Gå til innhold

Noen som har erfaring med lungebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått og hangla en måneds tid nå. Vært forkjøla, sliten og kald. Det verste er kulda, jeg fryser så voldsomt hele tiden, og kroppen verker. I dag ble jeg plutselig mye dårligere. Også har det begynt å gjøre så vondt i sidene, nesten det hvor lungene ligger. Vanskelig for å puste å. Tenker kanskje lungebetennelse? Men er vell hysterisk å dra på legevakt bare pga en liten mistanke? Nå ligger jeg rett ut under dyne med varmeflaske, og fryser ihjel. Men har ikke feber.

Hva kjennetegner en begynnende lungebetennelse hos dere?

Anonymous poster hash: 0b0fa...ce5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt lungebet. flere ganger og det har utartet seg ulikt ettersom jeg kan huske..En gang hostet jeg til jeg brakk meg, mens en annen gang hostet jeg knapt. Du kan vel ringe legekontoret ditt i morgen og høre? God bedring!!

Anonymous poster hash: 9498b...927
Skrevet

Jeg har hatt lungebetennelse som har artet seg omtrent slik du har beskrevet.

Om du er i form til å vente til i morgen tar du det med fastlegen da.

Men hvis du har problemer med å puste, da er legevakten riktig.

I ditt tilfelle ville jeg nok ringt legevakten og snakket med dem nå, da er du sikrere på hva som er tryggest å gjøre.

Anonymous poster hash: 75896...515
Skrevet

Ja vurderer legevakta, men føler meg liksom ikke dårlig nok til det. Får se det Ann i løpet av kvelden.. :)

Skrevet

Anonymous poster hash: 37c0c...4d1

Skrevet

Men hvordan vite forskjell på lungebetennelse og influensa?

Skrevet

Ring legevakta for å høre. De kan avgjøre om de vil ha deg inn. Pusteproblemer skal tas alvorlig. Hilsen sykepleier.

Skrevet

Ja vurderer legevakta, men føler meg liksom ikke dårlig nok til det. Får se det Ann i løpet av kvelden.. :)

jeg følte meg heller ikke særlig dårlig. Men da jeg begynte å puste tungt ringte jeg legevakta. Jeg hadde skikkelig frostrier også. Ble sendt på sykehuset i full hast. Ble lagt på respirator. Jeg ble kjempedårlig på få timer.

Ring legevakt!!

Anonymous poster hash: 08491...a47

Skrevet

Oi 😦 jeg har skikkelig frostrier, men pusten har blitt litt bedre igjen. Prøver å se det Ann litt til. Vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg til legevakta heller, tror ikke jeg er i stand til å kjøre nå :P

Skrevet

Nå har det begynt å brenne i brystet å! Er det et tegn på lungebetennelse?

Skrevet

Jeg gjentar, ring legevakten! Der får du råd om hva du skal gjøre. Har du noen hos deg? Hva skjer hvis du plutselig blir mye verre?

Skrevet

Jeg har noen hos meg, men han får ikke kjørt meg til legevakten, da vi har et barn som ligger å sover 😦

Skrevet

Da har jeg snakket med legevakta. Vi ble enige om å se det ann litt. Skulle komme viss jeg ble verre :)

Skrevet

Bra! God bedring :-)

Skrevet

Takk :)

Skrevet

jeg følte meg heller ikke særlig dårlig. Men da jeg begynte å puste tungt ringte jeg legevakta. Jeg hadde skikkelig frostrier også. Ble sendt på sykehuset i full hast. Ble lagt på respirator. Jeg ble kjempedårlig på få timer.

Ring legevakt!!

Respirator av lungebetennelse ?

Tviler sterkt på at dette er sant. Og ja, snakker av nylig erfaring.

Anonymous poster hash: d47c5...807

Skrevet

Tungpusthet, litt vondt i magen (navleregionen), rustfarge på slim en hoster opp kan være typiske symptomer på lungebetennelse. Hoste kan være vanlig, men også såkalt stum lungebetennelse.

Får du pustevansker bør legevakt kontaktes. Ring lege i morgen, og få tatt en vurdering.

Anonymous poster hash: e12d5...65b

Skrevet

Ring legevakt!!

Respirator av lungebetennelse ?

Tviler sterkt på at dette er sant. Og ja, snakker av nylig erfaring.

Anonymous poster hash: d47c5...807

Så det slår deg ikke at folk har andre opplevelser enn deg? Hjelpes! Lungebetennelse er dødelig, og msn kan fint havne i respirator.

Anonymous poster hash: 68506...ee9

Skrevet

De symptomene du har kan være alvorlig. Lungebetennelse er ikke noe å spøke med. Du kan få blodforgiftning. Du kan bli så alvorlig syk at du må i respirator som hun over her skriver. Jeg hadde dratt på legevakten.god bedring!

Skrevet

Det er jo ikke vanlig at friske folk havner i respirator for lungebetennelse. Men alle er forskjellige... jeg har hatt det flere ggr, og blitt raskt frisk med medisiner, MEN jeg er også av de få som har havnet i respirator... så det er dumt å si at det høres rart utut bare fordi de fleste har ett lettere sykdomsforløp (og jeg var frisk på forhånd. Ingen lungesykdommer e.l)

God bedring :)

Anonymous poster hash: 36955...f29

Skrevet

Håper jeg slipper respirator hvertfall! :P formen er ikke noe bedre i dag, så får ta meg en tur til legen, om jeg klarer å komme meg opp av senga.. Bare litt redd det bare er influensa, det hadde vært litt flaut! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...