Gå til innhold

Så rart å aldri skulle oppleve

Anbefalte innlegg

Skrevet

å gå gravid igjen. Å føde. Å snuse inn duften av et spedbarn. Vi er ferdige med barn, har tre flotte unger hvor minste nærmer seg to år. Jeg er 37 år og mannen over 40. Jeg ønsker ikke flere barn, ikke han heller, men likevel er det så utrolig rart å ikke skulle gå gravid igjen. Aldri før har jeg kjent kroppen min så godt mtp syklus. Hver gang el kommer så kommer også disse vemodige tankene.

Måtte bare lufte litt. Andre som har det sånn?

Anonymous poster hash: 2141e...20d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo bli surrogatmor :)

Anonymous poster hash: 53a1f...df6

Skrevet

Jeg prøver å avfinne meg med at jeg aldri kommer til å få oppleve det i det hele tatt :(

Anonymous poster hash: 27a26...431
Skrevet

Huff nei.

Skrevet

Jeg har det også litt sånn. ;)

Er HELT ferdig med barn, vil ikke ha flere og skal ikke ha flere, men det ligger en sorg i det at jeg aldri skal oppleve å være gravid og få føde og ligge inntil en helt ny kropp igjen. Jeg aksepterer bare at det er sånn, og nyter de to jeg har og at de begynner å bli større. :)

Skrevet

Tror dere at vi er født med et instinkt til å ønske å være gravide/føde? Siden så mange av oss ønsker å gjøre det så mange ganger?

Anonymous poster hash: a0102...588

Skrevet

Men tenk at du blir bestemor en gang;) Da får du hvertfall den gode babykosen og lufta :)

Anonymous poster hash: 224fa...e47

Skrevet

Tror dere at vi er født med et instinkt til å ønske å være gravide/føde? Siden så mange av oss ønsker å gjøre det så mange ganger?

Vi er født med et instinkt om å reprodusere oss.

Anonymous poster hash: 63a3e...92e

Skrevet

Den følelsen har jeg også gått gjennom. Det var på en måte en stor sorg, selv om jeg også var klar på at jeg ikke skulle ha flere. Nå er jeg heldigvis over det, men det tok meg langt tid. Er veldig takknemlig for de to flotte barna jeg har fått, og setter en strek der ;)

Anonymous poster hash: f54bd...210

Skrevet

Så godt å høre at jeg ikke er helt på viddene. Det er akkurat slik du over her beskriver det, som en sorg. Samtidig får jeg litt dårlig samvittighet overfor de barna jeg har, som om de ikke er nok. Men de ER nok. Og jeg nyter at de blir eldre, mer selvstendige, at jeg snart får nattesøvnen tilbake. Og jeg hadde blitt litt flau hvis jeg ble gravid nå, synes jeg er for gammel. Likevel....sukk...

Skrevet

Jeg mistet den følelsen da vi hadde fått fjerdemann. Nå er jeg mer livredd for å bli gravid igjen.

Men jeg skal bli bestemor nå og gleder meg veldig til å få kjenne på den følelsen.  :strix:

Skrevet

Jeg synes det er svært vemodig å tenke på at dette er siste gang jeg går gravid..,

Er 29 og dette er mitt 3 barn.

Anonymous poster hash: 1c76d...720

Skrevet

Kjenner igjen den følelsen ja... Tenker på det ofte, det er litt trist... Men jeg blir snart 40, og er fornøyd med de 3 jeg har. :-) Men det savnet blir jeg liksom ikke kvitt likevel...

Anonymous poster hash: 981e8...71a
Skrevet

Jeg synes bare det er fantastisk deilig å slippe å gå gravid igjen!!!

Anonymous poster hash: afc9c...e6f

Skrevet

Sorg er den rette følelsen!

Såå fantastisk å være gravid og få oppleve å få lukte på sitt eget lille vidunder :-)

Føler meg trist når jeg tenker på at det kan hende jeg aldri får oppleve det ... Men samtidig redd for at følelsene er like sterke også etter barn nummer 3 og 4 ...

Skrevet

Når jeg gikk gravid med 2.mann tenkte jeg på at dette var siste gang jeg fikk oppleve alt. Og da syns jeg det var veldig trist å ikke skulle få muligheten igjen.

Men en snikete liten sædcelle gjorde at jeg faktisk fikk oppleve det igjen. Nå er jeg litt fjern ift det, glemmer at jeg er gravid, har ikke kjøpt inn noe utstyr enda og alt er veldig abstrakt nå.

Vet ikke hva jeg sitter igjen med når jeg har født.

Anonymous poster hash: 79ff9...02e

Skrevet

Har et spedbarn nå, absolutt siste barn. Kommer ikke til å savne å gå gravid eller føde, men den magiske tiden rett etter fødsel og de første dagene etter fødsel når man har fått det lille vidunderet, Det kommer jeg til å savne!!! Utrolig vemodig at jeg aldri skal få oppleve det igjen. Men, vi setter strek ved to friske fantastiske barn :).

Skrevet

Følte det på damme måten i ca 2 år etter siste fødsel.Hun er nå 6. Har tre barn, og det er mer enn nok. Var vemodig at det var slutt med graviditet og babytid, men nå er både følelsene og fornuften enige :)

Anonymous poster hash: fafc2...ac8
Skrevet

Jeg har to barn, har alltid ønsket meg minst tre. Nå føles det hele tiden ut som det "mangler" et barn, at det er en plass ledig. Samtidig må vi tenke fornuftig ettersom vi har et barn med store ekstra behov. Tanken om et tredje barn er derfor lagt på hylla inntil videre. Jeg synes det er trist og vanskelig, selv om det kanskje ikke er helt "lov". Særlig når jeg ser venninnene mine flere barn og folk ofte spør oss. Yngste er jo for lengst forbi den alderen der det er "normalt" å få et barn til.. Jaja.. Må vel bare innfinne seg med at det er sånn det er.

Anonymous poster hash: 4a328...1f8

Skrevet

Her er planen et barn nr.3 etter hvert, men jeg gruer meg veldig til svangerskapet. Blir så dårlig, derfor utsettes det en del og. Men ønsket om et barn til er veldig stor da.

Anonymous poster hash: d620c...b49
Skrevet

Vi er forskjellige. Jeg er så glad for at de slitsomme årene er over (nattevåk og henge på mamma)

Anonymous poster hash: 2876a...76b

Skrevet

Hos meg er det store suget etter å være gravid og føde som jeg savner ... Merkelig å føle det så sterkt!

Skrevet

Merker jeg er din rake motsetning, har 2 barn på 3 og 4 år, er snart 27 år selv.. Jeg er ferdig med å få barn, savner det ikke i det heletatt å skulle være gravid, spedbarns duft osv osv.. Blir kvalm bare ved tanken av slikt.. Om mensen lar seg vente noen dager, så føler jeg full panikk, slik som nå, skulle hatt mensen for 4 dager siden, fikk den i går kveld først, følte meg mer enn bare litt panisk o.O Og overlykkelig når jeg fikk mensen, når det er EL tiden, så er jeg nok noe grinebiter, hater alt ved syklusen, spesielt EL...
Samler opp penger nå, når jeg har nok, så SKAL jeg steriliseres.. Spiller ingen rolle hva andre måtte mene med det, men jeg er så ferdig med dette, at jeg ser ingen poeng med det lenger, det å bruke prevensjon, for ingen prevensjon er 100% sikker, så hver mnd føler jeg små panikk over det hele :P
Når jeg er sterilisert, så skal det hele bli lettere å takle ;)

Anonymous poster hash: cd57c...63b
Skrevet

Jeg skulle veldig ønske at jeg også følte meg ferdig, at både graviditet og fødsel føles fjernt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...