Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #1 Skrevet 14. mars 2015 Gjør du mye for andre, eller liker du helst å få? Anonymous poster hash: 3d09e...02b
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #2 Skrevet 14. mars 2015 Begge deler. Kan gjerne gjøre ting for andre og setter veldig stor pris på når andre gjør ting for meg. Anonymous poster hash: 7ef77...c07
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #3 Skrevet 14. mars 2015 Helt klart en giver, kanskje i litt for stor grad. For de fleste som har fått og fått har aldri gitt noe tilbake, ikke engang dersom jeg har vært i krise og bedt om en tjeneste. Heldigvis er det noen som også gir meg så skal ikke klage for mye Men merker at man må begrense seg, for det var en periode alle kontaktet meg hver gang det var noe og forventet at jeg skulle stille opp og fikse alt til enhver tid uten tanke på at også jeg hadde ett liv, endte tilslutt med at jeg gikk på en smell selv. Anonymous poster hash: 8fb76...056
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #4 Skrevet 14. mars 2015 Kanskje mest giver. Er skikkelig dårlig på å be om noe. Men tar i mot hvis tilbud kommer da. Men det plager meg ikke. Jeg får også en god følelse av å være viktig for andre. Anonymous poster hash: 50fd1...388
beef sister Skrevet 14. mars 2015 #5 Skrevet 14. mars 2015 Definitivt en giver, men det er begrenset til ytterst få personer uansett, så jeg slipper å bli utnyttet.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #6 Skrevet 14. mars 2015 Begge deler, det kommer an på situasjon og personer. I noen tilfeller er jeg nesten utelukkende giver, i andre nesten utelukkende mottaker, i det fleste litt begge deler Men kanskje jeg er en av dem som mottar litt mer enn jeg gir siden jeg er veldig god på å si nei og sette grenser for meg selv. Anonymous poster hash: 48325...81e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #7 Skrevet 14. mars 2015 Taker. Elsker å bli vartet opp men skjønner at jeg må gi tilbake og syns det er koselig når jeg og mannen gjør ting for hverandre for å lette hverdagen litt. Anonymous poster hash: 2e6cc...5a6
Gjest Zaria Skrevet 14. mars 2015 #8 Skrevet 14. mars 2015 I alt for stor grad en giver. Synes det er utrolig vanskelig å be andre om tjenester😃
sug lut Skrevet 14. mars 2015 #9 Skrevet 14. mars 2015 De fleste vil gjerne se på seg selv som den som gir. Det stemmer neppe.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #10 Skrevet 14. mars 2015 De fleste vil gjerne se på seg selv som den som gir. Det stemmer neppe. Vi er faktisk to stykker som svarer at vi nok mottar mer enn vi gir Det betyr jo ikke at en ikke gir, men at man mottar mer enn man gir. Anonymous poster hash: 48325...81e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #11 Skrevet 14. mars 2015 Jeg har heldigvis blitt mer en taker. Har allerede hatt to smeller som førte til lenger sykmelding pga jeg ikke har hatt vett nok til å be om hjelp. Dette samtidig som at jeg har prøvd å få jobben, studiene, hjem og barn til å fungere optimalt. Så i større grad har jeg begynt å be om mer fra både kolleger, medstudenter, venner, naboer og ikke minst mannen min. Så jeg er nok en av de som har svitsjett fra giver til taker siste året. Dette har ført til en mye enklere tilværelse. Anonymous poster hash: d1a14...f52
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #12 Skrevet 14. mars 2015 Begge deler, men når det gjelder nærmeste familie så får jeg nok mer enn jeg gir nå etter at jeg fikk barn. Før jeg fikk barn var det motsatt, og jeg regner med det blir det igjen når barnet mitt blir stort, hvis alt går som det skal og jeg får beholde helsa. I min familie gir vi etter evne og får etter behov, det er det som er familie for meg. Anonymous poster hash: 606e8...0cb
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #13 Skrevet 14. mars 2015 Giver. I til tider for stor grad. 😕 Anonymous poster hash: d599c...e06
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #14 Skrevet 14. mars 2015 Jeg er en ja-person av natur og deler gjerne. Dessverre har jeg fått dårlig helse og det er ikke morsomt å måtte si nei eller ikke tilby når du vet at dette er noe du kunne hjulpet med. Anonymous poster hash: aeb46...f81
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #15 Skrevet 14. mars 2015 Jeg er mer en giver, men jeg har blitt mye flinkere til å spørre om hjelp og. Så nå er ikke skjevheten, så stor som den var før. Anonymous poster hash: dd7ab...95f
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #16 Skrevet 14. mars 2015 Både og. I forhold til foreldrene mine er jeg nok en taker. I forhold til venninner er jeg en giver. Hjemme med mannen går det ca like mye begge veier. Anonymous poster hash: 97be6...21d
Elsker livet Skrevet 14. mars 2015 #17 Skrevet 14. mars 2015 Både og. I forhold til foreldrene mine er jeg nok en taker. I forhold til venninner er jeg en giver. Hjemme med mannen går det ca like mye begge veier. Anonymous poster hash: 97be6...21d Samme her.
smiia Skrevet 14. mars 2015 #18 Skrevet 14. mars 2015 Definitivt en giver, stiller på nesten alt av dugnader, FAU, klassekontakt, dugnader, fotballstyre etc. for ungene. Er en av disse som alltid rekker opp hånden når den pinlige stillheten senker seg, "jeg tar'n jeg". I tillegg ordner og styrer jeg i stand til venner og familie selv om jeg har fem barn inviterer og ordner jeg istand mer enn jeg blir invitert. Er jeg på besøk hjelper jeg alltid til med oppvask, rydding etc. Jeg synes det er hyggelig å gi, men skulle helt ærlig ønske flere ville bidra litt mer. Det er altfor mange som er kjempekomfortable med å la andre løpe rundt mens de selv slapper av med den beste samvittighet. Til og med når jeg drister meg til å ymte frampå om at andre bør bidra, opplever jeg at mange likevel ikke gjør det.
Tingenes Herre Skrevet 14. mars 2015 #19 Skrevet 14. mars 2015 Jeg vil så gjerne være en giver. Men jeg ender ofte opp med å være en taker.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #20 Skrevet 14. mars 2015 Jeg vil så gjerne være en giver. Men jeg ender ofte opp med å være en taker. Samme her, men dette kommer også litt an på hvilken relasjon det er snakk om. Anonymous poster hash: 855a3...39c
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #21 Skrevet 15. mars 2015 Definitivt en giver, stiller på nesten alt av dugnader, FAU, klassekontakt, dugnader, fotballstyre etc. for ungene. Er en av disse som alltid rekker opp hånden når den pinlige stillheten senker seg, "jeg tar'n jeg". I tillegg ordner og styrer jeg i stand til venner og familie selv om jeg har fem barn inviterer og ordner jeg istand mer enn jeg blir invitert. Er jeg på besøk hjelper jeg alltid til med oppvask, rydding etc. Jeg synes det er hyggelig å gi, men skulle helt ærlig ønske flere ville bidra litt mer. Det er altfor mange som er kjempekomfortable med å la andre løpe rundt mens de selv slapper av med den beste samvittighet. Til og med når jeg drister meg til å ymte frampå om at andre bør bidra, opplever jeg at mange likevel ikke gjør det. Kjenner meg veldig igjen her!! Anonymous poster hash: c11fa...b0a
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #22 Skrevet 15. mars 2015 Definitivt en giver, stiller på nesten alt av dugnader, FAU, klassekontakt, dugnader, fotballstyre etc. for ungene. Er en av disse som alltid rekker opp hånden når den pinlige stillheten senker seg, "jeg tar'n jeg". I tillegg ordner og styrer jeg i stand til venner og familie selv om jeg har fem barn inviterer og ordner jeg istand mer enn jeg blir invitert. Er jeg på besøk hjelper jeg alltid til med oppvask, rydding etc. Jeg synes det er hyggelig å gi, men skulle helt ærlig ønske flere ville bidra litt mer. Det er altfor mange som er kjempekomfortable med å la andre løpe rundt mens de selv slapper av med den beste samvittighet. Til og med når jeg drister meg til å ymte frampå om at andre bør bidra, opplever jeg at mange likevel ikke gjør det. Kjenner meg veldig igjen her!! Anonymous poster hash: c11fa...b0a Kjenner meg og igjen her. Har blitt så lei at jeg har kutter ut de fleste vennene mine. Orker ikke å bli utnytter lenger. Anonymous poster hash: 30259...545
februarprins2013 Skrevet 15. mars 2015 #23 Skrevet 15. mars 2015 ja takk til begge deler . utrolig koselig at noen lager mat til deg, eller lar deg slappe av med en film,mens de tar barnet mitt en stund Men elsker også og hjelpe andre,hvis det er behov for det
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #24 Skrevet 15. mars 2015 Giver eller taaaker? Hva i all verden er en taker? En som legger tak? Anonymous poster hash: 4fd5d...63d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå