Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 Er det noen her som har fått barn med en som har eller hat hatt et rusproblem? Hvordan ble det i forhold til barnevernet? Hadde dere møte med de før fødsel? Var de kritiske til deg som mor i forhold til at du er sammen med en som har eller har hatt et rusproblem? Selv har jeg aldri hatt et rusproblem. Har aldri inntatt noen annen form for rusmidler enn alkohol.Ønsker ingen kommentarer om at det bare er idioter som får barn med en med rusproblem osv., ønsker kun seriøse svar. Anonymous poster hash: 8ae28...997
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Ikke jeg, men jeg jobber i bv.tjenesten og har / har hatt endel saker der mor er rusfri og far ruser seg. Om far sier seg rusfri og tar rene urinprøver, pluss er i kontakt med annen hjelpeapparat for sin avgengighet, så gjør vi ikke noe særlig mer enn urintester og uanmeldte hjemmebesøk. Og eve. råd og veiledning dersom foreldrene ønsker det. Ofte er det ikke behov for det om far, og mor, blir ivaretatt av annen hjelpeinstans. Dersom far ruser seg og mor, far og baby bor sammen så må mor velge: Far eller babyen. Anonymous poster hash: fae63...119
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har barn med en som fikk et rusproblem etter at barnet hadde fylt 1 år. Jeg tok selv kontakt med barnevernet som ikke ville hjelpe. Tok deretter kontakt med advokat og nektet far samvær frem til han hadde avgitt rene urinprøver. Anonymous poster hash: 590b4...7ac
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 Ikke jeg, men jeg jobber i bv.tjenesten og har / har hatt endel saker der mor er rusfri og far ruser seg. Om far sier seg rusfri og tar rene urinprøver, pluss er i kontakt med annen hjelpeapparat for sin avgengighet, så gjør vi ikke noe særlig mer enn urintester og uanmeldte hjemmebesøk. Og eve. råd og veiledning dersom foreldrene ønsker det. Ofte er det ikke behov for det om far, og mor, blir ivaretatt av annen hjelpeinstans. Dersom far ruser seg og mor, far og baby bor sammen så må mor velge: Far eller babyen. Anonymous poster hash: fae63...119 Takk for svar! Han skal begynne på urinprøver nå og vi skal ta kontakt med bv for samtale før fødsel, for å kunne ha en god dialog med de etter at ungen er født, i forhold til at han skal holde seg rusfri osv. Jeg har gitt han klar beskjed om at hvis han ikke holder seg rusfri så må han bare gå, og det er han klar over og han har akseptert det. Er bare litt redd for eventuelle fordommer som kan komme opp siden jeg er sammen med han, at folk ikke skjønner det, men jeg regner ikke med at jeg er den eneste i min situasjon. HI Anonymous poster hash: 8ae28...997
valkyrien Skrevet 16. mars 2015 #5 Skrevet 16. mars 2015 Vil tro at det har litt å si hvilke rusmidler det dreier seg om, og omfanget av misbruket også...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har barn med rusmisbruker. Barnevernet kom inn i bildet fordi han ble sittende i fyllearresten en natt. Da barnevernet var på hjemmebesøk hadde jeg allerede hevet han ut. Saken ble henlagt der og da, men de sa jo at dersom jeg tok han tilbake ville de tvile på min beslutningsevne.Han har ikke hatt noe med barnet å gjøre etter jeg hev han ut.Antar at du er samme person som har skrevet om kjæresten din tidligere. Og jeg sier som jeg, og alle andre har sagt til deg før.KOM DEG VEKK. Du kommer til å ende opp med å ødelegge ditt eget liv fordi du prøver å beskytte han. Anonymous poster hash: d0672...aeb
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 Ikke jeg, men jeg jobber i bv.tjenesten og har / har hatt endel saker der mor er rusfri og far ruser seg. Om far sier seg rusfri og tar rene urinprøver, pluss er i kontakt med annen hjelpeapparat for sin avgengighet, så gjør vi ikke noe særlig mer enn urintester og uanmeldte hjemmebesøk. Og eve. råd og veiledning dersom foreldrene ønsker det. Ofte er det ikke behov for det om far, og mor, blir ivaretatt av annen hjelpeinstans. Dersom far ruser seg og mor, far og baby bor sammen så må mor velge: Far eller babyen. Anonymous poster hash: fae63...119 Takk for svar! Han skal begynne på urinprøver nå og vi skal ta kontakt med bv for samtale før fødsel, for å kunne ha en god dialog med de etter at ungen er født, i forhold til at han skal holde seg rusfri osv. Jeg har gitt han klar beskjed om at hvis han ikke holder seg rusfri så må han bare gå, og det er han klar over og han har akseptert det. Er bare litt redd for eventuelle fordommer som kan komme opp siden jeg er sammen med han, at folk ikke skjønner det, men jeg regner ikke med at jeg er den eneste i min situasjon. HI Anonymous poster hash: 8ae28...997 Han bør begynne i behandling, helst legge seg inn til behandling og så ta urintester når han er ferdig med sitt opphold. Han bør han hjelp fra rus- og psykiatritjenesten i kommunen etter endt opphold. Fastlegen bør også være med. Om dere er samboere så må du være veldig klar over hvor du står og du må være klar over hvilke valg du kan bli satt over. Forhåptentligvis vil du ikke møte fordommer, men dere vil nok møte klar og tydelig tale om at han må inn til avrusning, han må ta urintester, du setter babyen på spill og det hele kan ende opp med en 4.12-sak om han ruser seg med baby i hus. Anonymous poster hash: fae63...119
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 Hvordan orker du som rusfri å være sammen (og bo?) med en som ruser seg? Jeg har gjort det selv, i form av å ha tatt inn en venninne med et rusproblem for å hjelpe henne, men etter noen måneder så var jeg totalt ødelagt! Så ja... jeg lurer på hvordan du holder hodet over vannet, for å si det slik. Anonymous poster hash: 8f55c...108
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 Jeg vil også råde deg til å gå. Rusmisbrukere vil alltid sette rusen før deg/barnet. Ikke for å være slemme - men det er slik sykdommen er.. Kom deg vekk og finn en skikkelig mann som kan være forbilde til barnet ditt. Om ikke for deg selv så for barnet, barnet fortjener så mye bedre.. Jeg opplevde at bf kjørte i ruset tilstand med mitt (vårt) barn. Det gikk heldigvis fint men kan tro jeg angret på at jeg ikke gikk og stoppet samvær sekundet jeg fant ut at han hadde brukt narkotika. Trodde kun det var helgebruk jeg. Gikk så klart etter denne hendelsen. Anonymous poster hash: 590b4...7ac
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har barn med rusmisbruker. Barnevernet kom inn i bildet fordi han ble sittende i fyllearresten en natt. Da barnevernet var på hjemmebesøk hadde jeg allerede hevet han ut. Saken ble henlagt der og da, men de sa jo at dersom jeg tok han tilbake ville de tvile på min beslutningsevne. Han har ikke hatt noe med barnet å gjøre etter jeg hev han ut. Antar at du er samme person som har skrevet om kjæresten din tidligere. Og jeg sier som jeg, og alle andre har sagt til deg før. KOM DEG VEKK. Du kommer til å ende opp med å ødelegge ditt eget liv fordi du prøver å beskytte han. Anonymous poster hash: d0672...aeb Kommentaren din gidder jeg ikke lese en gang. Det første jeg så var "KOM DEG VEKK" og det var sånne kommentarer jeg ba meg ha meg frabedt. Så lykke til i livet hvis du ikke klarer å se at ikke alle er like. HI Anonymous poster hash: 8ae28...997
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 Jeg vil også råde deg til å gå. Rusmisbrukere vil alltid sette rusen før deg/barnet. Ikke for å være slemme - men det er slik sykdommen er.. Kom deg vekk og finn en skikkelig mann som kan være forbilde til barnet ditt. Om ikke for deg selv så for barnet, barnet fortjener så mye bedre.. Jeg opplevde at bf kjørte i ruset tilstand med mitt (vårt) barn. Det gikk heldigvis fint men kan tro jeg angret på at jeg ikke gikk og stoppet samvær sekundet jeg fant ut at han hadde brukt narkotika. Trodde kun det var helgebruk jeg. Gikk så klart etter denne hendelsen. Anonymous poster hash: 590b4...7ac Jeg ba folk ikke poste sånne kommentarer, så din ble ikke lest lengre enn til første punktum. HI Anonymous poster hash: 8ae28...997
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 Hvordan orker du som rusfri å være sammen (og bo?) med en som ruser seg? Jeg har gjort det selv, i form av å ha tatt inn en venninne med et rusproblem for å hjelpe henne, men etter noen måneder så var jeg totalt ødelagt! Så ja... jeg lurer på hvordan du holder hodet over vannet, for å si det slik. Anonymous poster hash: 8f55c...108 Fordi han er rusfri nå Og ja - jeg kan med hånda på hjertet si at det har vært et reint helvete her noen ganger, men vi har klart det vi HI Anonymous poster hash: 8ae28...997
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #13 Skrevet 16. mars 2015 Jeg vil også råde deg til å gå. Rusmisbrukere vil alltid sette rusen før deg/barnet. Ikke for å være slemme - men det er slik sykdommen er.. Kom deg vekk og finn en skikkelig mann som kan være forbilde til barnet ditt. Om ikke for deg selv så for barnet, barnet fortjener så mye bedre.. Jeg opplevde at bf kjørte i ruset tilstand med mitt (vårt) barn. Det gikk heldigvis fint men kan tro jeg angret på at jeg ikke gikk og stoppet samvær sekundet jeg fant ut at han hadde brukt narkotika. Trodde kun det var helgebruk jeg. Gikk så klart etter denne hendelsen. Anonymous poster hash: 590b4...7ac Jeg ba folk ikke poste sånne kommentarer, så din ble ikke lest lengre enn til første punktum. HI Anonymous poster hash: 8ae28...997 Du bør ta til deg disse kommentarene også. Det kan bli ditt valg og du kan bli tvunget til å velge enten far eller babyen. Det er realiteten og du kan ikke lukke øynene. Dessverre. Disse damene snakker av erfaring og du bør lytte til dem. Jeg sier ikke at de vil bli slik i din situasjon, men du bør likevel åpne øynene og se at det kan bli slik. Anonymous poster hash: fae63...119
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #14 Skrevet 16. mars 2015 Ikke jeg, men jeg jobber i bv.tjenesten og har / har hatt endel saker der mor er rusfri og far ruser seg. Om far sier seg rusfri og tar rene urinprøver, pluss er i kontakt med annen hjelpeapparat for sin avgengighet, så gjør vi ikke noe særlig mer enn urintester og uanmeldte hjemmebesøk. Og eve. råd og veiledning dersom foreldrene ønsker det. Ofte er det ikke behov for det om far, og mor, blir ivaretatt av annen hjelpeinstans. Dersom far ruser seg og mor, far og baby bor sammen så må mor velge: Far eller babyen. Anonymous poster hash: fae63...119 Takk for svar! Han skal begynne på urinprøver nå og vi skal ta kontakt med bv for samtale før fødsel, for å kunne ha en god dialog med de etter at ungen er født, i forhold til at han skal holde seg rusfri osv. Jeg har gitt han klar beskjed om at hvis han ikke holder seg rusfri så må han bare gå, og det er han klar over og han har akseptert det. Er bare litt redd for eventuelle fordommer som kan komme opp siden jeg er sammen med han, at folk ikke skjønner det, men jeg regner ikke med at jeg er den eneste i min situasjon. HI Anonymous poster hash: 8ae28...997 Han bør begynne i behandling, helst legge seg inn til behandling og så ta urintester når han er ferdig med sitt opphold. Han bør han hjelp fra rus- og psykiatritjenesten i kommunen etter endt opphold. Fastlegen bør også være med. Om dere er samboere så må du være veldig klar over hvor du står og du må være klar over hvilke valg du kan bli satt over. Forhåptentligvis vil du ikke møte fordommer, men dere vil nok møte klar og tydelig tale om at han må inn til avrusning, han må ta urintester, du setter babyen på spill og det hele kan ende opp med en 4.12-sak om han ruser seg med baby i hus. Anonymous poster hash: fae63...119 Han skal levere urinprøver en gang i uka fom. nå Jeg vet hva jeg må og han vet hva han må, så konsekvenser og at jeg må ta mange ukule valg vet vi Men det er en bit av det hele - vi valgte selv å få barn så vi får stå for det vi har gjort. Barnet er ikke uønsket av den grunn Jeg vet at mennesker kan forandre seg - også han, og det må han bevise nå. HI Anonymous poster hash: 8ae28...997
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #15 Skrevet 16. mars 2015 Rusprøver en gang i uka holder ikke. Enkelte rusmidler går fortere ut av kroppen enn det. Anonymous poster hash: df751...8fc
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #16 Skrevet 16. mars 2015 Rusprøver tre ganger i uken. Er enkelt å ruse seg når prøve kun blir levert en gang i uken! Anonymous poster hash: 078f4...d49
Preggie Skrevet 16. mars 2015 #17 Skrevet 16. mars 2015 Ikke jeg, men jeg jobber i bv.tjenesten og har / har hatt endel saker der mor er rusfri og far ruser seg. Om far sier seg rusfri og tar rene urinprøver, pluss er i kontakt med annen hjelpeapparat for sin avgengighet, så gjør vi ikke noe særlig mer enn urintester og uanmeldte hjemmebesøk. Og eve. råd og veiledning dersom foreldrene ønsker det. Ofte er det ikke behov for det om far, og mor, blir ivaretatt av annen hjelpeinstans.Dersom far ruser seg og mor, far og baby bor sammen så må mor velge: Far eller babyen.Anonymous poster hash: fae63...119 Takk for svar!Han skal begynne på urinprøver nå og vi skal ta kontakt med bv for samtale før fødsel, for å kunne ha en god dialog med de etter at ungen er født, i forhold til at han skal holde seg rusfri osv. Jeg har gitt han klar beskjed om at hvis han ikke holder seg rusfri så må han bare gå, og det er han klar over og han har akseptert det. Er bare litt redd for eventuelle fordommer som kan komme opp siden jeg er sammen med han, at folk ikke skjønner det, men jeg regner ikke med at jeg er den eneste i min situasjon.HIAnonymous poster hash: 8ae28...997 Han bør begynne i behandling, helst legge seg inn til behandling og så ta urintester når han er ferdig med sitt opphold. Han bør han hjelp fra rus- og psykiatritjenesten i kommunen etter endt opphold. Fastlegen bør også være med. Om dere er samboere så må du være veldig klar over hvor du står og du må være klar over hvilke valg du kan bli satt over. Forhåptentligvis vil du ikke møte fordommer, men dere vil nok møte klar og tydelig tale om at han må inn til avrusning, han må ta urintester, du setter babyen på spill og det hele kan ende opp med en 4.12-sak om han ruser seg med baby i hus. Anonymous poster hash: fae63...119 Han skal levere urinprøver en gang i uka fom. nå Jeg vet hva jeg må og han vet hva han må, så konsekvenser og at jeg må ta mange ukule valg vet vi Men det er en bit av det hele - vi valgte selv å få barn så vi får stå for det vi har gjort. Barnet er ikke uønsket av den grunn Jeg vet at mennesker kan forandre seg - også han, og det må han bevise nå. HI Anonymous poster hash: 8ae28...997 Urinprøver en gang i uken er ikke noe poeng. Hvis du virkelig vil avdekke ett rusbruk må du ta tre ganger pr uke.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #18 Skrevet 16. mars 2015 Ikke jeg, men jeg jobber i bv.tjenesten og har / har hatt endel saker der mor er rusfri og far ruser seg. Om far sier seg rusfri og tar rene urinprøver, pluss er i kontakt med annen hjelpeapparat for sin avgengighet, så gjør vi ikke noe særlig mer enn urintester og uanmeldte hjemmebesøk. Og eve. råd og veiledning dersom foreldrene ønsker det. Ofte er det ikke behov for det om far, og mor, blir ivaretatt av annen hjelpeinstans. Dersom far ruser seg og mor, far og baby bor sammen så må mor velge: Far eller babyen. Anonymous poster hash: fae63...119 Takk for svar! Han skal begynne på urinprøver nå og vi skal ta kontakt med bv for samtale før fødsel, for å kunne ha en god dialog med de etter at ungen er født, i forhold til at han skal holde seg rusfri osv. Jeg har gitt han klar beskjed om at hvis han ikke holder seg rusfri så må han bare gå, og det er han klar over og han har akseptert det. Er bare litt redd for eventuelle fordommer som kan komme opp siden jeg er sammen med han, at folk ikke skjønner det, men jeg regner ikke med at jeg er den eneste i min situasjon. HI Anonymous poster hash: 8ae28...997 Han bør begynne i behandling, helst legge seg inn til behandling og så ta urintester når han er ferdig med sitt opphold. Han bør han hjelp fra rus- og psykiatritjenesten i kommunen etter endt opphold. Fastlegen bør også være med. Om dere er samboere så må du være veldig klar over hvor du står og du må være klar over hvilke valg du kan bli satt over. Forhåptentligvis vil du ikke møte fordommer, men dere vil nok møte klar og tydelig tale om at han må inn til avrusning, han må ta urintester, du setter babyen på spill og det hele kan ende opp med en 4.12-sak om han ruser seg med baby i hus. Anonymous poster hash: fae63...119 Han skal levere urinprøver en gang i uka fom. nå Jeg vet hva jeg må og han vet hva han må, så konsekvenser og at jeg må ta mange ukule valg vet vi Men det er en bit av det hele - vi valgte selv å få barn så vi får stå for det vi har gjort. Barnet er ikke uønsket av den grunn Jeg vet at mennesker kan forandre seg - også han, og det må han bevise nå. HI Anonymous poster hash: 8ae28...997 Det er veldig flott at han vil levere urinprøver. Det er bra Vær forberedt på at uanmeldte urinprøver mest sannsynlig vil bli krevd. Vil fortsatt anbefale på det sterkeste at han legger seg inn til avrusning. Han må uansett ha noe form for oppfølging av helseapparatet. Han MÅ vise at han er villig til å gjøre alt for å bli rusfri, forholde seg rusfri og at han kan bo med et barn i hus. Du MÅ være en pådriver for at han gjør dette. Sammen MÅ dere innse alvoret i dette. At han vil ta urintester er et skritt på veien, men det vil bli forventet at han gjør mer. Babyen vil forvente en pappa som er rusfri og som holder seg rusfri. Anonymous poster hash: fae63...119
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #19 Skrevet 16. mars 2015 Hvordan orker du som rusfri å være sammen (og bo?) med en som ruser seg? Jeg har gjort det selv, i form av å ha tatt inn en venninne med et rusproblem for å hjelpe henne, men etter noen måneder så var jeg totalt ødelagt! Så ja... jeg lurer på hvordan du holder hodet over vannet, for å si det slik. Anonymous poster hash: 8f55c...108 Fordi han er rusfri nå Og ja - jeg kan med hånda på hjertet si at det har vært et reint helvete her noen ganger, men vi har klart det vi HI Anonymous poster hash: 8ae28...997 Du kan ikke si at han har klart det. Det er ikke mange mnd siden du skrev her inne sist. Man er ikke rusfri fordi man har klart seg uten både rus og alkohol i 14 dager. Gi det ett år minimum, så kanskje du kan tørre å påstå at han er rusfri. Jeg ser fint at folk ikke er like. Og jeg har vært i dine sko. Eneste forskjellen på oss, er at jeg har kommet meg ut, og ser ting fra utsiden. En vakker dag vil du gjøre det samme. Du fnyser kanskje av det nå, men du vil angre... Anonymous poster hash: d0672...aeb
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #20 Skrevet 16. mars 2015 Fordi han er rusfri nå Og ja - jeg kan med hånda på hjertet si at det har vært et reint helvete her noen ganger, men vi har klart det vi HI Anonymous poster hash: 8ae28...997 Det er flott at han er rusfri nå, HI Du skriver at dere har klart det - som om nå er han ferdig. Men det dere har klart er første steg i en hel rekke. At han er rusfri nå er dessverre ikke noen garanti for hvordan fremtiden blir. Dere har en hel masse hindre dere må passere før han kan hevde å være fri fra rusen. Foreløpig har han greid å holde seg unna, men det tar lang tid før man kan påstå at man er fri fra trangen til å ruse seg eller har kontroll på den. Når hormonene dine kanskje styrer deg mer, kanskje må du ha mer hjelp pga. svangerskapsplager og fødsel, kanskje må han stille opp på nettene med barnegråt, begge blir slitne osv.... det er da neste hindre i flertall kommer. Når han begynner å føle seg stresset, ufri, sliten osv. Da trenger han mer oppfølging, dere trenger det! Jeg håper av hele meg at dere greier det, at han vil mene at barnet er nok til å holde seg rusfri. Men om han ikke skal levere urinprøve mer enn en gang i uken så har du ingen garantier for at han er rusfri hverken nå eller i fremtiden. Faktum er at noen stoffer går raskere ut av systemet og derfor ikke vil vises på en enkelt kontroll i uka. Jeg håper du/dere tar til dere rådet fra ...119 som jobber i bv.tjenesten. Hun sier at far bør inn på avrusing og at det må flere tiltak til. Har dere en plan på avrusning, flere ukentlige tester (tre pr uke), og ev. annen oppfølging? Anonymous poster hash: 4b578...ece
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #21 Skrevet 16. mars 2015 Jeg er også barnevernspedagog, og er støtter min "kollega" med det hun har sagt ang innleggelse. Hvor lenge har han vært rusmisbruker og hva ruser han seg på? Hvor lenge har han vært rusfri? Anonymous poster hash: 7eb3b...8bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå