b01
Skrevet

Der ble det mange skrivefeil gitt. Tlf og jeg er visst ikke helt på god fot når det gjelder skriving😂. Ja ja. Dere skjønner det meste hvis dere vil.

Ja jeg skulle gjerne gått til en annen lege, men da må jeg bytte fastlegen.no og det tar vel litt tid. (Skulle gjort det for lenge siden, men det blir utsatt og utsatt...) Legevakta er vel ikke aktuell. Det har jo ikke akkurat kommet brått i kveld...

Skrevet

Bytt lege nå. Tror det da gjelder fra 1. april.

Du kan bytt nå, så ringe det nye kontoret og sette opp en time etter 1. april. Har hvertfall kunne gjøre det her.

Anonymous poster hash: 63d4f...05a

Skrevet

Det tar jo ikke så lang tid å bytte lege, er det ikke en måned etter skifte en kan få time? Noen ganger før, jeg har fått komme til før. Skjer det noe akutt før den tid er det legevakten, evt. privat går også.

Noe er det jo med deg, legen din burde ta alt av mulige blodprøver, sjekke ulike virus, andre sykdommer som lavt stoffskifte, revmatismesykdommer, all slags mangler m.m.

Anonymous poster hash: 5834b...1c1
Skrevet

Når kroppen har stivna sånn på tre dager (siden lørdag) føles en mnd ganske lenge...

Skrevet

...

Skrevet

Bytt lege nå - da har du ny lege fra 1. april!

Blir du dårligere så går du til nåværende før månedsskiftet, eller legevakten om du blir verre i helg/på kveld.

Anonymous poster hash: f35f0...433

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...