Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 Hvorfor har dere det? Når bruker dere de forskjellige? Tenker ikke på bhg vogn ;-) Anonymous poster hash: 166f9...ef5
Mamma_til_2 Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Har en vogn med "store" gummihjul som er fin når vi skal gå langt og den kan snus begge veier og vill hun sove så legges ryggen helt ned, og en som er liten sammenlagt med små svingbare hjul som er perfekt til kjøpesenteret og flyturen.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 Nå er ikke mitt barn født enda, men jeg har 3 vogner. Her er grunnen: En vogn er bagvogn, den står nede i boden og kommer til å være den vognen jeg bruker mest. Har en vogn til stående i stuen, som kommer til å bli brukt som sovevogn hjemme, både inne og ute på terassen. Jeg bor i 3 etg uten heis, derfor ble det slik. Orker ikke dra vogn opp og ned. Utenom har jeg en type "tralle" som ikke kommer til å bli brukt før litt senere, eller evt. med mykbag når baby er liten og vi skal være med noen i bil f.eks. (Bagvogn er for stor for bil) Må også etterhvert kjøpe meg en sportsvogn når baby vokser ut av bagvogn. Anonymous poster hash: fc29c...4f7
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 Ja, samme som over. Har en vogn og en reise/kjøpesentervogn. Anonymous poster hash: e2297...9b0
Elsker livet Skrevet 16. mars 2015 #5 Skrevet 16. mars 2015 Nå er vi ferdige med vognbruk her i huset. Første gangen hadde vi en kombivogn til å trille turer med, så hadde vi en stående på terrassen til soving utendørs, denne ble etterhvert tatt inn i huset og brukt inne. I tillegg hadde jeg lyst på en lettere vogn til å ha med i bilen o.l. Etthvert kom det en til, vi har ca. 2 år mellom barna. Da ble det behov for søskenvogn. Så kjøpte vi en reisetrille til å ha med på fly, så var det en annen vogn som fristet, og alle vognene hadde sin funksjon. Var både jeg og mannen ute samtidig var det greit å trille en vogn hver. Vi har over lengre tid hatt 6-7 vogner samtidig. Hovedgrunnen er at jeg elsker barnevogner, og skulle aller helst ha prøvd enda flere, men nå er tiden ute. Dessuten hadde det en praktisk funksjon.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 Har ei vanlig bruksvogn som vi bruker hjemme, og ei trille som ligger i bilen og brukes på byturer. Har også ei søskenvogn som jeg rekner med å bli brukt en del når minste blir født om noen uker. Anonymous poster hash: cff8d...5e3
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 Nå er ikke mitt barn født enda, men jeg har 3 vogner. Her er grunnen: En vogn er bagvogn, den står nede i boden og kommer til å være den vognen jeg bruker mest. Har en vogn til stående i stuen, som kommer til å bli brukt som sovevogn hjemme, både inne og ute på terassen. Jeg bor i 3 etg uten heis, derfor ble det slik. Orker ikke dra vogn opp og ned. Utenom har jeg en type "tralle" som ikke kommer til å bli brukt før litt senere, eller evt. med mykbag når baby er liten og vi skal være med noen i bil f.eks. (Bagvogn er for stor for bil) Må også etterhvert kjøpe meg en sportsvogn når baby vokser ut av bagvogn. Anonymous poster hash: fc29c...4f7 Trodde ikke det var anbefalt med sovevogn inne jeg? De fleste vognene er jo vann og vindtette, så de blir altfor klamme innendørs. Det blir for tett rundt barnet, det blir klamt og varmt, dårlig luft nedi vognen osv.... Vi brukte en moseskurv på stativ (med hjul) inne i stuen. Men hadde to vogner da, en vanlig kombivogn og en trille. Trillen ble brukt på ferie o.l. når ungen ble litt større. Anonymous poster hash: 7013d...07b
Leirha Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 Vi har 3 vogner, men ja den ene er jo barnehagevogn.En av vognene er i bilen og den andre i garasjen.Den som er i bilen bruker jeg når vi er ute på tur til diverse plasser som trengs bil for å komem til.Den som står i garasjen bruker vi hjemme, og får det meste til og fra barnehagen.Det er ikke alltid vi går til barnehagen, eller går hjem, så vi kan ikke ta vognen som er i bhg fra før.Har ikke kjøpt disse vognene fordi jeg har noe form for vogndille.Den ene vognen har jeg hatt på flere barn, og er fornøyd med den.En annen vogn er mer en trille, som vi kjøpte til en ferietur, men som fyngere ypperlig som sovevogn i barnehagen.Den siste vognen kjøpte jeg for 50 kroner på loppemarked, et svært godt kjøp!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 Vi har en allround vogn som brukes til det meste. Og en ren løpevogn som brukes til skikkelige treningsturer. Anonymous poster hash: 45859...078
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 Tre vogner: - emmaljunga city cross til babyen - city mini reisetrille til storebror (2 1/2 år) - søskenvogn (brukes til og fra barnehagen). Anonymous poster hash: 91998...3ee
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 Ja, si det. Hvorfor har jeg 3 vogner stående... Jeg kjøpte en Simo kombivogn (brukt) da jeg ventet første. Av en eller annen grunn fikk jeg en annen kombivogn av mine foreldre, selv om de visste jeg hadde en allerede. Da barnet bikket året, ble jeg drit lei av Simovogna, stor og tung... Veldig grei da barnet var under 6 mndr, men etter det var det bare tull. Skal aldri ha en sånn type "sportsvogn" igjen. Jeg kjøpte da en Baby Jogger som passet vårt behov perfekt. Nå venter vi andremann, så en søskenvogn må kjøpes inn (tenker vi skal ha en Baby Jogger City Select, hvor jeg kan ha både dypbag og sportsdel samtidig, samt at det enkelt kan bli en singelvogn). Det blir altså fjerde vognen på lasset... Vognen jeg fikk av mine foreldre skal nok gis bort/selges (aldri brukt, men stått ute pga plassmangel, og jeg har ingen idè om hva slags merke det er. Er nok en billigvogn). Baby Joggeren må nok selges (med tungt hjerte). Simovogna skal brukes her hjemme som sovevogn. Dempingen er super og den er lett å vugge. Dypbagen er også stor og romslig. Anonymous poster hash: 78ea6...c2a
Elsker livet Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 Nå er ikke mitt barn født enda, men jeg har 3 vogner. Her er grunnen: En vogn er bagvogn, den står nede i boden og kommer til å være den vognen jeg bruker mest. Har en vogn til stående i stuen, som kommer til å bli brukt som sovevogn hjemme, både inne og ute på terassen. Jeg bor i 3 etg uten heis, derfor ble det slik. Orker ikke dra vogn opp og ned. Utenom har jeg en type "tralle" som ikke kommer til å bli brukt før litt senere, eller evt. med mykbag når baby er liten og vi skal være med noen i bil f.eks. (Bagvogn er for stor for bil) Må også etterhvert kjøpe meg en sportsvogn når baby vokser ut av bagvogn. Anonymous poster hash: fc29c...4f7 Trodde ikke det var anbefalt med sovevogn inne jeg? De fleste vognene er jo vann og vindtette, så de blir altfor klamme innendørs. Det blir for tett rundt barnet, det blir klamt og varmt, dårlig luft nedi vognen osv.... Vi brukte en moseskurv på stativ (med hjul) inne i stuen. Men hadde to vogner da, en vanlig kombivogn og en trille. Trillen ble brukt på ferie o.l. når ungen ble litt større. Anonymous poster hash: 7013d...07b Det blir ikke dårlig luft nede i vognen om man bare legger en dyne over barnet. Man trenger heller ikke ha skyggen oppe om man er bekymret for det. Men jeg hadde ikke brukt en vogn som eneste sovested, eller fast om natten. Vognen trenger å lufte seg, spesielt med tanke på at det blir tett under madrassen slik at fukten ikke slipper ut.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #13 Skrevet 16. mars 2015 Vi har tre. En stor BabyJogger City Elite som er hovedvogn, den vi bruker om vi skal trille et langt stykke, tur i skogen etc. En mindre BabyJogger City Mini som er "byvogn," og velges om vi skal bruke en del offentlig transport (vi bor midt i Oslo). Også den vi tar med på ferie og på helgeturer etc. En Titanium BabyBreeze som er en ren reisetrille og bor i bagasjerommet på bilen. Til "kjøpesenterbruk" og nødsfall. Anonymous poster hash: 653d0...c72
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #14 Skrevet 16. mars 2015 Fordi at jeg har vogndilla? Hehe neida, men har en kombivogn til 1 åringen som bruker sportsdelen nå til dagsoving og turer. Har bestilt meg en god sykkelvogn med plass til begge(1 og 3) som også skal brukes i skogen, som pulk og på joggeturer Er dagmamma så vurderer å kjøpe en vogn til 4 Anonymous poster hash: 9a7f4...484
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #15 Skrevet 16. mars 2015 Fordi at jeg har vogndilla? Hehe neida, men har en kombivogn til 1 åringen som bruker sportsdelen nå til dagsoving og turer. Har bestilt meg en god sykkelvogn med plass til begge(1 og 3) som også skal brukes i skogen, som pulk og på joggeturer Er dagmamma så vurderer å kjøpe en vogn til 4 Anonymous poster hash: 9a7f4...484 Og ja en stor simovogn på hytta Anonymous poster hash: 9a7f4...484
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #16 Skrevet 16. mars 2015 Nå er ikke mitt barn født enda, men jeg har 3 vogner. Her er grunnen: En vogn er bagvogn, den står nede i boden og kommer til å være den vognen jeg bruker mest. Har en vogn til stående i stuen, som kommer til å bli brukt som sovevogn hjemme, både inne og ute på terassen. Jeg bor i 3 etg uten heis, derfor ble det slik. Orker ikke dra vogn opp og ned. Utenom har jeg en type "tralle" som ikke kommer til å bli brukt før litt senere, eller evt. med mykbag når baby er liten og vi skal være med noen i bil f.eks. (Bagvogn er for stor for bil) Må også etterhvert kjøpe meg en sportsvogn når baby vokser ut av bagvogn. Anonymous poster hash: fc29c...4f7 Trodde ikke det var anbefalt med sovevogn inne jeg? De fleste vognene er jo vann og vindtette, så de blir altfor klamme innendørs. Det blir for tett rundt barnet, det blir klamt og varmt, dårlig luft nedi vognen osv.... Vi brukte en moseskurv på stativ (med hjul) inne i stuen. Men hadde to vogner da, en vanlig kombivogn og en trille. Trillen ble brukt på ferie o.l. når ungen ble litt større. Anonymous poster hash: 7013d...07b Det blir ikke dårlig luft nede i vognen om man bare legger en dyne over barnet. Man trenger heller ikke ha skyggen oppe om man er bekymret for det. Men jeg hadde ikke brukt en vogn som eneste sovested, eller fast om natten. Vognen trenger å lufte seg, spesielt med tanke på at det blir tett under madrassen slik at fukten ikke slipper ut. Har kun tenkt å bruke den til å sove i på dagtid når vi er hjemme. Har sprinkelseng til natten såklart. Jeg venter også sommerbarn, så vognen blir nok mest brukt ute på terrassen. Anonymous poster hash: fc29c...4f7
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #17 Skrevet 16. mars 2015 På et tidspunkt hadde jeg 7... det var i overkant. Jeg har 2 paraplytriller fordi jeg hadde en hjemme, også kjøpte vi en når vi var i syden en gang og han minste ble noget sliten og trøtt av all vandring. Han var i utgangspunktet altfor stor for vogn, men der og da var det uunværlig for at vi skulle klare å få til å bevege oss utendørs etter kl 20. Kjøpte en quinny zapp når jeg var gravid, med vendbar sittedel (kjøpt som ekstrautstyr) Har selvsagt en barnehagevogn stående i barnehagen også, pluss en city jogger som vi bruker til hverdags. Kasta 2 vogner nå før minsten kom som vi ikke brukte og ikke kom til å bruke (Var blitt jordslag og ymse)Så jeg er den heldige eier av 5 vogner nå, men bruker "bare" 3 av de. Anonymous poster hash: d3d26...eee
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #18 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har en som brukes hjemme og i bhg (city cross), og en trille (babyjogger). City crossen brukes om vinteren, og hvis vi skal et sted med mye terreng, eller hvis det er veldig kaldt... Babyjoggeren brukes hvis vi skal til svigers, på kjøpesenter o.l. Lett å slå sammen og god å trille Anonymous poster hash: ff4bb...47a
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #19 Skrevet 16. mars 2015 En reisetrille, en sykkelvogn og en tfk. Forskjellige bruksområder, bare derfor. Brukt de til alle tre barna Anonymous poster hash: b32bc...fd2
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #21 Skrevet 16. mars 2015 HMM vi har 4 vogner.. Og to barn En tfk twinner twist duo som brukes når vi skal gå langt med begge barna, og de trenger å sove etc.. En mountain buggy urban som minsten bruker mest. En enkel paraply trille, og en dobbel paraply tralle. Anonymous poster hash: c4ae2...166
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #22 Skrevet 16. mars 2015 Har 3 vogner. Søskenvogn, kombivogn og en lettere sportsvogn. Anonymous poster hash: 341aa...bb6
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #23 Skrevet 16. mars 2015 Har en city cross som brukes til turer hjemme og soving. 2åringen sover forresten inne i denne når det er kaldt (pga astma). Har også en quinny zapp som ble kjøpt for å ha med på feriieturer. Denne ligger i bilen og brukes når vi skal til byen feks. Anonymous poster hash: 801a4...728
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #24 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har nemlig en City Cross og ønsker meg en Babyjogger city elite. Er dette tull synes dere? er vognene såpass like? Anonymous poster hash: 166f9...ef5
smet Skrevet 16. mars 2015 #25 Skrevet 16. mars 2015 Tre vogner: - emmaljunga city cross til babyen - city mini reisetrille til storebror (2 1/2 år) - søskenvogn (brukes til og fra barnehagen).Anonymous poster hash: 91998...3ee Akkurat samme vognene her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå