Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 Venninnen min: Gravid i uke 27. Svigermora har allerede strikket 3 Mariusdrakter i forskjellige farger og størrelser, 2 babytepper og begynt å brodere noen nydelige kluter til ungen. De har kjøpt seng, og alt av tilbehør, og strikket sengeteppe som ligger klart over senga. Svigermora hennes har avtalt å komme til henne om 4 uker, og bake masse brød, knekkebrød, skolebrød, kanelsnurrer og mye annet så hun har det klart til ungen blir født. Jeg har møtt svigerforeldrene flere ganger, og begge to er verdens snilleste og mest hensynsfulle mennesker som passer på å ikke tråkke svigerdatter på tærne samtidig som de er oppriktig engasjerte og omsorgsfulle. På toppen av alt har hun fått et gavekort fra svigermor på Gravid-massasje og spa til en verdig av over 4000 kr. Og det skal også nevnes at de sponser barnevogna. Jeg: Gravid i uke 24.Svigermor har ikke gjort stort annet enn å gratulere og spørre via tlf sønnen sin om det går bra med meg. Har hittil tilbydd seg å betale 2000 kr av barnevogna og ellers ingen verdens ting. Og de har ikke dårlig råd, de bruker masse penger på tull og tøys og kjelleren er snart fylt opp av rot og skrot de aldri vil få bruk for. Jeg VET at det er vårt barn, og det er vi som er ansvarlig for det, og for alle kostnader som følger med osv., så det trenger jeg ikke noe belæring på. Men det blir bare så synlig hvor store forskjeller det er på svigermødre. Jeg hadde vel tilbedd svigermora mi om hun var slik som venninnen min sin, men man kan dessverre ikke velge svigermødre Heldigvis har jeg en flott mann i det minste Anonymous poster hash: 0f705...ead
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Eh? Du er såvidt over halvveis i svangerskapet - og klager på at svigers "bare" har tilbudt deg å betale 2000,- på vogn... Djeezes.. ungen er ikke født enda! Anonymous poster hash: 24c0d...1e9
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Her betaler ikke svigermor for noen ting, og gjorde ikke det forrige gang heller. Men hun skal passe de eldste når jeg er på fødestua hvis mannen er på jobbskift. Hvorfor mener du at svigermoren din skal betale for utstyr til barnebarnet? Anonymous poster hash: 6ffd7...83f
Gjest Julia1984 Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Vet du hva.....du fortjener virkelig ikke bedre. Synes du har en flott svigermor. Er du ikke voksen? ? Forventer du virkelig det venninna di får (noe som er langt fra normalt). Stakkars svigermor di. Du synes hun er forferdelig fordi hun bare har gratulert via mannen din og "bare" sponser med kr 2000. Hvor gammel er du?? Sier igjen. Stakkars svigermor di. I gen ting av det hun gjør er tydeligvis bra nok. Når jeg åpnet denne tråden ventet jeg virkelig å lese noe avskyelige greier. Velger å tro at dette er tull
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Min mor er som din venninnes svigermor. Kjøpte og strikket mye før fødsel. Svigermor kom.ikke med noe. Men etter at vi ble foreldre så har det snudd. Fått vinterdresser, skibukser. Masse småting som tannbørste og tannkrem, smoohie. Fikk siste nå strikket vmgenser med tilhørende bukse. Anonymous poster hash: 408cf...f0a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 Hehe. Her lovte svigers å være barnevakt under fødselen (har termin i disse dager, og har ingen andre vi kan spørre), men fant ut at det var så fint vær så de ville heller reise på hytta. Dro i dag. Jaja, klarer fødsel alene, men synd for sønnen deres. Anonymous poster hash: d30b3...3ec
HvittHus Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 Hvis det å være en perfekt svigermor innebærer å kjøpe masse ting og utstyr til babyen, samt diske opp med spa og lignende, vel da blir jeg en dårlig svigermor. Men jeg kommer til å kunne passe barnebarna mine når de er syke, hente i barnehage ved behov, være en tilstedeværende bestemor, ta med barnebarna på ferier og turer. Så da får jeg bare være en dårlig svigermor, og så får jeg heller bli en flott bestemor.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 Humrer litt inni meg nå, du har ingenting å klage på! Min svigermor er gammel, schizofren og kommer kanskje til å rekke å møte barnet ett par ganger i sitt liv hvis hun har gode perioder og vi får råd og mulighet til å reise dit de bor. Svigers kommer ikke til å gi oss en krone, selv om jeg forsørger sønnen deres og har gjort det de siste to årene. De kommer neppe til å bidra med noe som helst annet enn en samtale på skype i ny og ne. Men jeg gidder ikke klage, har jo selv valgt denne mannen og da familien hans. Mine foreldre kommer nok til å bidra med noe strikket tøy og ett par omtenksomme gaver, men forventer ikke noe mer, iallefall ikke penger til noe som helst. Det betaler jeg selv. Slik jeg ser det så bør man ikke forvente noe av noen andre enn seg selv, og får man noe fra andre så skal man være glad uansett hvor stort eller lite det er. Jeg og mannen klarer oss selv, og om vi får noe fra andre er det kun en gledelig bonus, her forventes intet Hvordan skal det ende dersom folk er så bortskjemte at de forventer at andre folk skal gi både penger, gaver og annet bare fordi man er gravid? Anonymous poster hash: 54976...b8c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #9 Skrevet 13. mars 2015 Venninna di sin svigermor høres too much ut. Din høres perfekt ut Anonymous poster hash: 0721a...023
Mia_73 Skrevet 13. mars 2015 #10 Skrevet 13. mars 2015 Så du synes at dine svigerforeldre burde betale det ene og det andre for deg (massaje og spa) i tillegg til alt mulig utstyr fordi du synes de bruker pengene sine på tull. Du har da ingenting med hva de bruker pengene sine på. Jeg blir helt matt. Håper jeg ikke får en like materialistisk svigerdatter, for selvom vi har god råd kunne det ikke falt meg inn å sponse barnevogn e.l.
Gjest ♡perla Skrevet 13. mars 2015 #11 Skrevet 13. mars 2015 Kanskje greit å vente med en del utstyr? Noen av oss drar faktisk hjem fra sykehuset uten baby og da er det veldig vondt å ha mye stående og vente...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #12 Skrevet 13. mars 2015 Det er forskjell på svigermødre ja. Også er det forskjell på svigerdøtre. Kanskje venninna di er mer grei mot svigermora si enn du er mot din? Anonymous poster hash: a95aa...acc
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #13 Skrevet 13. mars 2015 Kanskje greit å vente med en del utstyr? Noen av oss drar faktisk hjem fra sykehuset uten baby og da er det veldig vondt å ha mye stående og vente... Kondolerer. ❤ Anonymous poster hash: e9ef3...344
Tro smo konosoro Skrevet 13. mars 2015 #14 Skrevet 13. mars 2015 Tror du kan vente noen år før du konkluderer med hvem som er dårlig og hvem som er bra svigermor. Jeg skjønner at du skulle ønske deg spa og mariusdresser og frysern full av boller. Jeg skulle også ønske at jeg hadde millioninntekt og verdens flotteste kropp. Poenget er at du må ikke definere hvor fornøyd du er ut fra hvordan andre har det, da vil du aldri være fornøyd... det er nemlig alltid noen som har en enda bedre svigermor. Hvor skal du da trekke grensa? Du ender bare opp med å bli misfornøyd.
Gjest ♡perla Skrevet 13. mars 2015 #15 Skrevet 13. mars 2015 Kanskje greit å vente med en del utstyr? Noen av oss drar faktisk hjem fra sykehuset uten baby og da er det veldig vondt å ha mye stående og vente...Kondolerer. ❤ Anonymous poster hash: e9ef3...344 Takk ❤
skjotta Skrevet 13. mars 2015 #16 Skrevet 13. mars 2015 Venninnen min: Gravid i uke 27. Svigermora har allerede strikket 3 Mariusdrakter i forskjellige farger og størrelser, 2 babytepper og begynt å brodere noen nydelige kluter til ungen. De har kjøpt seng, og alt av tilbehør, og strikket sengeteppe som ligger klart over senga. Svigermora hennes har avtalt å komme til henne om 4 uker, og bake masse brød, knekkebrød, skolebrød, kanelsnurrer og mye annet så hun har det klart til ungen blir født. Jeg har møtt svigerforeldrene flere ganger, og begge to er verdens snilleste og mest hensynsfulle mennesker som passer på å ikke tråkke svigerdatter på tærne samtidig som de er oppriktig engasjerte og omsorgsfulle. På toppen av alt har hun fått et gavekort fra svigermor på Gravid-massasje og spa til en verdig av over 4000 kr. Og det skal også nevnes at de sponser barnevogna. Jeg: Gravid i uke 24.Svigermor har ikke gjort stort annet enn å gratulere og spørre via tlf sønnen sin om det går bra med meg. Har hittil tilbydd seg å betale 2000 kr av barnevogna og ellers ingen verdens ting. Og de har ikke dårlig råd, de bruker masse penger på tull og tøys og kjelleren er snart fylt opp av rot og skrot de aldri vil få bruk for. Jeg VET at det er vårt barn, og det er vi som er ansvarlig for det, og for alle kostnader som følger med osv., så det trenger jeg ikke noe belæring på. Men det blir bare så synlig hvor store forskjeller det er på svigermødre. Jeg hadde vel tilbedd svigermora mi om hun var slik som venninnen min sin, men man kan dessverre ikke velge svigermødre Heldigvis har jeg en flott mann i det minste Anonymous poster hash: 0f705...ead ville ikke forundret meg om venninna di snart kommer her med en tråd som heter "svigermor tar over og vil bestemme alt over barnet mitt! Får ikke engang kjøpe seng selv!!!" Gresset ser ofte grønnere ut på den andre siden av gjæret.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #17 Skrevet 13. mars 2015 Kanskje venninna di er mye hyggeligere mot sine svigerforeldre enn du mot dine? Kan hende venninna di gjør ting tilbake til svigers! Anonymous poster hash: 1438d...af5
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. mars 2015 #18 Skrevet 13. mars 2015 Da blir jeg en elendig svigermor for jeg kan ikke strikke!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #19 Skrevet 13. mars 2015 Du vet vel at venninen din ikke bare kan ta imot dette "gratis"? Hvis hun mottar så mye så må man på en eller annen måte bidra tilbake, ellers så er man egoistisk. Jeg personlig liker ikke å motta overdreven oppmerksomhet, gaver eller tjenester fra svigers. Litt sunn avstand er å foretrekke. Anonymous poster hash: 05485...8b8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #20 Skrevet 13. mars 2015 Her hjalp svigermor oss med vogna, men ellers fikk vi ikke noe slikt. Fikk litt strikkaklær osv. Tenkte ikke noe på det egentlig. Forventet ingenting, og forventer ikke noe nå heller(jenta er 2,5år). Men jeg har verdens beste svigermor som elsker å være sammen med barnebarnet sitt. Hun skjemmer henne bort litt, med å kjøpe det hun vil ha på butikken osv...Men mener at det er hennes rett som farmor ;-) I år har hun betalt sommerferien for oss. Hadde spart opp selv og funnet et hotell vi hadde råd til. Svigermor skal være med oss i år, og plutselig fikk vi beskjed om at "betaler dette jeg, så sparer dere pengene deres". Hun er ikke rett den dama! Barnet ditt setter nok mer pris på om farmor skjemmer bort med kjærlighet og tid enn med penger. Barnet bryr seg katta om vogna er betalt av mamma/pappa, farmor eller funnet på gata. Anonymous poster hash: 4cc48...795
ma(G)ma med to små :) Skrevet 13. mars 2015 #21 Skrevet 13. mars 2015 Er dette ditt første barn? Jeg vil bare si at hva de vordende besteforeldrene kjøper til barnet o svangerskapet, langt fra er det som betyr noe i lengden. Det som betyr noe er hvem som bryr seg om barna, hvem som ønsker å tilbringe tid med dem, hvem som stiller opp når det er krise, hvem som respekterer deres regler og hvem som viser barna at de er der for dem hvis de trenger noen å snakke med. Her har ingen av besteforeldrene kjøpt noen store ting til barna før de ble født, men de er alle flotte besteforeldre på hver sin måte. Mitt råd er å senke forventningene litt, og å være takknemlig for det besteforeldrene velger/får til å gi, både av tid, oppmerksomhet, gaver og hjelp.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #22 Skrevet 13. mars 2015 Våre svigerforeldre har ikke mye penger. De er pensjonister og stiller alltid opp. Syke barn, barnevakter eller bare på besøk. Vi kan alltid spørre de og de sier sjelden nei. Nå er ungene så store at de reiser på besøk selv. De foretrekker svigers for der er det god tid. De går på tur i skogen i nærheten, spiller kort og brettspill, ungene får være med å bake boller, lage middag og vafler. Svigers har aldri tatt med ungene på noe som koster penger (kino, teater, ferie) Svigermor kjøper aldri noe utenom jul og bursdag, da gir hun som regel penger for hun orker ikke finne på noe. Og hun stiller alltid opp når vi spør! Men hun ringer alltid å tilbyr seg å ha med verdens beste sjokoladekake i alle selskap! Og vi kan komme på middag når som helst med en dags varsel! Mine foreldre har MYE penger. De har kjøpt mye utstyr til oss opp gjennom. Men de er alltid på farten, reiser mye, skal alltid noe og har aldri tid til barna. Mine foreldre bor 10 minutt unna, svigers 40. Ungene har mye bedre forhold til svigers. Der får de tid og oppmerksomhet! Anonymous poster hash: 1438d...af5
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #23 Skrevet 13. mars 2015 Det som er mest interessant her er jo hvor din svigermor var da perfekte svigerdøtre ble utdelt????? Fraværende tydeligvis... Anonymous poster hash: 8bad7...228
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #24 Skrevet 13. mars 2015 Forstår at penger betyr mer enn interesse og tilstedeværelse for barnet når det er født ja... Huff! Anonymous poster hash: 12b6f...0a4
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #25 Skrevet 13. mars 2015 Min svigermor strikket masse til barnet vårt, men det visste vi ingenting om før hun kom med det etter at barnet ble født. Så det er vel litt tidlig å konkludere med at svigermor ikke er "bra nok". Ikke at det skal være strikking som avgjør det, men du vet jo ingenting om hvordan hun kommer til å være overfor barnet når det er født. Mine svigerforeldre sponset forresten også barnevogn med 2000,-. Vi var storfornøyd, og det falt oss aldri inn at det skulle være for lite... Anonymous poster hash: 4279a...26b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå