Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 vi kjøpte et hus for litt under to år siden. og har funnet omfattende skader på taket, råte og vannlekasje. så ille at flere takbjelker må byttes ut. forige huseier poengterte at taket var byttet for under 10 år siden og at taket var tett.. vi angrer bittert på at vi ikke kjøpte forsikringen.. men vil det hjelpe oss å klage nå, eller blir det bortkastede tid og penger for oss? noen som hr erfaring? Anonymous poster hash: d0c7b...32c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Selvsagt må du klage! Du trenger ikke forsikring! Anonymous poster hash: d780b...a4b
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 trenger all hjelp jeg kan få om utforming av klage, og hvordan vi går frem. jeg er helt ny på dette og mannen har lagt ansvaret over på meg .. sitter med to barn en med diagnose, og et med astma, snart nyfødt som risikerer være prematur.. jeg er desperat etter å få ting i gang! Anonymous poster hash: d0c7b...32c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 Seriøst? Dette må da mannen din hjelpe deg med? En gjeng anonyme på nett kan vel ikke hjelpe deg med og skrive en klage på et hus dere kjøpte for 2 år siden?! Her må mannen skjerpe seg, å du må kreve mer hjelp/samarbeid fra mannens side. Helt uhørt av han og melde seg ut av dette! Anonymous poster hash: a0cd2...eb4
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #5 Skrevet 16. mars 2015 forventer ikke at noen her inne skal hjelpe meg skrive brevet, eller løse floken for meg! jeg etterspør og ønsker råd, tips og veiledning om noen har. mannen holder jeg på å gi opp, han har blitt den rake motsettningen til den personen jeg trodde jeg var sammen med på alle plan. lat, selvsentrert og egoistisk. Anonymous poster hash: d0c7b...32c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 noen som har råd eller tips, noen med erfaring fra tilsvarende klager? Anonymous poster hash: d0c7b...32c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 Dere har vell en husforsikkring? Ofte inneholder forsikkringen rett til litt hjelp av en advokat i husspørsmål. Sjekk det. Du vil nok ikke kunne få store advokatutgifter dekket, men du vil muligens kunne få rådgivning på telefon om hva du bør gjøre. Anonymous poster hash: a9091...563
cecilies mamma Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 (endret) hus forsikring har vi så klart, det var den kjøps forsikringen vi ikke hadde (beklager jeg ikke husker hva den heter nett nå) vi har kontaktet den veien, men fikk bare beskjed om at dette måtte vi ordne selv i første omgang. de kunne ikke hjelpe før det var satt krav i saken i retten.. slik jeg forsto det Endret 16. mars 2015 av cecilies mamma
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 hus forsikring har vi så klart, det var den kjøps forsikringen vi ikke hadde (beklager jeg ikke husker hva den heter nett nå) vi har kontaktet den veien, men fikk bare beskjed om at dette måtte vi ordne selv i første omgang. de kunne ikke hjelpe før det var satt krav i saken i retten.. slik jeg forsto det Både hus og inboforsikkringer har ofte noe advokathjelp inkludert. Hvis det ikke er så for deres forsikkring og at dere heller ikke kan få gratis advokathjelp gjennom huseierenes landsforbund (om dere er medlemer) eller liknende tror jeg det vi l lønne seg å engasjere en advokat. Gjør det meste selv for å spare timer og dermed kroner, men få hjelp til fremgangsmåten, med mindre de som solgte dere huset er veldig medgjørlige med en gang da. Anonymous poster hash: a9091...563
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå