Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 For en stund siden kom en venninne til meg og spurte om jeg kunne bake dåpskake for datteren hennes (altså min venninnes barnebarn som skulle døpes) Hun ønsket en svær kake, 2 etasjer med kremer og bær og masse stæsj og pynt. Vi ble enige om pris (basert på handleliste) og den ble videreformidlet og godkjent. Jeg bakte, leverte og har siden (nesten 2 mnd siden) ikke hørt noe fra noen av dem. Det føles rart å skulle si fra til min venninne, litt som å sladre på datteren og litt ubehagelig fordi hun jo er venninnen min. På den ene siden har jeg lyst til å bare la det skli forbi, men på den andre siden har jeg jo hatt alle utgifter og pris var jo avtalt, pluss at pengene hadde Vært fine å ha når vi skal på ferie i påska... Anonymous poster hash: 26665...f02
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Har selvfølgelig snakket med min venninne de siste 2 mnd, men ikke om dette... Anonymous poster hash: 26665...f02
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 Jeg hadde nok spurt om kaken falt i smak, deretter hadde jeg lagt det inn i samtalen at jeg var ikke sikker siden jeg ikke hadde hørt noe eller fått betalingen... Er man venninner bør det ikke være noe problem å snakke om dette på grei måte, tenker jeg... Anonymous poster hash: 4f27f...9a1
Tro smo konosoro Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 Jeg ville spurt venninna om det var hun eller dattera som skulle betale for kaken, og så tatt det derfra.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #5 Skrevet 16. mars 2015 Ville vel kanskje tatt kontakt med datteren først, men på en fin måte Anonymous poster hash: 899d1...4a1
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 Jeg er jammen ikke sikker på om jeg hadde sagt noe, for jeg er en feiging uten like. Men jeg synes du bør ta det opp. Kan være en misforståelse mellom mor og datter ang hvem som skulle betale, eller en ren forglemmelse. Hadde jeg vært venninnen din ville jeg satt pris på påminnelsen Anonymous poster hash: 38d31...f64
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 I dette tilfelle hadde jeg bare prøvd å sagt det på en fin måte at du ikke har mottatt betaling for kaken du lagde i anledning hennes datters dåp. Hadde jeg vært deg ville jeg ha tatt det opp nå så det ikke går så lang tid at det oppstår noen sure miner/misforståelser el angående dette. Anonymous poster hash: 0b484...e4c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 Klart du må si ifra. Utrolig frekt av de å ikke gjøre opp for seg. Kaker er ikke billige å lage, og denne hørtes ihvertfall ikke ut som en billig kake. Be om at de gjør opp for seg du. Hadde bare sagt til henne jeg at du lurer på om de har glømt dåpskaken? Anonymous poster hash: 29645...337
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 Du er nødt til å ta det opp med enten venninnen din eller datteren hennes, ellers får du ikke pengene dine. Det er dyrt å lage sånne kaker som den dåpskaken du har laget.Ikke for å gni det inn, men du burde tatt betalt kontant ved levering. Siden prisen var avtalt på forhånd hadde det vært det greieste. Anonymous poster hash: 00f5d...bfd
smiia Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 Wow, slutter aldri å overraskes av hvor vanvittig frekke og utakknemlige folk kan være! La meg se, du har lagt ut for alt av ingredienser, samt brukt masse tid på å lage en toetasjers dåpskake til barnebarnet til venninnen din, og hun har ikke passet på å få betalt deg? Deprimerende å få stadige bekreftelser på hvor mange frekke folk det er, som utnytter velmenende ja-mennesker.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 Trenger ikke være frekkhet. Kan hende datteren har misforstått moren og fått inntrykk av at moren, siden hun ordnet med å få til kaken. Kan rett og slett bare være en misforståelse. Hi, selvfølgelig skal du ta det opp! En slik kake koster ganske mye bare i innkjøp av ingredienser, og i tillegg har du jo hatt jobben med den. Spør din venninne om det var hun eller datteren som skulle betale for kaken, kan jo bare si at du ikke fikk med deg hvem av dem som skulle ordne det - og at det hadde vært fint om du kunne få pengene før påske siden du trenger dem nå. Anonymous poster hash: 8f847...759
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 Sansynlig vis tar datteren det for gitt at mor har betalt siden du er hennes venninne og mor tar det for gitt at datteren har betalt siden det er hun som holder dåpen. Spør venninnen din. Du trenger jo ikke være sur eller noe. Anonymous poster hash: bb4e8...076
smiia Skrevet 16. mars 2015 #13 Skrevet 16. mars 2015 Trenger ikke være frekkhet. Kan hende datteren har misforstått moren og fått inntrykk av at moren, siden hun ordnet med å få til kaken. Kan rett og slett bare være en misforståelse. Hi, selvfølgelig skal du ta det opp! En slik kake koster ganske mye bare i innkjøp av ingredienser, og i tillegg har du jo hatt jobben med den. Spør din venninne om det var hun eller datteren som skulle betale for kaken, kan jo bare si at du ikke fikk med deg hvem av dem som skulle ordne det - og at det hadde vært fint om du kunne få pengene før påske siden du trenger dem nå. Anonymous poster hash: 8f847...759 Joa, kan være en misforståelse, men hadde en venninne gjort noe så snilt, arbeidskrevende og dyrt for meg, hadde jeg dobbelt- og trippeltsjekket at hun hadde fått betaling, samt en stor takk fra alle involverte (det er det jo mulig at hun fikk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå