Gå til innhold

Kan jeg be om at min mann utfører keisersnittet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er gynekolog på avdelingen jeg har fått innvilget KS. Men har fått annen lege. Kan jeg be om å få mannen istedenfor?

Anonymous poster hash: 49126...fc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten at jeg kan lovene her, er jeg rimelig sikker på at du ikke kan det nei. Normalt sett har ikke leger lov å behandle sin nærmeste familie (skrive ut resepter til dem osv), så jeg kan aldri tenke meg at de har lov til å utføre en planlagt operasjon. Hadde det vært snakk om at du var i fødsel og alt gikk katastrofalt galt, de måtte ta et keisersnitt der og da for å redde liv og alle andre kirurger var opptatt, så ja, kanskje, men neppe ellers.

Anonymous poster hash: fa53e...fa0
Skrevet

Tuller du? Hvis mannen din jobber med dette, så burde vel han/dere vite om du kan det?

Anonymous poster hash: a468f...e90
Skrevet

Men uansett, vil du virkelig det? Tenk om noe går galt? Han kan nok uansett ikke utføre keisersnittet, men likevel.

Anonymous poster hash: be01e...0f2

Skrevet

Det burde du da virkelig ikke. For det første kan noe gå galt - det er det alltid risiko for under fødsel/keisersnitt. Ønsker du at mannen din skal gå å ha skyldfølelse for det?? Og vil du at han skal være i "andre enden" og være opptatt med å sy deg igjen osv osv i stedet for å være med den nyfødte og deg og glede seg sammen med dere?Ærlig talt...

Anonymous poster hash: 9aefe...9cc
Skrevet

Dette må være et tulleinnlegg :sjokkert:

Anonymous poster hash: 0f20d...acd
Skrevet

Uten at jeg kan lovene her, er jeg rimelig sikker på at du ikke kan det nei. Normalt sett har ikke leger lov å behandle sin nærmeste familie (skrive ut resepter til dem osv), så jeg kan aldri tenke meg at de har lov til å utføre en planlagt operasjon. Hadde det vært snakk om at du var i fødsel og alt gikk katastrofalt galt, de måtte ta et keisersnitt der og da for å redde liv og alle andre kirurger var opptatt, så ja, kanskje, men neppe ellers. Anonymous poster hash: fa53e...fa0

Jeg skriver ut resepter til egen familie. Det har jeg lov til. Ellers enig med de andre, vil du virkelig at mannen skal gjøre det? Han bør vel heller få være spent pappa og ta seg av babyen mens du syes igjen og ligger på postoperativ. Kirurger bør virkelig ikke operere egen familie, det tror jeg er en dårlig idé.

Anonymous poster hash: 0cde0...25f

Skrevet

Ehhh mannen din er gynekolog ikke kirurg!

Skrevet

Hva sier mannen din til dette? Ønsker han selv å utføre keisersnittet?

Skrevet

Jeg har hørt at selv de dyktigste kirurger ikke kan operere på egen familie fordi det blir fryktelig sårbart. Hørte om en fødselslege som besvimte da han skulle ta imot sitt eget barn fordi følelsene ble så overveldende.. men det kan like gjerne være en vandrehistorie ;)

Mannen din har helt sikkert kunnskap om hva som går an i dette tilfellet. Du har vel diskutert det med ham? 

Anonymous poster hash: d0183...5f5
Skrevet

Din mann må forholde seg til etiske regler for legeyrket og kan ikke være behandler for familie. 

Anonymous poster hash: e9c51...c49
Skrevet

Godt han ikke er rørlegger, da.

Anonymous poster hash: 1358a...759

Skrevet

Ehhh mannen din er gynekolog ikke kirurg!

Du vet at gynekologer utfører keisersnitt sant?

Skrevet

Hi her igjen. Grunnen til at jeg spør er at jeg husker en gynekolog fra en sykehusdokumentar på tv sa han hadde forløst sine egne barn. Så direkte ulovlig kan det vel ikke være?

Anonymous poster hash: 49126...fc2

Skrevet

Klart du kan det.

Men ikke alle gynekologer kan utføre keisersnitt. Men kan han, og han jobber der du skal få utført det, ser jeg ikke problemet. Hva sier han selv da?

Min mann fikk ta i mot vårt barn. Og han er jo ikke jordmor. Men vi ba om det i god tid før, så de la til rette for det. Jordmor hjalp han såklart.

Anonymous poster hash: 83eec...086

Skrevet

Klart du kan det.

Men ikke alle gynekologer kan utføre keisersnitt. Men kan han, og han jobber der du skal få utført det, ser jeg ikke problemet. Hva sier han selv da?

Min mann fikk ta i mot vårt barn. Og han er jo ikke jordmor. Men vi ba om det i god tid før, så de la til rette for det. Jordmor hjalp han såklart.

Anonymous poster hash: 83eec...086

Ikke helt sammenlignbart, vil jeg påstå. Er noe helt annet å skjære i sin egen kone, og dra ut sitt eget barn. Og så holde på oppmerksomheten lenge nok til å sy igjen sin egen kone uten komplikasjoner. Og så skrive epikrisen før han går ut og får holde sitt eget barn. Høres det ut som en god løsning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...