Gå til innhold

Vernepleier eller barnevernspedagog i skolen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem av disse utdanningene ønskes/blir prioritert for jobb i skolen ?

Tusen takk for svar!

Anonymous poster hash: e9c86...b5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er ingen av delene. Noen få er lærere / barnehagelærere med spes.ped. Resten er ufaglærte assistenter.

(regner med du mener stillinger i baser / tiltaksbaser)

Anonymous poster hash: ff26e...694
Skrevet

Vernepleier. Med tanke på oppfølging av elever med div problemer/lyter osv.

Anonymous poster hash: 409c0...987

Skrevet

Skolen er allerede underbemannet med for mange ufaglærte. Det er ofte ikke økonomi til å ansette spesialfelt. Eneste jeg har vært borti er en barnevernspedagog som jobbet på 5 ulike skoler i kommunen.

Anonymous poster hash: 8d919...cca

Skrevet

De jeg kjenner som er ansatt som miljøterapeuter på vanlige skoler er sosionomer.

Svigerinnen min er vernepleier og hun jobber på en spesialskole/ressurssenter.

På en vanlig skole er det sjelden ressurser til å ansette folk med den type spesialkompetanse for de få barna som trenger det, de må nøye seg med vanlige allmennlærere (med litt spes.ped om de er heldige)

Anonymous poster hash: 8ea13...32b

Skrevet

Hos oss blir ingen av delene prioritert, men tenker at disse gruppene ikke nødvendigvis er spesialisert på barn med spesielle behov i skolen.... Det er det faktisk lærere med en master i spes ped som har, eller med annen relevant spes ped utdanning/erfaring som har.... Hverken vernepleier eller barneverns pedagog har relevant pedagogikk i utdanningen sin!

Anonymous poster hash: 02607...d25

Skrevet

Er vernepleier selv, og de bruker mest spes.ped i skole. Vi blir ikke ofte brukt. Heller ikke barnevernspedagoger.

Anonymous poster hash: d8ce0...354
Skrevet

Så hvis man har lærerutdanning og master i spes ped er man kvalifisert til miljøterapeut stillinger i skolen ? Kanskje da 50/50 med undervisning og terapeutisk arbeid ?

Kan man få sånne type jobber andre steder enn i skolen med lærer og spes ped utdanning ? Eller blir barnevernspedagoger da foretrukket ?

Skrevet

Dette lurer jeg også på :)

Skrevet

Jeg vet om fler vernepleiere som jobber på skoler forskjellige steder i sør norge. Tror det begynner å bli mer vanlig å ansette vernepleiere i stillinger hvor det er barn som trenger mye tilrettelegging. For det er faktisk noe de kan mye om... De tar vertfall over mange av stillingene som de tidligere hadde ansatt sosionomer..

Anonymous poster hash: 77b43...3cf

Skrevet

Ved skolen jeg jobber har vi ansatt en barnevernspedagog i stillingen som miljøterapeut. Andre som har hatt denne stillingen har også vært barnevernspedagoger.

Anonymous poster hash: 82aca...e62

Skrevet

Ei venninne av meg har en bachelor i pedagogikk og jobber som støttepedagog på en barneskole:-)

Skrevet

Hos oss blir ingen av delene prioritert, men tenker at disse gruppene ikke nødvendigvis er spesialisert på barn med spesielle behov i skolen.... Det er det faktisk lærere med en master i spes ped som har, eller med annen relevant spes ped utdanning/erfaring som har.... Hverken vernepleier eller barneverns pedagog har relevant pedagogikk i utdanningen sin!

Anonymous poster hash: 02607...d25

Piss preik. Vernepleiere har MYE relevant pedagogikk i sin utdannelse. Ikke alle arbeidsgivere vet det, mens mange kommuner har fått øynene opp for hva vernepleiere kan!!

Anonymous poster hash: bd8e3...288

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...