Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 Først vil jeg bare presisere at jeg er en av de som synes barnehageansatte gjør en fantastisk, viktig og altfor lite verdsatt og betalt jobb. Jeg er også veldig fornøyd med barnehagen til datteren min, og tidligere barnehager. I tillegg anser jeg barnehager som verdifulle. Så mitt innlegg handler ikke om noe negativt om barnehager i seg selv, men at jeg er så lei av å ha barn i barnehage! Det er nesten 12 år siden eldstemann begynt i barnehage, og nå går minsten siste året. Om noen måneder er hun ferdig, og jeg gleder meg vilt! Uansett hvor vi har bodd har alltid barnehagen lagt på en omvei til jobb, og/eller det har vært lang vei å gå fra parkering til selve barnehagen. I hvert fall føles veien lang når man går i sur vind og regn med sutrete barn og nedlesset i parkdresser, sko og vått byttetøy. Jeg skjønner at vått tøy må hjem, men må alt virkelig stapper ned i syltynne poser som har det med å ryke halvveis til bilen? Regntøyet og støvlene kan jo faktisk bæres for seg, de må ikke skives ned i samme tynne pose som ulltøyet, sokkene og trusene vel? I barnehagen kan de bruke mye tid på å produsere ting, noe som er koselig, men litt too much når man har fire barn som hver skal drasse med seg hjem en uoversiktlig stor mengde dorullenisser, perlede hjerter, "malerier", flettede pinner, steinsamlinger osv. Vi har ikke plass til alt! Og på toppen av alt har vi nå fått parkeringsautomat på den eneste parkeringsplassen nær barnehagen sånn at man må parkere, gå et stykke for å trekke lapp, så tilbake til bilen og så tilbake igjen til barnehagen. Stress! Så nå er jeg overklar for at lillefrøken skal bli ferdig med barnehage og begynne på skolen Flere? Anonymous poster hash: a2d84...26c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Jeg hadde og vært lei om man måtte betalt parkering for barnehagen.. Så tungvindt. ting de lager kan fint legges i en stor plastboks man kan gjemme i klesskap eller på kott. Ellers så er det vel bare sånn det er å ha barn.. Er vel like mye styr med skole, men selvsagt på en annen måte. Nyt tiden mens du kan. Anonymous poster hash: d5309...7f6
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 skulle ønske det var større automatikk i at barna primært kom til den/ de nærmeste bhg de sokner til. vi bodde i by før og hadde et svært strev med å få eldste til bhg, gjerne 1,5 time en vei to busser ol. for ikke å snakke om å holde kontakten med venner på fritiden hjelpes! flyttet til landligere strøk og har bhg 5 min gang avstand fra hjemmet, samme med barneskolen og nærbutikken. en luksus jeg har ønsket i mange år Anonymous poster hash: 8e6ca...a93
Giss Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 Gleder meg også. Lillebror starter også skole til høsten. Her er det meste omkring barnehagen greit - men det er et styr når barnehage og skole ligger til hver sin kant og jobben i en tredje retning. Det skal bli utrolig greit å ha begge barna på samme skole! I tillegg har vi opplevd at kvaliteten på barnehagen vår har falt de siste to årene. Det ble utskifting av flere erfarne folk som jobbet der og de nye som har tatt over har slett ikke samme kvalitet. Det er især vanskelig med kommunikasjon både dem imellom og til oss. Det gir mye unødvendig frustrasjon og ting som burde vært klart ved en kort snakk på fem minutter kan ta mange dager å få ordnet opp i. Så det skal være en sann lettelse å bli ferdig med barnehagen nå....
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #5 Skrevet 16. mars 2015 Jeg hadde og vært lei om man måtte betalt parkering for barnehagen.. Så tungvindt. ting de lager kan fint legges i en stor plastboks man kan gjemme i klesskap eller på kott. Ellers så er det vel bare sånn det er å ha barn.. Er vel like mye styr med skole, men selvsagt på en annen måte. Nyt tiden mens du kan. Anonymous poster hash: d5309...7f6 Nå har jeg tre skolebarn, og jeg synes ikke det er det minste styr i forhold til barnehage Men det har sikkert sammenheng med hva man foretrekker, og for min del er lekser og sånt bare kos (stort sett) å følge opp. HI Anonymous poster hash: a2d84...26c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 Skjønner hva du mener! Jeg har hatt barn i barnehage i ti år nå. Sammenhengende. Neste år er yngste ferdig, og etter da 11 år med BHG involvert, skal det bli godt å bare ha skoleunger :-) Anonymous poster hash: 5acd1...ac3
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 Jeg syns det er mer pes å ha unger på skolen som må hentes i tillegg til barn i bhg! Var en fryd når eldste gikk hjem selv og jeg bare trengte å hente minste. Nå har jeg 3, og 2 av de må hentes. Pes!!! Hadde et år "fri" fra bhg da, når jeg var hjemme i permisjon med minste og den mellomste hadde begynt på skolen. Det var deilig å bare ha et sted å forholde seg til! Anonymous poster hash: 0cba5...3b5
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 SÅ enig Det er ikke noe galt i barnehagen i seg selv, men det blir noe helt annet når barna blir så store at de går på skolen Jeg har hatt barnehagebarn sammenhengende siden 2002 (minus et år da jeg var i perm med nr 2 og nr 1 gikk i 1.kl) og vi har fortsatt 1,5 år igjen Skal bli utrolig godt å bli ferdig med barnehagebarn og gå inn i en ny epoke i livet Anonymous poster hash: 3bb51...e29
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 Jeg syns det er mer pes å ha unger på skolen som må hentes i tillegg til barn i bhg! Var en fryd når eldste gikk hjem selv og jeg bare trengte å hente minste. Nå har jeg 3, og 2 av de må hentes. Pes!!! Hadde et år "fri" fra bhg da, når jeg var hjemme i permisjon med minste og den mellomste hadde begynt på skolen. Det var deilig å bare ha et sted å forholde seg til! Anonymous poster hash: 0cba5...3b5 Ja, det er helt klart det som er mest stress, å måtte hente to steder. Nest minste går på SFO, så det blir to stopp uansett nå de fleste dager (han har en dag han går hjem sammen med noen fra klassen). Men med SFO kan jeg sende en av de eldste bort for å hente, det kan jeg ikke med hun i barnehagen fordi det er for langt unna. Jeg gleder meg veldig til alle kan gå alene både til og fra selv, men det vil nok ta litt tid siden er en litt lang og skummel skolevei. HI Anonymous poster hash: a2d84...26c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 Så enig! Jeg har tre barn i barnehage og de vil at vi skal ha dobbelt av alt. Har de brukt en dress på formiddagen henges den ut og kan da ikke brukes igjen om ettermiddagen, selv om den ikke er våt. Hver dag drar jeg på et lass med dresser og våte klær. Anonymous poster hash: 09c5a...250
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 Samme her, har fire barn og eldste går nå siste året i barnehagen. Fra høsten av er alle elever på samme skole, det blir veldig greit Anonymous poster hash: 62cb6...6cb
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 Jeg syns det er mer pes å ha unger på skolen som må hentes i tillegg til barn i bhg! Var en fryd når eldste gikk hjem selv og jeg bare trengte å hente minste. Nå har jeg 3, og 2 av de må hentes. Pes!!! Hadde et år "fri" fra bhg da, når jeg var hjemme i permisjon med minste og den mellomste hadde begynt på skolen. Det var deilig å bare ha et sted å forholde seg til! Anonymous poster hash: 0cba5...3b5 Ja, det er helt klart det som er mest stress, å måtte hente to steder. Nest minste går på SFO, så det blir to stopp uansett nå de fleste dager (han har en dag han går hjem sammen med noen fra klassen). Men med SFO kan jeg sende en av de eldste bort for å hente, det kan jeg ikke med hun i barnehagen fordi det er for langt unna. Jeg gleder meg veldig til alle kan gå alene både til og fra selv, men det vil nok ta litt tid siden er en litt lang og skummel skolevei. HI Anonymous poster hash: a2d84...26c Jeg kan sende eldste for å hente minste, det er ganske deilig Da rekker jeg å svippe innom å hente mellomste på sfo OG satt på litt middag før de kommer tilbake. Men guriland så godt det skal bli når alle er skolebarn!! Om ca 4 år.... Anonymous poster hash: 0cba5...3b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå