Gå til innhold

Noen her som har hatt magekatarr eller magesår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som vil fortelle hvilken symptomer du hadde og hvordan du fant det ut

Anonymous poster hash: a9829...eba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt magekatarr. Hadde mange forskjellige symptomer. Først og fremst vondt i magen som kom og gikk-mest på høyresida, men også midt i magen. Det var en brennende smerte som kunne komme takvis eller vedvare en stund. I tillegg ble jeg ekstremt trøtt og sliten. Måtte flere ganger gå fra varene i kassen på butikken fordi jeg trodde jeg skulle kaste opp eller svime av fordi jeg plutselig ble så sliten og kvalm av å stå oppreist. Måtte også spise ofte, ble jeg sulten så fikk jeg ekstra vondt. I tillegg så hadde jeg litt halsbrann.

Legene tok mange ulike prøver for å finne ut hva det var. Når alle prøvene var fine så konkluderte de med at det var magekatarr. Jeg fikk nexium 40 mg i to mnd som tok bort symtpomene. Deretter gikk jeg ned til 20 mg i 3-4 mnd. Da kom noen av symptomene tilbake. Da var jeg desperat og prøvde potetvann hver kveld (kjerringråd jeg fant på nettet), og det hjalp og gjorde at jeg kunne slutte på medisinene. Drakk potetvann i nesten ett år før jeg torte å slutte (merka det alltid dagen etterpå hvis jeg hadde glemt det). Nå har det vært borte i over ett år, men kan merke tendenser hvis det er en periode med stress og lite søvn f.ex. Så jeg må være obs-det er lett å få det igjen

Anonymous poster hash: 2c1b5...426

Skrevet

Hatt magesår.

Begynte med kvalme og ubehag som minnet om starten på omgangssyken.

Raskt etter gikk det over til brennende intens smerte nederst under ribbeina ved den minste bevegelse som irriterte magesyren.

Var fin så lenge jeg satt musestille, men blusset opp ved det minste beveglse eller stressende tanke.

Tilbrakte et par uker på sofaen med ekstrem diett uten syre og krydder. Fikk utskrevet syredempende tabletter av legen. Og fikk fullstendig forbud mot å gjøre noe som helst hjemme av mannen.

Lå på sofaen og bevegde meg kun når jeg skulle bruke fjernkontrollen eller gå på do.

Anonymous poster hash: 918df...ae6

Skrevet

Takk for svar :) Noen flere?

Skrevet

Dytter litt

Skrevet

Jeg er endel plaget av sure oppstøt, Får ofte en intens kvalme med mageknip/kramper hvor jeg må krøke meg sammen eller ligger i fosterstillig. Jeg drakk baileys og kaffe. i helgen, og da ble jeg veldig kvalm og uvel. Har ofte ubehag i magen store deler av dagen. Kan dette høres ut som magekatarr, evt magesår?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...