Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 Babyen min på 6 mnd er tett i nesa for første gang, og ligger å hylgriner. Finner ikke roa - får jo ikke til å sutte på smokken! Har prøvd både saltvann og suger - men det hjelper ikke - er potte tett like etter. Nå er vi på 2 timen med grining, for hun er jo så trett stakkar. Noen tips? Anonymous poster hash: 7fd32...a5e
petitt Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Om du har melk i puppen enda så kan morsmelk hjelpe mot tett nese også. Og så kan du kjøpe nesedråper i morgen. Saltvannet hjelper mer på tørr nese - ikke tett nese.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Hev hodeenden på senga med bøker eller klosser og kjør på med saltvann. Anonymous poster hash: f0a26...ddf
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Om du har melk i puppen enda så kan morsmelk hjelpe mot tett nese også. Og så kan du kjøpe nesedråper i morgen. Saltvannet hjelper mer på tørr nese - ikke tett nese.Da min baby var innlagt på sykehus brukte de bare saltvann på nesen da den var pottetett. Ikke spray, men fra sprøyte( altså sånne porsjonspakker de selger i butikken). Da får du skylt nesen godt med mye saltvann... Anonymous poster hash: f0a26...ddf
petitt Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Om du har melk i puppen enda så kan morsmelk hjelpe mot tett nese også. Og så kan du kjøpe nesedråper i morgen. Saltvannet hjelper mer på tørr nese - ikke tett nese.Da min baby var innlagt på sykehus brukte de bare saltvann på nesen da den var pottetett. Ikke spray, men fra sprøyte( altså sånne porsjonspakker de selger i butikken). Da får du skylt nesen godt med mye saltvann... Anonymous poster hash: f0a26...ddf Ja, disse får man kjøpt også med nese"spray" i, altså med virkestoffet som gjør at nesen åpner seg og er absolutt best å brukt hos små unger.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 Bruker du nesesugeren riktig? Det blir litt hyl og skrik, men for oss var resultatet bra hver gang. Anonymous poster hash: bca0f...836
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 Om du har melk i puppen enda så kan morsmelk hjelpe mot tett nese også. Og så kan du kjøpe nesedråper i morgen. Saltvannet hjelper mer på tørr nese - ikke tett nese. Da min baby var innlagt på sykehus brukte de bare saltvann på nesen da den var pottetett. Ikke spray, men fra sprøyte( altså sånne porsjonspakker de selger i butikken). Da får du skylt nesen godt med mye saltvann...Anonymous poster hash: f0a26...ddf Ja, disse får man kjøpt også med nese"spray" i, altså med virkestoffet som gjør at nesen åpner seg og er absolutt best å brukt hos små unger.Men saltvann kan du bruke "ubegrensede" mengder av, de du snakker om skal det gå åtte timer mellom hver dose. Saltvannet er det 5 ml i hver beholder, nese"sprayen" er det 0,3 ml i hver beholder.... Anonymous poster hash: f0a26...ddf
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 Sprayet morsmelk i nesa til ungene mine når de var tett i nesa. Det fungerte veldig bra. Anonymous poster hash: 0ddac...5ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå