Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #1 Skrevet 14. mars 2015 I veldig, veldig, veldig mange år har jeg sovet altfor lite. Vi har to (av fire) barn med alvorlige søvnvansker og det har blitt vesentlig mye mer nattevåk enn gjennomsnittsforeldre må belage seg på. Nå har imidlertid mye løsnet ved hjelp av ulike hjelpemidler, og det siste året har jeg fått mer normal nattesøvn igjen. Problemet er at etter så mange år med altfor lite søvn blitt utrolig sensitiv ovenfor søvnmangel. Der jeg i flere år har overlevd på 4-5 timers usammenhengende søvn, blir jeg nå helt ødelagt om jeg får under 7 timer med noenlunde sammenhengende søvn. I tillegg er jeg helt avhengig av å sove litt ekstra ut i helgene, om så bare 1-2 timer. Problemet mitt nå er at jeg våkner like tidlig i helgene som jeg alltid gjør, og jeg får bare ikke sove igjen! Nå har det gått 3-4 helger uten at jeg har sovet ekstra, og jeg er helt ødelagt. Det verker i kroppen, hodepinen er tilstede nesten hver dag og jeg føler meg like trøtt når jeg våkner som da jeg la meg. I morgen MÅ jeg få sovet litt ekstra, ellers ser det mørkt ut for å få unna alt jeg må få unna på jobben Er det noen som har noen tips, teknikker, hva som helst som kan få meg til å sovne igjen når jeg først våker til normal tid? Anonymous poster hash: 384e7...858
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #2 Skrevet 14. mars 2015 Dytter litt jeg ... Anonymous poster hash: 384e7...858
LeTwinsA Skrevet 14. mars 2015 #3 Skrevet 14. mars 2015 Det jeg gjør er å snakke positivt til meg selv. gode tanker også lytter jeg til pusten til mannen min som sover ved siden av meg, etter det hermer jeg pusten hans. og konsentrerer meg veeeldig om å puste sakte. passer også på å ha det mørkt og drar dyna godt over ørene....
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #4 Skrevet 14. mars 2015 Det jeg gjør er å snakke positivt til meg selv. gode tanker også lytter jeg til pusten til mannen min som sover ved siden av meg, etter det hermer jeg pusten hans. og konsentrerer meg veeeldig om å puste sakte. passer også på å ha det mørkt og drar dyna godt over ørene.... Det var lurt I dag tidig merket jeg at mannen var våken, så jeg skubbet meg inntil ham i håp om at kroppsvarmen og roen hans skulle virke søvndyssende. Man frigjør jo endorfiner eller noe sånt med kroppskontakt. Vel, det endte med enda mer kroppskontakt i stede Det i seg selv var jo ganske søvndyssende, men da var klokken alt blitt så mye at jeg måtte stå opp. Får håpe an sover i morgen tidlig da! HI Anonymous poster hash: 384e7...858
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #5 Skrevet 14. mars 2015 Last ned søvnapp på mobilen/nettbrett. Mange gode apper som sikkert kan hjelpe! Anonymous poster hash: 8041e...8c3
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #6 Skrevet 14. mars 2015 Jeg pleier å tenke på alle jeg gikk i klasse med på barneskolen og hvor de bodde. Så bestemmer jeg meg for hvem jeg begynner med, også prøver jeg å huske alle i riktig rekkefølge etter adresse.. Dette sovner jeg fort av, for da kobler jeg alle andre tanker ut. en variant av å telle sauer. Faller jeg ut, begynner jeg på starten igjen Anonymous poster hash: 747ae...da8
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #7 Skrevet 14. mars 2015 Jeg foreslår at du prøver flytende magnesium, som du får kjøpt i helsekosten, evt i pilleform. Ta det før leggetid. Magnesiumpiller får du også i mange matbutikker. Men flytende fungerer best for meg. Hvis jeg ikke tar magnesium regelmessig, våkner jeg gjerne i 4 - 5 tiden om morgenen, og blir liggende våken leenge. Vanskelig å si om dette gjelder deg, men kanskje vel verdt et forsøk. Anonymous poster hash: 87270...c21
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #8 Skrevet 14. mars 2015 Jeg foreslår at du prøver flytende magnesium, som du får kjøpt i helsekosten, evt i pilleform. Ta det før leggetid. Magnesiumpiller får du også i mange matbutikker. Men flytende fungerer best for meg. Hvis jeg ikke tar magnesium regelmessig, våkner jeg gjerne i 4 - 5 tiden om morgenen, og blir liggende våken leenge. Vanskelig å si om dette gjelder deg, men kanskje vel verdt et forsøk. Anonymous poster hash: 87270...c21 Jeg har akkurat tatt en utvidet blodprøve hos legen og har nok av ale vitaminer og mineraler, ellers var det et fint tips. Problemet er ikke at jeg våkner for tidlig sånn til vanlig, men at jeg våkner til samme tid i helgene som på hverdager uten å sovne igjen. 6.30 presis, som om jeg var en klokke, spretter øynene opp og blæren er sprengfull. Normalt har jeg klart å sovne igjen i helgene etter en kjapp tur på toalettet, men nå får jeg det bare ikke til HI Anonymous poster hash: 384e7...858
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå