Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 jeg har ett barn på snart 6 år, mottok overgangsstønad da jeg var alene fra fødselen. sa den opp før jeg hadde "brukt opp" stønaden(var ca 6 mnd igjen). Nå har jeg fått barn nr 2 og har blitt alene igjen. Søkte da om overgangsstønad, men får bare for 6 mnd , og ikke for 30 mnd. Så det vil si at man får bare dette en gang og ikke engang pr barn? Jeg har ikke krav på utvidet os da jeg har utdanning. Anonymous poster hash: f00d6...4e0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Jeg har fått 2 ganger Anonymous poster hash: d57f2...0b7
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Hvor lenge kan du få overgangsstønad? Dersom du har barn under åtte år, er hovedregelen at du kan få overgangsstønad i opptil tre år fram til det yngste barnet fyller åtte år. Dersom du har mottatt overgangsstønad i tre år og blir alene om omsorgen for et nytt barn, kan du bare få overgangsstønad frem til barnet har rett til barnehageplass, Du kan få overgangsstønad fra inntil to måneder før ventet fødsel hvis du er alene på fødselstidspunktet https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/Overgangsst%C3%B8nad.1039.cms#chapter-2
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Ok, tusen takk for svar 😃 Anonymous poster hash: 4894c...2e1
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 shit.. er det sant? Så hvis man skulle prøve med noen igjen så får man ikke OS hvis det skulle ryke? Hjelpes... Anonymous poster hash: 7b6cc...47c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 shit.. er det sant? Så hvis man skulle prøve med noen igjen så får man ikke OS hvis det skulle ryke? Hjelpes... Anonymous poster hash: 7b6cc...47c Jo frem til ungen har rett på bhg plass, men heldigvis ikke i 3 år til. Lurt å tenke gjennom valgene sine. Anonymous poster hash: 4c8c6...8b0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 shit.. er det sant? Så hvis man skulle prøve med noen igjen så får man ikke OS hvis det skulle ryke? Hjelpes... Anonymous poster hash: 7b6cc...47c Jo frem til ungen har rett på bhg plass, men heldigvis ikke i 3 år til. Lurt å tenke gjennom valgene sine. Anonymous poster hash: 4c8c6...8b0 absolutt lurt ja... men nå ble jeg forlatt, og det kan man jo strengt tatt ikke forutse.. men det gjør emg om mulig enda mer redd for å finne meg en ny mann... Anonymous poster hash: 7b6cc...47c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 Jøsses, må man tjene pengene sine ved å jobbe??? SHIT! Jeg som trodde man bare hunne fortsette å få unger hver gang OS gikk ut på én unge så bare gå over på en ny unge ....FAAN feilberegning ass - noen som har gode linker til tips om hvordan skrive jobbsøknad og cv? Jeg kan kun linkene om mine rettigheter som aleneforsørger hos NAV serru ... Anonymous poster hash: c5f11...d02
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #9 Skrevet 13. mars 2015 En kan ikke forvente å være gratis vedheng hos AS Norge, en må tenke seg om og planlegge økonomisk. Anonymous poster hash: 7b1aa...813
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #10 Skrevet 13. mars 2015 shit.. er det sant? Så hvis man skulle prøve med noen igjen så får man ikke OS hvis det skulle ryke? Hjelpes... Anonymous poster hash: 7b6cc...47c Tanken er nok at når man velger å sette nok et barn til verden så klarer man å forsørge barna sine. Anonymous poster hash: 10e5b...83b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #11 Skrevet 13. mars 2015 Jøsses, må man tjene pengene sine ved å jobbe??? SHIT! Jeg som trodde man bare hunne fortsette å få unger hver gang OS gikk ut på én unge så bare gå over på en ny unge ....FAAN feilberegning ass - noen som har gode linker til tips om hvordan skrive jobbsøknad og cv? Jeg kan kun linkene om mine rettigheter som aleneforsørger hos NAV serru ... Anonymous poster hash: c5f11...d02 Bare sånn til info så må man faktisk jobbe om man skal få overgangsstønad. Nå er ikke dette noe jeg planlegger å skulle trenge en gang til, for tro meg - årene etter mitt brudd har vært mildt sagt jævlige. Men tuuusen takk for herlige og oppmuntrende ord. Varmer mitt <3 .. Anonymous poster hash: 7b6cc...47c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #12 Skrevet 13. mars 2015 shit.. er det sant? Så hvis man skulle prøve med noen igjen så får man ikke OS hvis det skulle ryke? Hjelpes... Anonymous poster hash: 7b6cc...47c Tanken er nok at når man velger å sette nok et barn til verden så klarer man å forsørge barna sine. Anonymous poster hash: 10e5b...83b er det sånn at første gang trenger du ikke tenke da? Anonymous poster hash: 7b6cc...47c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #13 Skrevet 13. mars 2015 shit.. er det sant? Så hvis man skulle prøve med noen igjen så får man ikke OS hvis det skulle ryke? Hjelpes... Anonymous poster hash: 7b6cc...47c Tanken er nok at når man velger å sette nok et barn til verden så klarer man å forsørge barna sine. Anonymous poster hash: 10e5b...83b er det sånn at første gang trenger du ikke tenke da? Anonymous poster hash: 7b6cc...47c Joda Men har man ikke tenkt første gangen så kjøper man seg iallfall litt tid og kan få ting på plass før man setter flere barn til verden. Tror du skjønner hva jeg mente Anonymous poster hash: 10e5b...83b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #14 Skrevet 13. mars 2015 Jeg fikk os fordi jeg studerte, trodde man måtte studere for å få os. Nå er jeg i jobb så da er det jo greit med nr 2 Anonymous poster hash: bdc0f...54a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #15 Skrevet 13. mars 2015 Jeg fikk os fordi jeg studerte, trodde man måtte studere for å få os. Nå er jeg i jobb så da er det jo greit med nr 2 Anonymous poster hash: bdc0f...54a man må studere eller jobbe Jobber man får man litt mindre i stønad. Anonymous poster hash: 7b6cc...47c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #16 Skrevet 13. mars 2015 shit.. er det sant? Så hvis man skulle prøve med noen igjen så får man ikke OS hvis det skulle ryke? Hjelpes... Anonymous poster hash: 7b6cc...47c Tanken er nok at når man velger å sette nok et barn til verden så klarer man å forsørge barna sine. Anonymous poster hash: 10e5b...83b er det sånn at første gang trenger du ikke tenke da? Anonymous poster hash: 7b6cc...47c Joda Men har man ikke tenkt første gangen så kjøper man seg iallfall litt tid og kan få ting på plass før man setter flere barn til verden. Tror du skjønner hva jeg mente Anonymous poster hash: 10e5b...83b skjønner hva du mener, og selv om jeg er enig i det du sier syntes jeg likevel det er litt trist at man i dagen samfunn egentlig burde være livredde for å sette et barn til verden.. jeg er hvertfall det etter mitt samlivsbrudd.. Vil ikke gjennom noe sånnt igjen. Men det finnes jo ingen garanti.. Anonymous poster hash: 7b6cc...47c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå