Gå til innhold

Andre som har opplevd lang latenststid pga konisering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 fødsler bak meg, hvorpå de to første var styrtfødsler.
Ingen merkbar latenstid, bare rett i fødsel, som varte i 2 timer den ene og 45min den andre.
Etter andrenmann be jeg konisert (fjernet en del av livmorhalsen pga mulig kreftfare).

Da jeg skulle føde mitt tredje barn etter dette fikk jeg beskjed om at koniseringen unne resultere i rask fødsel pga svak livmorhaøs, eller lang atenstid, pga arvevdanning i livmorhalsen, altså to vidt forskjellige forløp, og umulig å si på forhånd.

Det viste jeg seg at det ble den andre for min del, lang latenstid.
Og den var vond.
Den varte i 5 dager, med maserier og ingen fremgang, jeg ble totalt utslitt.
Men da fødsel ført kom igang så var den over på kort tid.

Fikk beskjed om at den forlengede latenstiden høyst sannsynlig var pga koniseringen.
Og n¨å når jeg er havveis i dette fjerde svangerskapet, så har jeg begynt å tenke en del på dette, for det var  noen vinde dager.
Det vondeste med det var at jeg aldri fikk komme inn på føden for kontroll, selv om jeg ringte fire ganger løpet av de dagene, selv om jeg sa jeg var redd for mine tidligere styrfødsler, at når det kom først kom i gang så ville ungen bli født hjemme på gulvet (noe som nesten skjedde).
Det var svært vondt og stressende å ikke bli tatt på alvor, og det preger meg nå, hvor jeg er redd det samme skal skje.
Skal sevfølgelig ta det opp, for jeg mener bestemt at de kunne tatt meg inn til en kontroll, speseilt da jeg fossblødde og det var mulig vannavgang.

Det var vannavgang, for ungen ble lagt inn på nyfødt intensiv med infekjson, som følge av langvarig vannavgang.
Alt dette var en ekstra påkjenning, og jeg ønsker å slippe det denne gangen.
Ønsker sterkt å ikke bli avfeid på telefonen med at det ikke er fødsel, bare latensfasen.
Alt jeg ønsket var å få en kontroll, for jeg visste ingenting, det var bare sp k\skremmende og intens vondt.
Selve fødselen var ikke mer smertefull for å sei det sånn.

Så det jeg lurer på er om andre har opplevd forlenget latensfase etter konisering, og hvso dere har født flere ganger, har det vært slik hver gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ring. Bare reis til føden og informer dem om at fødsel er i gang. Med begge mine har jeg ringt rett før vi ankom sykehuset bare for å informere om at vi kom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...