Gå til innhold

komplimenter med dobbel betydning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ligger bak den typen komplimenter?

La meg nevne noen eksempler:

- Den jakka var slankende på deg

- Så ryddig det var her i dag da

- Du ser mye bedre ut med den nye hårfargen

- Du ser bra ut til å være over 30

Får litt bismak i munnen av sånne komplimenter..

Anonymous poster hash: 7307c...120

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typiske "backhanded compliments" ja, der det skal virke som en kompliment, men egentlig er en fornærmelse. Skikkelig dritt egentlig, for man vil jo ikke virke smålig og bli fornærmet heller. Mora mi er ekspert på slike.

Anonymous poster hash: 54b4c...187

Skrevet

Jeg er skytte, og sier slike hele tiden uten å ville fornærme noen. Det bare ender opp litt feil :)

Siste jeg sa til ei på jobb var: Dattera di likner ikke noe særlig på deg. Hun er veldig flott.... 

Anonymous poster hash: 48e1e...eb8
Skrevet

Uff, jeg er en sånn som ofte snakker først og tenker etterpå og kunne godt å funnet på å lire av meg slike ting, men jeg kan forsikre om at det overhode ikke er noe vondt ment. Først etterpå innser jeg gjerne at det jeg sa kan høres litt feil ut, og oppdager jeg det fort nok, pleier jeg også å rette opp i misforståelsen dersom det faller seg slik.

Et eksempel jeg husker veldig godt: Vi var på båttur med hele svigerfamilien og skulle spise bursdagsmiddag (50-årsdag). Jeg var ung og usikker på meg selv og tok på meg type gallekjole og virkelig stæsjet meg opp. Ute på gangen møtte jeg på min svigerinne som hadde på seg en helt ordinær sommerkjole og ikke var så pyntet.

Inni hode mitt foregikk følgende tanker: "Å faen, nå har jeg overpyntet meg og tabbet meg ut, hvorfor spurte jeg ikke noen på forhånd hva som var kleskoden!? Det er jo tydeligvis meningen jeg skulle hatt en mer avslappet stil!", og det som kom ut av munnen min som direkte følge av tankerekken min: "Å, jeg trodde det var meningen vi skulle pynte oss jeg!". Svigerinnen min stakkers så bare paff ut, og heldigvis fikk jeg forklart hva jeg egentlig hadde ment ;)

Anonymous poster hash: 46f95...069
Skrevet

Har alltid fått høre jeg er lite komplisert og som en mann på enkelte ting. Og jeg begynner å se det selv også.

Her får du et kompliment og tolker det som et stikk i siden?

Jeg er en fyldig dame (10 kg for mye) jeg setter faktisk pris på når noen sier til meg at et plagg sitter bra. Kanskje jeg selv ikke er klar over at dette snittet er flatterende. Jeg er selvsagt klar over at jeg ER tykk så at plagg kan gjøre meg mindre er jo positivt.

Jeg er litt rotete, dette vet jeg godt. Så mine venninner kan finne på å si, oi har du ryddet. Jeg flirer av det.

Anonymous poster hash: 8c9f7...ab2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...