Gå til innhold

Dritt lei rosa!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig greia med at alt som finnes til små jenter skal være rosa? Eventuelt rosa og lilla?

Nå har jeg vært innom en haug med butikker for å finne noe så enkelt som gummistøvler til datteren min, og det er jo umulig å finne noe som ikke er supersøtt og nusselig. Vil ha noen enkle røde eller gule f.eks.

Syna jeg bruker så mye tid på å finne klær og sko som ikke er rosa, søte og nussepussete.

Er jeg den eneste i verden som unngår rosa og prinsesse så langt det er mulig?

Anonymous poster hash: e46e1...d80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut polarn o pyret (har også nettbutikk). Masse fine friske klær som ikke er sånn "dulleduk" 😊

Anonymous poster hash: d9fc3...f53

Skrevet

Tipper det er like vanskelig for deg å unngå rosa til din jente, som det er for meg å finne noe annet enn svarte, fargeløse sko/støvler og klær med glorete trykk til mine gutter. Jeg har kjøpt knall gule og røde støvler flere ganger, men du må gjerne betale litt for dem (type Hunter og et par andre merker jeg ikke husker i farten). Nå i vinter endte jeg faktisk opp med å kjøpe vinterstøvler på Europris. De hadde gøye farger som knallgrønn og rød.

Anonymous poster hash: 69231...8e8

Skrevet

Sjekk ut polarn o pyret (har også nettbutikk). Masse fine friske klær som ikke er sånn "dulleduk" 😊

Anonymous poster hash: d9fc3...f53

Takk for tipset, har mye klær derfra allerede 😊

Skrevet

Tipper det er like vanskelig for deg å unngå rosa til din jente, som det er for meg å finne noe annet enn svarte, fargeløse sko/støvler og klær med glorete trykk til mine gutter. Jeg har kjøpt knall gule og røde støvler flere ganger, men du må gjerne betale litt for dem (type Hunter og et par andre merker jeg ikke husker i farten). Nå i vinter endte jeg faktisk opp med å kjøpe vinterstøvler på Europris. De hadde gøye farger som knallgrønn og rød.

Ja, for heller en fin farge enn kvalitet på støvlene!

Anonymous poster hash: 861fb...cb7

Skrevet

Bisgaard! Finst i alle slags fargar. :)

Skrevet

Er du litt fjern? Hunter er veldig gode støvler. Har ikke prøvd europris sine.

Anonymous poster hash: 202de...d51

Skrevet

Det var europris jeg hintet til. Makan til provisoriske drittstøvler. 

Skrevet

Helt enig. Jeg er så lei av at alt må være rosa med sløyfer og blonder og dritt.

Anonymous poster hash: 6c3e0...c48

Skrevet

Vi har pleid å kjøpe røde viking gummistøvler på obs.

Skrevet

Røde viking her også til jentene. Nå blir det blå vårjakker fra wheat til det blir varmere i luften: elsker blått!

Anonymous poster hash: 3c140...0e5

Skrevet

Super, da skal jeg på jakt etter røde fra viking.

Har rød vårdress par PoP, og litt andre røde og blå ytterklær derfra.

Merker at det har gått prinsipp i det, jobber hard for å holde rosa på avstand så langt det er mulig 😀

Skrevet

Samme problem til guttene. 

Husker en gang jeg gikk i 4 ulike skobutikker + OBS og sportsbutikk. Jeg jaktet på støvler i en annen farge enn svart / mørkeblå til gutten min. 

Ingen av dem hadde det, og kom heller ikke til å få inn. 

Jeg har derfor sverget til netthandel etterpå, selv om man egentlig bør støtte opp om fysiske butikker i nærmiljøet. Gidder ikke det så lenge de kun tar inn kjipe og stereotype klær og sko. 

Skrevet

Handler endel klær til datteren min på guttelus.no. De har veldig mye fint, god service og rask levering :)

Anonymous poster hash: 12ed0...2db
Skrevet

Fordi rosa og lilla er veldig fint i jentene sine øyne (ikke alle, men mange synes det), og det er nå engang de små som skal bruke klærne og skoene!

Anonymous poster hash: 319b8...1f5

Skrevet

Fordi rosa og lilla er veldig fint i jentene sine øyne (ikke alle, men mange synes det), og det er nå engang de små som skal bruke klærne og skoene!

Anonymous poster hash: 319b8...1f5

Men er det fint fordi de syns det, eller er det fint fordi de er oppdratt / blir påvirket til å syns det?

15-20 år tilbake var deg ikke det samme rosa prinsessehysteriet som det er i dag.

Så selvfølgelig blir små jenter påvirket til å tenke at det er det fineste i verden...

Skrevet

Enig i at det vanskelig. Om jenta selv synes det er fint, så pøs på i mengder. Det går over!

Anonymous poster hash: e586d...ef5
Skrevet

Det var europris jeg hintet til. Makan til provisoriske drittstøvler.

Støvlene fra Europris er blytung. Kommer aldri til å kjøpe der igjen (ja, gikk på en smell med et pr i en kjempekul grunnfarge for noen år siden)

Anonymous poster hash: 9ff2d...323

Skrevet

Vikingstøvler fra XXL 199,- tror de kommer i blått og rødt.

Anonymous poster hash: 1bc6f...2cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...