Gå til innhold

Mobbing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min fortalte meg etter treninga i dag at en av lagkameratene kviskrer stygge kallenavn i øret på han under treninga. Det har visst foregått over flere treninger. Han var skikkelig lei seg, og gråt litt når han fortalte dette. Han er 11 år, den andre er 10. Hvordan løser jeg dette på best måte? Kjenner at jeg ikke har store forhåpninger til å snakke med hjemmet. Moren hilser aldri på meg, selv om vi møtes ansikt til ansikt på butikken eller i gymsalen (og vi har møttes mange ganger i både sosiale sammenhenger/skole/bhg) 

Skal jeg snakke med treneren? Skal jeg be gutten min "manne seg litt opp" og be den andre kutte ut neste gang? Gi meg et råd, jeg er redd for at oppførselen skal forsterkes om jeg blander meg inn i første omgang. 

Anonymous poster hash: 6f434...1dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min fortalte meg etter treninga i dag at en av lagkameratene kviskrer stygge kallenavn i øret på han under treninga. Det har visst foregått over flere treninger. Han var skikkelig lei seg, og gråt litt når han fortalte dette. Han er 11 år, den andre er 10. Hvordan løser jeg dette på best måte? Kjenner at jeg ikke har store forhåpninger til å snakke med hjemmet. Moren hilser aldri på meg, selv om vi møtes ansikt til ansikt på butikken eller i gymsalen (og vi har møttes mange ganger i både sosiale sammenhenger/skole/bhg)

Skal jeg snakke med treneren? Skal jeg be gutten min "manne seg litt opp" og be den andre kutte ut neste gang? Gi meg et råd, jeg er redd for at oppførselen skal forsterkes om jeg blander meg inn i første omgang.

Anonymous poster hash: 6f434...1dd

Jeg slår hardt ned på sånt med en gang det starter! Hadde sagt i fra til foreldrene og treneren. Går de på samme skole? Skjer det noe der også? Si i fra til rektor!

Anonymous poster hash: 499f4...1d8

Skrevet

Gi en rolig beskjed både til treneren. Be ham følge ekstra med. Gi gutten styrke til å svare. F.eks. Si jeg hørte ikke - kan du ikke snakke litt høyere? Hysj, nå må vi følge med, den som kaller noen xxxx er det selv osv.

Anonymous poster hash: aceac...f9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...