Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Ligger her i sengen atter en gang, med prikking i kroppen, hjertebank, tørr i munnen og tankene som surrer. Dette skjer ofte men går ganske fort over. Føler meg sliten dagen etter, ikke så rart kanskje siden det tar litt nattesøvn. ubehagelig og ekkelt! Og ikke minst unødvendig av kroppen min siden jeg allerede er på underskudd med søvn (har små barn). Noen som har opplevd lignende? Det skjer bare på kvelden etter jeg har lagt meg. Kan føle på meg at det kommer, og våkner ofte med et "dunk" rett etter jeg har sovnet. Hvordan blir man kvitt dette da? Anonymous poster hash: 5643b...6e0
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Dette er nok en form for angst ja! Sliter med det samme selv og det er ett rent mareritt! Men etter å ha slitt med dette noen år, gått mye i behandling så har jeg lært å se noen sammenhenger. Du nevner at du ofte kjenner dette på forhånd, og det du beskriver er typisk panikk anfall selv om du ikke nevner noe om panikk (dette er antageligvis en mild grad i såfall) Om du tenker godt etter, kan dette komme dager der du kanskje har spist litt lite? Drukket mye kaffe? Eller har lavt blodsukker når du går til sengs? Dette er som regel de typiske årsakene, som fysisk gir utslag i bla prikking i kroppen, hjertebank osv. Som igjen fører til en reaksjon der kroppen tolker disse tegnene som om noe er galt. Det er dette som gir panikken! Nå kan det hende at du tenker at jeg er helt på bærtur, men dette var det første som slo meg. Selvfølgelig finnes det en helt drøss med andre ting dette kan komme av. Kanskje du rett og slett bare er utmattet eller har noe du grubbler og bekymrer deg for? Anonymous poster hash: db50b...67e
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 Takk for svar! Det er beroligende at noen kjenner igjen symptomene selv om jeg ikke unner noen andre denne følelsen. Det kan nok være en følelse av panikk på et vis, selv om jeg ikke føler meg redd egentlig. Jeg husker jeg fikk skikkelig angst en gang for årevis siden, det var en reell situasjon hvor kroppen reagerte veldig likt som den gjør nå (bortsett fra at nå er det mye svakere). Jeg har en del å gruble på, blant annet en dårlig jobbsituasjon som bekymrer meg en god del og gjør framtiden der usikker. I tillegg mye kaffi og lite mat over en lengre periode, så mulig du traff spikeren på hodet på alle punkt hehe Da vet jeg iallefall hva jeg har å forandre på, i håp om at dette til slutt gir seg. Har disse "anfallene" gitt seg for din del? Det ligger vel mye trygghet i å vite hva de kommer av, gjør det ikke? Anonymous poster hash: 5643b...6e0
oslofrk Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 Det høres ut som en form for angst. Veldig ubehagelig! For meg hjelper det å være fysisk aktiv! Ikke maraton, men feks løping eller yoga. Jeg tror det har med pusten å gjøre og selvom jeg synes det ur utrolig kjedelig, har jeg også god effekt av rolige pusteøvelser (så jeg kommer i kontakt med kroppen min). Håper du finner noe som hjelper for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå