Gå til innhold

Flau av aldersforskjellen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i forhold med verdens snillese, godeste mann. Desverre er det 25 års aldersforskjell mellom oss. Og vi opplever stadig vekk at vi får uønsket mye oppmerksomhet hvis vi holder hender eller kysser offentlig. Det er ganske kjedelig synes jeg,  jeg er stolt av ham og at vi er sammen men det føles nesten som vi må ta hensyn til andre når vi er ute for å unngå kommentarer eller teite spm som - er det bestefaren din? 

Vi har vært sammen i et år nå, og det virker som han ikke ønsker å være så offisiell intim med meg pga av dette. Jeg skulle ønske vi kunne gå sammen på byen, ut å spise sammen som et "vanlig" par uten at folk glor eller må absolutt komme med kommentarer eller spm! :(

Hva tenker dere at jeg tar helt feil her eller reagerer dere når dere ser et par med tydelig stor aldersforskjel?

Jeg er over 30 men problemet er jeg ser ganske ung ut, yngre enn det jeg er. Blir ikke trodd på at jeg er over 25 når jeg viser leg på vinmonopolet osv. :S

Anonymous poster hash: 368e3...39d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerer ikke når jeg ser par det tydelig er stor aldersforskjell på. Men jeg reagerer om jeg ser folk er intime offentlig etter de har passsert 21. Holde hånda, gi en klem er greit. Men mer intime handlinger syns jeg man kan holde for seg selv.

Skrevet

Ja jeg mener da ved å være intim er da holde hånden, et lite kyss på kinnet osv. Men ikke noe mer enn det. Men mer enn nok til å skape reaksjoner tydeligvis :(

Skrevet

Enig med Elsker livet. Jeg er kanskje hakket mindre "firkantet" enn henne, men å kysse offentlig er ikke noe jeg ønsker å få med meg - uansett aldersforskjell. Klart folk stirrer, det er ubehagelig å være vitne til! Et lite kyss er derimot helt lov, og gir ikke akkurat folk mye tid til å få med seg at det i det hele tatt skjer... 

Anonymous poster hash: e6284...aeb
Skrevet

Er selv 24 og vært sammen med min i 7 år nå, som er 17 år eldre. Han ser ut som noen og tredve da. Ikke opplevd at noen ser ekstra på oss, men opplever derimot at han helst ikke vil at jeg skal gå ut av bilen ved jobben hans. Skjønner ikke hvorfor for jeg er normalt pen og sjarmerende(sier mannfolkene). Slank og sporty også. Mulig han er redd for å få kommentarer ..

Anonymous poster hash: b2243...590

Skrevet

Min stesøster er samboer med en mann som er like gammel som mammaen hennes.

De har nå fått en datter, og de har det veldig greit.

Han er en kjekk,snill mann og det skal sies at jeg trodde han kun var rundt 40 , han er 56.

Hennes søsken hadde vondt for å godta dette og har igrunn vært ganske ufine til tider.

Jeg syns de utfyller hverandre bra og ser ut til å ha det helt topp!

Men selvfølgelig... Han vil jo snart bikke 60 og hun er rett over 30,

Tenker nok de merker aldersforskjellen mer etterhvert, men så lenge de har det bra , har ikke jeg noen innvendinger.

Vet naboen her fikk slag da hun var bare 35 , og mannen på nærmere 50 er sprek som bare det.

Man har ingen garantier, tenker jeg.

Anonymous poster hash: e3d80...b90

Skrevet

25 år er veldig stor aldersforskjell da, så ikke rart at han kvier seg litt for å vise offentligheten...Bor dere sammen? Har du bestemt deg for han? Synes du/dere skal tenke dere godt om( det har det sikkert gjort, men...) for en ting er hvordan ting er nå, men når han når pensjonsalder så er du kun 42 og det er da dere virkelig vil merke forskjellen...

Ja, jeg har også vært i forhold med eldre menn, men nå er jeg 41 og er sammen med en yngre mann. 

Ønsker dere lykke til!

Anonymous poster hash: 16cd0...4d9
Skrevet

Ja. vi ønsker å bo sammen. Vi begge har barn fra før av og det går fint foreløpig. Venner og familie har "akseptert" vårt forhold.. Jeg har aldri vært sammen med en så god og snill mann før, vi har det utrolig fint sammen..Vi var gode venner lenge før vi ble sammen. 

Takk for det, <3 Jeg er klar over hvordan framtiden kan se ut og jeg har valgt å være sammen med ham, og når han blir eldre vil jeg selvsagt være der for ham.. 

Skrevet

Nå er jeg kanskje stygg, men fatter ikke at noen kan være sammen med noen som kunne vært faren. Sykt.

Anonymous poster hash: 103ba...72c

Skrevet

Nå er jeg kanskje stygg, men fatter ikke at noen kan være sammen med noen som kunne vært faren. Sykt. Anonymous poster hash: 103ba...72c

Hvordan vet du at han har hatt ubeskyttet sex med moren til kjæresten det året moren unnfanget henne?

Anonymous poster hash: de86a...c17

Skrevet

Nå er jeg kanskje stygg, men fatter ikke at noen kan være sammen med noen som kunne vært faren. Sykt.

Den kommentaren der er egentlig ikke verdt å bli kommentert...Men; den vitner om at du mangler opplevelser og erfaringer i livet. Det er jo egentlig bare synd på deg. 

Skrevet

Mannen min er bare noen år yngre enn mamma. Dog ikke 25 år eldre enn meg. De eneste som har kommentert noe på det er kollegaene hans, de spør om alderen min når jeg ikke er der og sånn. Men det kan jo være fordi flesteparten av de er nærmere 50. Det er ikke så ille nå som når jeg var f.eks 21, men dog.

Anonymous poster hash: 3e960...022
Skrevet

Ja. vi ønsker å bo sammen. Vi begge har barn fra før av og det går fint foreløpig. Venner og familie har "akseptert" vårt forhold.. Jeg har aldri vært sammen med en så god og snill mann før, vi har det utrolig fint sammen..Vi var gode venner lenge før vi ble sammen. 

Takk for det, <3 Jeg er klar over hvordan framtiden kan se ut og jeg har valgt å være sammen med ham, og når han blir eldre vil jeg selvsagt være der for ham.. 

Det er bedre å ha 20 gode år sammen med sin kjæreste, enn 50 halvdårlige år ( som dessverre flere har...). Nyt hverandre og stå rakrygget om kommentarer skulle komme!

Og; gi f...i stygge kommentarer her inne! De vet ikke bedre stakkars...

Skrevet

Jeg må dessverre si at jeg reagerer på stor aldersforskjell, men det er mange grunner til det.
Og det er aldersforskjell i seg selv, ikke om det er han eller hun som er 20-30 år eldre.

Nå er jeg blitt såpass kynisk når det kommer til kjærlighet/kjærlighetsforhold, at jeg tror bestemt ikke at det finnes bare en som passer til hver enkelt, og at man fint kan finne  noen andre.

Men, det er mine egne erfaringer over mange lange år som har formet meg slik.
Jeg har selv valgt bort menn jeg har vært forelsket i, nettopp fordi det ikke har passet av ulike grunner.
Og ja, det er sårt, en periode, men så er det det at det finnes andre der ute.

Men når det er sagt, så skal ikke du la deg påvirke på noen måte av hva enkeltpersoner mener og sier om dere/deg.
Hvis du har et fint forhold og kjærligheten blomstrer så skal du ikke la deg påvirke av en som har et slikt kynisk syn på kjærligheten som meg., og andre som meg.
Det er bare livet som har formet oss sånn. Eller meg da, siden jeg egentlig bare kan snakke for meg selv.
Skulle ønske det ikke var sånn, men broer er brent og jeg er den jeg blitt.

Ikke vær flau av hverandre, men dyrk heller kjærligheten dere har.

Anonymous poster hash: 88abf...430
Skrevet

Min mann er 30 år eldre, og det hender det stikker litt når vi er ute blant folk. Men kanskje mest når det er folk jeg må forholde meg til (foreldre i klassen til datteren min, lærere osv).

Det snodige er at vi har fått så og si ingen negative tilbakemeldinger, og heller ingen rare blikk eller noe når vi går hånd i hånd. Mulig det er fordi vi stort sett oppfører oss helt naturlig som et normalt ektepar? Jeg bryr meg ikke stort om hva fremmede mennesker tenker, vil jeg holde mannen min i hånda ute på gata så gjør jeg det.

Og så er vi som regel de første til å fleipe med det, og det tror jeg hjelper en god del. Ikke gjør det til et tabu-emne. Det gjelder å ikke ta seg selv så høytidelig :-)

Skrevet

...og til den sneversynte anonyme over her: av og til er det like greit å holde klokelig kjeft, for det er ikke OSS du setter i et dårlig lys med uttalelsene dine ;-)

Skrevet

...og til den sneversynte anonyme over her: av og til er det like greit å holde klokelig kjeft, for det er ikke OSS du setter i et dårlig lys med uttalelsene dine ;-)

Ja det kan nok være, at jeg setter meg i et dårlig lys, men det har nok ikke noe med sneversynthet å gjøre.

Det har med hva jeg selv har levd gjennom, hva jeg har opplevd på egen kropp og psyke, og hva mennesker rundt meg har vært gjennom.

Skrevet

Ja det kan nok være, at jeg setter meg i et dårlig lys, men det har nok ikke noe med sneversynthet å gjøre.

Det har med hva jeg selv har levd gjennom, hva jeg har opplevd på egen kropp og psyke, og hva mennesker rundt meg har vært gjennom.

Jeg tviler på du har vært igjennom noe som helst som gir deg legitim grunn til å slenge med leppa. Du kan selvsagt skylde på dårlig oppdragelse, men til syvende og sist er du (kanskje?) et voksent menneske med ansvar for egne utsagn.

Synd for deg at du velger å framstå som usympatisk og umoden, det kommer man nemlig ikke så langt med i livet.

Skrevet

Jeg synes det er fint at kjærligheten ikke kjenner noen grenser. Men, jeg må innrømme at jeg gjør meg noen tanker om livet til den yngre når alderdommen innhenter den eldste. Ingen har noen garantier, men det er stor sannsynlighet for at den yngste får rollen som pleier etter hvert. Men, hvis jeg har tenkt det, har nok de som har inngått disse forholdene tenkt det også og tatt et bevisst valg, så da må det jo være helt greit. 

Anonymous poster hash: af6f8...686
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Sånn er det når man tar valg som faller utenfor de vanlige formatene.  Og det må man bare leve med og heve seg over.   Ikke sikkert at folk glor så mye heller, de fleste har mer enn nok med seg selv.  Du tror nok at de glor mer enn de gjør.  

Det handler om å stå for valgene man tar.  Får man barn sent i livet så kunne man vært bestemor/bestefar til barnet, så dermed kan man ikke bli fornærmet om man blir spurt om man er ute med barnebarnet.  Får man barn tidlig, kunne man vært søsteren, og da må man forvente at en eller annen kan komme til å spørre om barnet er ute med storesøster.  Er kjæresten mye yngre eller eldre, gjelder det samme, og kan man ikke takle det, så får man bare holde seg inne i sin egen lille hule eller la være å få barn utenfor "normalalderen" og å finne seg kjæreste med stor aldersforskjell.  Det samme gjelder alle andre ting man gjør og som er utenfor normalen.  

Skrevet

For de som har tilgang til Stavanger Aftenblad, så er det en vakker historie om et par med stor aldersforskjell. Den heter "Din for alltid". Anbefales.

Anonymous poster hash: 6ae9a...1a9

Skrevet

Mannen min er 20 år eldre enn meg. Vi har vært sammen i 10 år og har fått 3 barn sammen. Har det veldig bra vi,koser oss sammen, hilder hender ute og kysser også av og til, viste ikke at det var fy :-(

Anonymous poster hash: 9f47e...479

Skrevet

Jeg er 41 år og mannen blir 28 år i sommer. Er gift og har det helt fantastisk sammen.

Anonymous poster hash: 538c1...f61
Skrevet

For de som har tilgang til Stavanger Aftenblad, så er det en vakker historie om et par med stor aldersforskjell. Den heter "Din for alltid". Anbefales.

Anonymous poster hash: 6ae9a...1a9

Den er veldig fin. :-)

Anonymous poster hash: 7c3aa...0ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...