Gå til innhold

2-åringer div. Spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye veier deres 2-åring? Hvor høy? Kan mange ord/setninger?

Vår har vært seint ute med å prate og er akkurat som han ikke gidder å si riktige ord. Har funnet på navn på ting selv og nekter å kalle det noe annet. Slik som troll er baia. hvor får han det fra 😂 han veier 17kg og er 95 cm høy.

Anonymous poster hash: 52237...a25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er min 3 år, men da han var 2 år så veide han vel 12 kilo og 92 cm høy. ( Nå 98 cm og 13 kg) Og språket begynte å løsne i 2 1/2 års alder, men først nå i alder av 3  skravler han og vi kan føre samtaler sammen :)

Skrevet

Vår ble nettopp to år. Hun har ikke vært på toårskontroll enda, men tipper hun veier ca 11 kg, hvis hun har hatt normal vektoppgang i forhold til kurven sin fra fødselen. Hun bruker 92 i klær, og er nok mellom 86-92 cm høy. Beklager at jeg ikke kan svare mer nøyaktig på akkurat det.

Hun har vært litt treg i språket, har jeg fått høre av enkelte. Jeg opplever at hun er ganske normal mtp omgangskretsen og barnehagen, men tidlig er hun ikke. Det løsnet rundt jul (var da 21 mndr). Nå har hun veldig mange ord på plass (hun gjør seg så og si helt forstått ovenfor de som kjenner henne godt), men har nok bare 3-4 setninger som består av 2 og 3 ord. Hun har nok ikke knekt setningskoden enda, og tror nok de to og tre ordene bare er ett lengre ord (hun forstår betydningen da). 
Hun har også noen ord som jeg ikke skjønner hvor hun har fra. "Tannin" er tallerken. Før var det flere ord hun forvrengte, men hun blir bedre og bedre på dette. Jeg tror det er slik barnet hører ordet fra oss, kanskje? I hvert fall i min datters tilfelle. Tannin har ganske lik ordlyd som tallerken. Å blåse (på maten feks) var "baff". Nå sier hun blåse ganske riktig (noen ganger uten L). Blåse og baff har ikke lik ordlyd, men det kan likevel være slik hun hørte oss si det.

Anonymous poster hash: 68d22...119
Skrevet

Mine har ikke snakket i toårs alderen, det har løsnet mer når de har vært 2 og et halvt år. Har inntrykk av at det er ganske vanlig.

Anonymous poster hash: 6d47a...192
Skrevet

Min 2åring veier 14kg og er 98cm lang.

Han snakker som en foss! Helt ekstremt. Og veldig rent. Han har lang setninger og synger masse.

Dette er vel kanskje ikke standarden. Storebror sa knapt en full setning og han lagde og tulleord istede for riktige ord. Storebror på 5år snakker ikke helt rent enda, og har logoped i barnehagen, så det er mulig at lillebror har fått litt "gratis" trening der, har en i hver skala her. Ikke bli bekymret for språket hans enda, for de fleste så løsner det når de næmer seg 3år. :)

Anonymous poster hash: 9e533...eb4
Gjest ♡perla
Skrevet

14 kg og 96 cm.

Skravler veldig mye! Men det er stooore variasjoner innenfor normalen 😃

Skrevet

Hun er 14kg og 92 cm. Ble to i slutten av februar.

Snakker i lange setninger både på engelsk og norsk. Til og med barnehagen er veldig imponert. Hun kan sette seg ned med bøker å fortelle historien. ("Leser" bøker). Elsker puslespill og fysik aktivitet.

Ved leggetid i går sa hun. "Nei pappa, gå ut. Jeg vil ha mamma her. Kan mamma komme?" Jeg var sliten og håpte pappaen kunne legge dem.. Men det ble store protester. ;)

Hun springer, klatrer og har akkurat lært å svømme :)

Storesøster var ca samme størrelse på to årsdagen, men hos henne løsnet ikke språket før hun var 2,5 og da først norsken, så kom engelsken nærmere 3 års dagen.

Anonymous poster hash: bad0c...bc2

Skrevet

12 kg og 80 cm. 
Snakker som en foss. Det meste av språket har kommet de siste 2 mnd. Hun er 2 år og 4 mnd

Skrevet

Jenta mi er akkurat blitt to og hun veier 18 kilo. Hun prater lange setninger, synger masse og er veldig langt framme😊 Deilig for med storesøsteren har det vært mye bekymringer og mye etter alle andre barn.

Skrevet

Veide 10,2 og var 79 lang når hun var 2.

Skrevet

14 kg og 92 cm. Kan mange ord, prater ustanselig, men kan være litt vanskelig å forstå for ukjente. Har to- og treordsytringer. Det løsnet språkmessig den måneden han fylte 2 :)

Skrevet

Mi ble 2 år i går.

Vet ikke nøyaktig vekt og lengde, men bruker str 86 - 92, og tipper hun veier ca 10-11 kg.

Prater veldig mye, og snakker i hovedsak i 2-3 ords ytringer. Er lett å forstå henne.

Anonymous poster hash: b7347...77f

Skrevet

Husker ikke størrelse fra i fjor, men jenta mi snakket kun 2 og 3ordssetninger på 2årsdagen. Pga juleferie var vi på 2årskontroll da hun var 2mnd eldre, og da snakket hun normale setninger.

Så skjedde komosam

Anonymous poster hash: e447c...831

Skrevet

Husker ikke størrelse fra i fjor, men jenta mi snakket kun 2 og 3ordssetninger på 2årsdagen. Pga juleferie var vi på 2årskontroll da hun var 2mnd eldre, og da snakket hun normale setninger.

Så skjedde komosam

Skjedde kolossalt på kort tid. Skulle det stå. (Kom borti feil knapp).

Skrevet

Jenta mi er akkurat blitt to og hun veier 18 kilo. Hun prater lange setninger, synger masse og er veldig langt framme Deilig for med storesøsteren har det vært mye bekymringer og mye etter alle andre barn.

Seriøst? 18 kilo? Min gutt på 5 er 18 kilo?! Hvor høy er hun?

Anonymous poster hash: bdc46...ec2

Skrevet

Jenta mi ble 2 i januar, og var da 13,8 kg og 94 cm. Hun har begynt å sette sammen 2 ord, men prater som en foss uten at vi nødvendigvis forstår alt ;) Hun forstår alt vi sier :) Ellers er hun veldig selvstendig, klarer veldig mye selv :) De i barnehagen sier de hele tiden må ha i bakhodet at hun er ikke eldre enn 2 år enkelte ganger fordi de noen ganger forventer at hun kan ting.

Da mellomste fylte to var han 12-13 kg og 90,5 cm. Kunne si hei og bil, lite selvstendig. Språket løsnet da han var 2,5. Han forsto riktignok alt. Han er nå 4,5, og ligger lengere fremme enn hva de anser som normalt mentalt sett vistnok. Selvstendigheten er det så som så med, men det skyldes nok mer latskap fra hans side, han må pushes omtrent hele tiden.

Så to helt forskjellige barn gitt...

Skrevet

Jente på to, er 14 kg og ca 91 kg.

Snakker mer og mer setninger, men ikke rent, og er fortsatt mye vi ikke forstår.

Skrevet

Jenta mi er akkurat blitt to og hun veier 18 kilo. Hun prater lange setninger, synger masse og er veldig langt framme Deilig for med storesøsteren har det vært mye bekymringer og mye etter alle andre barn.

Hva er poenget med slike svar??

Jeg har en gutt på 4 mnd som veier 9kg. Søstera veide 9kg da hun var ett år. Begge var innenfor normalen, om enn i hver sin ende.

Hva har det for deg å si hva andre barn veier???

Skrevet (endret)

Hun bruker 104 cm i klær. Er en meter høy. Hun er ikke tykk på noen måte:-) Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Hun bruker 104 cm i klær. Er en meter høy. Hun er ikke tykk på noen måte:-)

Vi mennesker er så forskjellige, og selv om denne toåringen nok er av mer solid hold (tenker da på kroppsbygning, høyde osv) enn enkelte andre, er ikke det noe å reagere på. Toåringer kan gjerne være litt lubne også, noe som nok vil avta nærmere treårsalderen når de aller fleste barn har fått skikkelig teken på gåing og løping. 

Synes det er utrolig merkelig å reagere på den måten (...ec2). 

Trolig vil veksten roe seg ned litt etter hvert, da hun også virker noe over gjennomsnittet høy, mtp på str 104 i klær. Barn vokser i ulikt tempo og ulike perioder. Sånn er det bare. 

Kos deg med jenta di, Sint naken biltyv :) Ikke at jeg tror du ville gjort noe annet pga en merkelig kommentar her innefra :) 

Skrevet

Hun bruker 104 cm i klær. Er en meter høy. Hun er ikke tykk på noen måte:-)

Vi mennesker er så forskjellige, og selv om denne toåringen nok er av mer solid hold (tenker da på kroppsbygning, høyde osv) enn enkelte andre, er ikke det noe å reagere på. Toåringer kan gjerne være litt lubne også, noe som nok vil avta nærmere treårsalderen når de aller fleste barn har fått skikkelig teken på gåing og løping.

Synes det er utrolig merkelig å reagere på den måten (...ec2).

Trolig vil veksten roe seg ned litt etter hvert, da hun også virker noe over gjennomsnittet høy, mtp på str 104 i klær. Barn vokser i ulikt tempo og ulike perioder. Sånn er det bare.

Kos deg med jenta di, Sint naken biltyv :) Ikke at jeg tror du ville gjort noe annet pga en merkelig kommentar her innefra :)

Helsestasjon og lege sier hun er fin og har ikke vært bekymret på noen måte. Hun er litt høy i forhold til vekt på den skalaen de har på helsestasjon men det er jo ok. Samme hvordan hun ene anonyme svarer vel, det gidder jeg ikke bry meg om:-)
Skrevet

Min er 2 år og 9 mnd. Bruker 98 i klær, litt usikker på vekt.

Kunne lese alfabetet til to-årsdagen, samt å telle til ti på norsk og engelsk.

Nå leser hun alle bokstavene på engelsk og norsk, samt kan telle til hundrede. Hun snakker i lange setninger, og kan navnet på de fleste "geometriske" formene. Synger flere ti-talls sanger på både norsk og engelsk. Flink til å uttrykke følelser, og å "lese" ansikter.

Anonymous poster hash: fe02e...a22

Skrevet

Takk for mange gode svar 😊 vi hørte han var sent ute med praten,men vil jo si det har kommet seg selvom han er sta og nekter å prøve/herme. Han har noen to og tre ords setninger.syntes vi kommuniserer veldig bra om dagen og han forstår jo alt jeg sier /ber han om. Hva slags læremåter bruker dere da? Sang/regler/bøker? Ser at forskjellene er store på vekt og høyde. Vi har ikke vært på 2-års kontroll enda, men får vente å se hva de sier. Tror bygningen hans er veldig tung😳 for de fleste får jo sjokk når de løfter på han å kjenner hvor tung han er😄 😂

Anonymous poster hash: 52237...a25

Skrevet (endret)

Min er 2 år, er usikker på hvor høy han er nå,men når vi var i oktober var han 93cm,så regner med han er litt høyere og veier ca 15kg. bruker 98 i busker og 98/104 i gensere og fra name it må han ha 110 i gensere

han sier :

Mamma

pappa

Sol

is

bæsj veldig morsomt fortiden og samme med tiss

mimmi

pus

jacob

mads

lys

ja da

oki mamma

nææ

Mat

melk

vann

brus

er sikker noe mer han sier, kommer bare mer og mer nå

Endret av Blair Waldorf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...