Gå til innhold

Hva bør være på plass?? Termin om 2 uker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i skikkelig redebygger modus og føler at jeg har mye på plass - men, rett som det er våkner jeg om natta og er "redd" for at jeg har glemt å ordne noe til babyens ankomst. Dette er i orden så langt..

- Bebis og min sin sykehusbag

- klær (vasket og brettet)

- vogn, bilstol, dyner, voksipose osv fikset

- babysengen er så og si ordnet - skal bare re den!😉

- har kjøpt inn bleier

Sååå.. Er det noe som mangler da? Er det noe jeg bør huske på?? Har ikke fått vasket ned huset akkurat, men det ser nogenlunde presentabelt ut..😉

Spent mom to be!

Anonymous poster hash: 8f066...530

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stelleplass på badet? 

Ellers ser det ut for at alt er fikset og ordnet, slapp av nå til babyen kommer. Lykke til!!:)

Anonymous poster hash: ee902...033
Skrevet

gulpekluter ;) Det har jeg vært storforbruker av til begge mine, og må ut og kjøpe nye til nr 3 som kommer til sommeren. 

Våtservietter er alltid kjekt å ha med på tur - bruk gjerne mesoft med vann hjemme. Ammeinnlegg, brystvortecreme, zinksalve og inotyolsalve. Det var det jeg kom på i farten som er veldig kjekt å ha :)

Lykke til! 

Anonymous poster hash: 261a9...6ce
Skrevet

-Stellebord ❤❤

-Masse tynne kluter. Gass kluter eller hva det heter

(-Flasker)

(-Brystpumpe)

(-smokk)

Anonymous poster hash: 4ab2a...b7d

Skrevet

Desverre har febermåler vært nødvendig ganske raskt her i huset. 

Ellers er en god salve for sår stump bra å ha når du trenger den. Det samme til såre brystvorter om du skal amme. Ammeinnlegg er også et must.

Så håper jeg du har kjøpt masse bleier! Det har gjerne vært nødvendig med 10 for dagen til mine i begynnelsen og da holder ikke den lille pakken særlig lenge.

Anonymous poster hash: 3b1f2...573
Skrevet

Jeg var avhengig av bæreselen, også er stellebord greit å ha.

Ikke kjøp salver og kremer, ikke før behovet er der. Du risikerer å sitte der med mye som ikke blir brukt.

Potetmel er glimrende mot såre rumper, utover det trenger du babyolje til bad, og mesoft e.l. til å vaske rumpen under bleieskift. Våtservietter er greit å bruke når du er på tur, men ikke nødvendig.

Anonymous poster hash: 85ce4...c12

Skrevet

Takk for alle gode råd!:)

Stellebord er ordnet!:)

Har ikke kjøpt inn kremmer og salver, så det må jeg vel ordne (evt.potetmel)

HI

Anonymous poster hash: 8f066...530

Skrevet

Ta det helt med ro. Det er åpne butikker etter at barnet er født, også. Det er to ting jeg tenker: En ting er en føner i bagen du tar med på sykehuset, den kan være god å lufttørke med etter toalettbesøk. Spyle rent med dusj og føne etterpå.

Den andre tingen er noe du ikke får etter at barnet er født (på en stund iallefall), og det er hvile. Tekopp, god bok, sofakroken, sove litt ekstra, snakke i telefonen, passe på deg selv. Det er ting det er verdt å bruke tid på de siste par ukene før barnet kommer.

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Febermål og febernedsettende. Det var krise i hjemmet da min første fikk feber midt på natten bare fem uker gammel. Jeg kjente han var varm, men jeg hadde hverken febermål eller febernedsettende så jeg lå å kjølte han ned med fuktige kluter hele natten :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...