Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #1 Skrevet 14. mars 2015 Finnes det noen gladhistorier her? Finnes det menn som kan endre seg og bli "bedre" menn? Hvordan fikk han til det? Kan dere dele historien deres? Anonymous poster hash: 5cbe2...18e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #2 Skrevet 14. mars 2015 Nei.. Anonymous poster hash: b8716...a8f
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #3 Skrevet 14. mars 2015 Han slo en gang og for meg er det en gang for mye. Mine barn skal ikke være vitne til at det skjer. For sjansen er stor for at det skjer igjen. Ikke ta sjansen. Anonymous poster hash: 46558...747
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #4 Skrevet 14. mars 2015 Ble bare mer og mer. Grensene ble rykket for hver gang. Løp mens du kan.... Anonymous poster hash: faae1...28b
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #5 Skrevet 14. mars 2015 Ble bare slått en gang, og med trusler. Jeg gikk på dagen, og så meg aldri tilbake. Vet at hun han ble sammen med etterpå opplevde det samme, men hun klarte ikke å gå like fort som meg, og fikk juling flere ganger. Anonymous poster hash: 6d06b...588
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #6 Skrevet 14. mars 2015 Jeg tror egentlig ikke på det selv heller, at det kan bli bedre. Vi har små barn sammen, og jeg vet at jeg må dra. Men nettopp fordi vi har så små barn, blir det vanskeligere, jeg er bekymret for samvær og hvordan alt skal bli. Takk for svar alle sammen. Anonymous poster hash: 5cbe2...18e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #7 Skrevet 14. mars 2015 Det var nå jeg var tenåring. Han var voldelig over flere år. Så dumpet han meg, jeg begynte å trene kampsport og neste gang jeg møtte han ga jeg han skikkelig juling. Har såvidt jeg vet vært snill med damene sine etter det Er det barn inne i bildet så går du din vei og ser deg aldri tilbake. Når voksne menn slår så er ikke det noe de slutter med. Anonymous poster hash: e548d...c97
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #8 Skrevet 14. mars 2015 Han slo meg 2 ganger og jeg ga inn fleire ganger i skrittet hans. Sa at slår du meg ein gang til så tenk at god nattesøvn som du sover i vil du få samme behandlingen igjen. Velg du sa jeg ? Slutta å slå. Og jeg er ikkje redd men tar igjen i det stille. Anonymous poster hash: ca001...eae
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #9 Skrevet 14. mars 2015 Det blir ikkje betre. Eg anmeldte min og vi skal no i retten. Eg var veldig redd for samvær, men når det er vald inni bildet, så kan ein få mekling kvar for seg. Ta vare på bevis; sms, evt bilder av skadar m.m. Ikkje ver redd for truslane hans. Snakk med krisesenter og politi. Dei veit korleis du skal gå fram. Du har rett på gratis rettshjelp og kan fort få besøksforbod mot han også. Men gå før det er for seint. Borna tar STOR skade av å leve med latent vold. Anonymous poster hash: 68bb5...1fe
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #10 Skrevet 14. mars 2015 Han slo ikke, han kvalte. Første gangen var jeg 7 måneder på vei. siste gang var for 3 måneder siden. Nå har jeg avsluttet forholdet og bor alene. Anonymous poster hash: a60b1...234
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #11 Skrevet 14. mars 2015 Han slo meg, han sa han skulle bli bedre. Til slutt gikk jeg. Orket ikke mer. Han har ikke sett barnet siden og det er 4 år siden Anonymous poster hash: 76b90...3fa
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #12 Skrevet 14. mars 2015 Det er 10 år siden min mann dro til meg under en krangel. Det har aldri skjedd igjen. Så ja, jeg tror ikke man må være konemishandler om det aldri gjentar seg. Anonymous poster hash: 1db27...7a5
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #13 Skrevet 14. mars 2015 Han gjorde det ikke igjen. Så nei, det trenger ikke være noe galt med mannen. Men det kommer an på omstendighetene også da. Hadde mannen slått meg fordi jeg snakket med en annen mann så hadde jeg dratt på flekken. Anonymous poster hash: 58255...7f4
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #14 Skrevet 14. mars 2015 Jeg ble slått kanskje 10 ganger i løpet av 15 år, ble bare mer brutal vold. Endte i en fæl skilsmisse. Nå har jeg selv slått mannen min 1 gang. Jobber veldig med meg selv og vet inni meg at det aldri skal skje igjen. Jeg tror det finnes begge case, de som slår bare den ene gangen, men dessverre så skjer det nok flere ganger i de fleste tilfeller. Jeg er selv skadet psykisk av volden og det er ironisk at jeg da gjør det selv, men handler om truet selvbilde osv. Ikke godta - og bare gå videre som om ingentig er skjedd. Ta den ene gangen på alvor , krev terapi. Anonymous poster hash: bbc57...8ce
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #15 Skrevet 14. mars 2015 Det er vel ikke akkurat en sånn gladhistorie som du er ute etter, men... Jeg var sammen med en mann som var voldelig relativt tidlig i forholdet vårt. Det var flere stygge episoder. På et tidspunkt hadde vi et skikkelig oppgjør og han lovde bot og bedring. Det holdt han seg til, i den forstand at han ikke slo meg igjen. Vi var sammen i to-tre år etter det. Men, han strevde fortsatt med temperamentet, oppførte seg aggressivt og kunne skjelle meg ut, og jeg gikk ofte på nåler for å unngå konflikter (det var umulig, men jeg prøvde jo hele tiden). Jeg ventet egentlig bare på at han skulle miste besinnelsen så grundig at han ville slå meg igjen. Det ble en lang prosess å komme ut av forholdet. Vi hadde en lengre periode fra hverandre pga jobb, og det ble min anledning til å komme unna, jobbe meg selv opp igjen psykisk og finne styrken til å gå. Så i mitt tilfelle, ja, han sluttet å slå, men nei, det ble ikke bedre mellom oss. Manipuleringen og den psykiske mishandlingen fortsatte, og jeg levde på nåler. I praksis ble det til at jeg ikke lenger følte jeg hadde "gyldig grunn" til å gå, for han var jo ikke fysisk voldelig lenger....han hadde liksom endret seg. Heldigvis tok jeg til vettet til slutt, og forlot ham. Anonymous poster hash: e4844...275
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #16 Skrevet 14. mars 2015 Jeg har ei venninne som slår i fylla. Hun fikk svært god hjelp av "alternativ til vold". Men må jo virkelig ønske å bli bedre selv. Anonymous poster hash: 7003f...248
Katteskinnet Skrevet 14. mars 2015 #17 Skrevet 14. mars 2015 En eks av meg slo et par ganger. På grunn av omstendighetene rundt så valgte jeg å tilgi. Som anonyme sier over meg, man må se problemet selv og ønske å bli bedre. Jeg vil også påstå at det kommer litt an på volden. En mann som knuser kjeven på kjæresten sin fordi hun brukte noen minutter for lang tid på butikken er ikke noen jeg ville blitt hos, for å si det slik. Forholdet tok slutt av helt andre grunner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå