Gå til innhold

Hvor mye av teoriprøven bruker du daglig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av alle spørsmålene på teoriprøven (bil), hvor mange føler du var relevante for din bilkjøring?

Anonymous poster hash: ee8d9...880

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle.

Anonymous poster hash: c3f82...c7b
Skrevet

Få... Tok prøven i USA, og mange regler er ganske annerledes der enn her. 

Anonymous poster hash: 750d1...833
Skrevet

alle

Anonymous poster hash: faedd...77d
Skrevet

Så dere sitter daglig og regner ut bremselengde osv? Tar dere det ikke på følelsen? ;)

Skrevet

Så dere sitter daglig og regner ut bremselengde osv? Tar dere det ikke på følelsen? ;)

Når man er helt ny er jo den følelsen basert på teori. Eller tenker du at dette er noe vi er født med?

Skrevet

Når jeg kjører bil er jo alt på teoriprøven i bruk - men det varierer litt etter hvilke situasjoner som oppstår omkring meg.

Nå er en del ting jo automatisert, men jeg lærte dem jo den gang jeg holdt på å ta lappen og det var det jeg skulle vise på teoriprøven. At jeg faktisk hadde lært det jeg trengte for å kunne ferdes trygt med bil i trafikken.

Skrevet

Det meste. Å skråsikkert si "alt" synes jeg blir for dumt, spesielt med tanke på at flere undersøkelser vi at de som har hatt lappen i mer enn 5-10 år ville ha strøket godt og grundig på en teoriprøve om de måtte ta den opp igjen. Bare prøv selv på de som ligger ute på nettet! ;) Vi liker å tro at vi kan alt og husker alt, men sannheten er at vi bruker normalt bare det vi trenger til hverdagskjøring og det som etter hvert er blitt automatisert. Jeg har f.eks. aldri klart å regne ut bremselengden (ikke på teoriprøven heller), men har alltid hatt en god "magefølelse" eller hva jeg skal kalle det for slike ting. Jeg har i hvert fall kjørt skadefritt i 17 år nå.

Anonymous poster hash: a3e26...84f
Skrevet

Omtrent alt

Skrevet

Omtrent alt.

Jeg sitter ikke å regner ut bremselengde på hver kjøretur, men jeg kan kjapt finne ut hvor lang bremsetid jeg har på vinteren, og for eksempel få testet det ut i en bakke for å se om det stemmer og så kjøre etter forholdene... Dette går automatisk, jeg sitter ikke med penn, papir og kalkulator liksom..

Anonymous poster hash: 798dc...db1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...