Gå til innhold

Normal slitasje eller skade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier en leilighet der benkeplaten på kjøkkenet raskt får "flekker", som i ringer etter kjeler, eller tallerkener. huseier nevnte før vi flyttet inn at forrige leietaker hadde fått dette også, og huseier pusset ned benkeplaten før vi flyttet inn, og vi oljet den for han. Men det gikk ikke lang tid før det kom nye ringer :s Det vi lurer litt på, er om dette regnes som skade, eller går det under slitasje? Hvis det er skade må vi rette opp i det på egen regning, hvis det er slitasje er det huseier som må ordne det.... 

Anonymous poster hash: 5e6b5...816
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skade i mine øyne. Enhver benkeplate i tre får flekker/ringer hvis man setter våte glass/kopper/kjeler på benken.

Anonymous poster hash: 4c333...e22

Skrevet

Skade i mine øyne. Enhver benkeplate i tre får flekker/ringer hvis man setter våte glass/kopper/kjeler på benken.

Anonymous poster hash: 4c333...e22

Det var det jeg mistenkte... :( Idiotisk å ha slik på et kjøkken! Men, men. Får vel bare pusse og olje før vi flytter, så slipper vi noe krav i ettertid.... Hi

Skrevet

Skade. Det er bare å sette ting på noe. 

Anonymous poster hash: b6d12...976
Skrevet

Jeg mener det går under slitasje. Ved normalt bruk bør en benkeplate tåle å bli brukt til sitt formål. Dere skal ikke lastes for at eier har satt inn en benkeplate som ikke tåler vanlig og normal bruk.

Anonymous poster hash: 714ab...159

Skrevet

Ringer etter varme kjeller er skade. Ringer etter litt våte tallerkener e.l er slitasje. Hvem har forresten benkeplater på kjøkkenet som ikke tåler litt vann? Det blir som å ha vegg-til-vegg-teppe på badet, helt tåpelig!

Anonymous poster hash: fb7e2...a73

Skrevet

Ringer etter varme kjeller er skade. Ringer etter litt våte tallerkener e.l er slitasje. Hvem har forresten benkeplater på kjøkkenet som ikke tåler litt vann? Det blir som å ha vegg-til-vegg-teppe på badet, helt tåpelig!

husker godt at besteforeldrene mine hadde rosa vegg til vegg teppe på badet. Forferdelig...

Skrevet

Vi har aldri satt varme kjeler på benken, har alltid hatt underlag når de har vært varme. Det er ved siden av vaskekummen det er verst, så da er det jo etter fukt under tallerkener og kjeler, men hvordan kan det bevises da? Det er en benkeplate av tre, som må oljes flere ganger i året, men det har ikke huseier gjort. Jeg vet ikke om det er årsaken til at de ringene har kommet eller ikke. Vi reagerte på det ved innflytting, siden huseier klaget høylytt over forrige leietager som hadde laget ringer på benken.... Ja, tåpelig å bruke en benkeplate på kjøkkenet som ikke tåler å bli brukt! Hi

Skrevet

Jeg mener det går under slitasje. Ved normalt bruk bør en benkeplate tåle å bli brukt til sitt formål. Dere skal ikke lastes for at eier har satt inn en benkeplate som ikke tåler vanlig og normal bruk.

Anonymous poster hash: 714ab...159

Enig, men ble så i tvil! Hvor kan jeg finne ut dette helt konkret? Hvem kan egentlig avgjøre det? Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...