Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 Jeg er helt lost, vet ikke hva jeg skal lage.Normalt er ikke det et problem, men det er snakk om gluten-og laktoseintolerasne, og jeg bruker mel og melk i ALT.Men uasnett, jeg mottar alle tips med takk, så kan jeg eventuelt bare endre det til glutenogmelkefritt selv.Men hele greia fikk meg til å miste helt inspirassjon, så jeg klarer ikke tenke.Tenkte egentlig 3 retters, men er mest intressert i hjelp til selve middagen.Gryterett er greit, det går jo fort å lage.Men det kan ikke være baccalao eller biffstriganoff, noe som er mine favoritter til mange,PÅ FORHÅND TUSEN TAKK!!! Anonymous poster hash: f8adf...cba
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Chilli con carne med ris og salat som tilbehør? Anonymous poster hash: a2eec...828
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Så lenge det er kun laktose og ikke alle melk, så er melkedelen veldig enkel, du får kjøpt det meste av meieriprodukter laktosefritt på det fleste butikker. Det å unngå gluten kan være litt vanskeligere, men du kan enten jevne med maizenna eller bruke glutenfritt mel hvis du skal bruke mel til andre ting. Da kan du i prinsippet lage akkurat de samme tingene som du pleier å lage. Anonymous poster hash: 659bc...f36
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Og til dessert kan du lage Pavlovakake med friske bær og laktosefri krem? Anonymous poster hash: a2eec...828
HvittHus Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Mousakka med salat og brød. Så bytter du bare melken med laktosefri melk, og melet med fint lyst glutenfritt mel. http://oppskrift.klikk.no/klassisk-moussaka/3689/
overlord Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 http://matosofi.com/2013/02/01/boeuf-bourgognon-a-la-julia-child-fransk-kjottgryte-med-rodvin/ Erstatt hvetemelet med Johannesbrødkjernemel eller maizenna.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #7 Skrevet 14. mars 2015 Takk for svar!Har bestemt at det faktisk blir en kyllinggryte og biffstroganof to retter istedet for forrett og middag.I utgangspunktet skulle jeg ikke lage biffstroganoff, siden det er noen som ikke liker det, men igjen er det noen som liker det veldig fodt.Så da lager jeg begge deler, og da kan alle velge.Har salat og brlød til.Til dessert blir det sjokoladefondant. Anonymous poster hash: f8adf...cba
Iselilja Skrevet 14. mars 2015 #8 Skrevet 14. mars 2015 Ser du har bestemt deg Til en annen gang kan jeg anbefale Gulasj eller bacalao. Fritt for både gluten og melk, og veldig godt begge deler
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #9 Skrevet 14. mars 2015 Stek med poteter, ovnsbakte grønnsaker, poteter og skysaus. Anonymous poster hash: f917c...b48
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #10 Skrevet 14. mars 2015 Ser du har bestemt deg Til en annen gang kan jeg anbefale Gulasj eller bacalao. Fritt for både gluten og melk, og veldig godt begge deler Ja takk for dte, pleier ofte å lage baccalao ao når det er flere gjester, det er godt og neklet.Men probl et er at en av gjestene har satt ned foten. Ja vet det høres merkelig ut, men hun har sagt at hun overhodet ikke vil ha baccalao og sidne hun er gravid og blir kvalm av lukten så må jeg respektere det. Anonymous poster hash: f8adf...cba
HvittHus Skrevet 14. mars 2015 #11 Skrevet 14. mars 2015 Takk for svar! Har bestemt at det faktisk blir en kyllinggryte og biffstroganof to retter istedet for forrett og middag. I utgangspunktet skulle jeg ikke lage biffstroganoff, siden det er noen som ikke liker det, men igjen er det noen som liker det veldig fodt. Så da lager jeg begge deler, og da kan alle velge. Har salat og brlød til. Til dessert blir det sjokoladefondant. Anonymous poster hash: f8adf...cba Hvis du skal lage glutenfri fondant, bør du øve deg litt på forhånd. Glutenfritt mel er ikke likt ordinært mel. Og så må du huske at de fleste vanlige sjokolader inneholder laktose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå