Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Hvem av disse utdanningene ønskes/blir prioritert for jobb i skolen ? Tusen takk for svar! Anonymous poster hash: e9c86...b5b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 Min erfaring er ingen av delene. Noen få er lærere / barnehagelærere med spes.ped. Resten er ufaglærte assistenter. (regner med du mener stillinger i baser / tiltaksbaser) Anonymous poster hash: ff26e...694
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #3 Skrevet 15. mars 2015 Vernepleier. Med tanke på oppfølging av elever med div problemer/lyter osv. Anonymous poster hash: 409c0...987
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #4 Skrevet 15. mars 2015 Skolen er allerede underbemannet med for mange ufaglærte. Det er ofte ikke økonomi til å ansette spesialfelt. Eneste jeg har vært borti er en barnevernspedagog som jobbet på 5 ulike skoler i kommunen. Anonymous poster hash: 8d919...cca
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #5 Skrevet 15. mars 2015 De jeg kjenner som er ansatt som miljøterapeuter på vanlige skoler er sosionomer. Svigerinnen min er vernepleier og hun jobber på en spesialskole/ressurssenter. På en vanlig skole er det sjelden ressurser til å ansette folk med den type spesialkompetanse for de få barna som trenger det, de må nøye seg med vanlige allmennlærere (med litt spes.ped om de er heldige) Anonymous poster hash: 8ea13...32b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #6 Skrevet 15. mars 2015 Hos oss blir ingen av delene prioritert, men tenker at disse gruppene ikke nødvendigvis er spesialisert på barn med spesielle behov i skolen.... Det er det faktisk lærere med en master i spes ped som har, eller med annen relevant spes ped utdanning/erfaring som har.... Hverken vernepleier eller barneverns pedagog har relevant pedagogikk i utdanningen sin! Anonymous poster hash: 02607...d25
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #7 Skrevet 15. mars 2015 Er vernepleier selv, og de bruker mest spes.ped i skole. Vi blir ikke ofte brukt. Heller ikke barnevernspedagoger. Anonymous poster hash: d8ce0...354
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #8 Skrevet 15. mars 2015 Så hvis man har lærerutdanning og master i spes ped er man kvalifisert til miljøterapeut stillinger i skolen ? Kanskje da 50/50 med undervisning og terapeutisk arbeid ? Kan man få sånne type jobber andre steder enn i skolen med lærer og spes ped utdanning ? Eller blir barnevernspedagoger da foretrukket ? Anonymous poster hash: e9c86...b5b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #9 Skrevet 15. mars 2015 Dette lurer jeg også på Anonymous poster hash: e9c86...b5b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #10 Skrevet 15. mars 2015 Jeg vet om fler vernepleiere som jobber på skoler forskjellige steder i sør norge. Tror det begynner å bli mer vanlig å ansette vernepleiere i stillinger hvor det er barn som trenger mye tilrettelegging. For det er faktisk noe de kan mye om... De tar vertfall over mange av stillingene som de tidligere hadde ansatt sosionomer.. Anonymous poster hash: 77b43...3cf
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #11 Skrevet 15. mars 2015 Ved skolen jeg jobber har vi ansatt en barnevernspedagog i stillingen som miljøterapeut. Andre som har hatt denne stillingen har også vært barnevernspedagoger. Anonymous poster hash: 82aca...e62
MammaStine91 Skrevet 15. mars 2015 #12 Skrevet 15. mars 2015 Ei venninne av meg har en bachelor i pedagogikk og jobber som støttepedagog på en barneskole:-)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #13 Skrevet 15. mars 2015 Hos oss blir ingen av delene prioritert, men tenker at disse gruppene ikke nødvendigvis er spesialisert på barn med spesielle behov i skolen.... Det er det faktisk lærere med en master i spes ped som har, eller med annen relevant spes ped utdanning/erfaring som har.... Hverken vernepleier eller barneverns pedagog har relevant pedagogikk i utdanningen sin! Anonymous poster hash: 02607...d25 Piss preik. Vernepleiere har MYE relevant pedagogikk i sin utdannelse. Ikke alle arbeidsgivere vet det, mens mange kommuner har fått øynene opp for hva vernepleiere kan!! Anonymous poster hash: bd8e3...288
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå