Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 Jeg fikk preeklampsi og måtte ta ks to mnd før termin sist gang. Jeg er nå i uke 28 og får god oppfølging på sykehuset. Har snakket om hvorvidt jeg skal føde normalt denne gang, og i utgangspunktet må jeg det, ser det ut som. Vil gjerne høre om andres erfaringer. Dere som ikke hadde født vaginalt før ks, men gjorde det etterpå. Hvordan var opplevelsen? Passet de ekstra på? Fikk du bestemme noe (som ikke gå på overtid og ikke igangsettes?) Håper mange vil dele, for selv om jeg gjerne vil føde normalt (hadde veldig vondt etter ks), så føles det ikke helt trygt. Anonymous poster hash: 18d83...542
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Det går helt fint med normal fødsel. De kommer til å passe ekstra godt på deg både pga tidligere preeklampsi og tidlgere ks Anonymous poster hash: 80a4f...19e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #3 Skrevet 13. mars 2015 Jeg tok ks før termin med førstemann, og fødte nr to vaginalt. Fikk mye maserier over en uke før termin, og de ville tilslutt ikke la meg gå slik lenger pga stress for livmoren siden jeg hadde hatt ks før. De tok vannet, og jeg fikk etterhvert riestimulerende. Gikk fint, men ble fulgt tett opp underveis. Hadde en fantastisk fødselsopplevelse jeg ikke ville vært foruten, skulle gjerne gjort det igjen! Kan ikke sammenlignes med ks'et jeg hadde. Da var jeg helt handicappet i to uker etter snittet. Da jeg fødte vaginalt var jeg oppe og gikk etter et par timer. Jeg er i alle fall utrolig glad for at jeg fikk oppleve en vaginal fødsel! Anonymous poster hash: d0f9f...af3
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 Jeg revnet mye første gang, endte med ks andre gang og fikk beskjed om at det ikke var noe som stod i veien for å føde vaginalt skulle jeg bli gravid igjen. Så hvis. Du har et friskt og fint svangerskap skulle du vel fint kunne føde vaginalt Anonymous poster hash: c3509...bc0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Jeg endte med hastesnitt første gang pge preeklampsi og stjernekikker. Med nr 2 fødte jeg vaginalt. Hadde veldig god oppfølging i svangerskapet, både pga tegn til preeklampsi og pga tidligere KS. hadde en veldig god fødselsopplevelse som jeg absolutt ikke ville vært foruten. Med nr 1 var jeg nærmest sengeliggende i 2,5 uke mens med nr 2 var jeg oppe samme kveld:) Dro hjem fra sykehuset tidligere, var ute og gikk tur på dag 3, melka kom tidligere osv:) Anonymous poster hash: 49086...e71
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 De skal i utgangspunktet passe mer på når du har hatt ks. Det gjorde de ikke med meg. Lå på vanlig rom, og ble ikke flyttet på fødestue før jeg var 10cm. Da hadde jeg ikke blitt sjekket før da, og heller ingen målinger på barnet. Da fant vi ut av at hjertelyden til babyen sank, noe som kan være tegn på livmor som revner. Det gikk greit til slutt, men dette har kvernet mye oppi hodet mitt. Angrer på at jeg ikke sa ifra, for det kunne gått galt, og jeg ønsker ikke at noen andre skal måtte gå gjennom det. Jeg er glad jeg fikk født vanlig, og kan anbefale å prøve men stå på krava dine, og KREV å bli fulgt opp hele tiden underveis! Anonymous poster hash: 38507...21f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 Takk for fine svar! Godt å se at mange har hatt en fin opplevelse! Og bra å høre fra deg nederst at det ikke er en selvfølge at de følger opp slik de skal, og at man ikke må være redd for å kreve ekstra tilsyn. Vil gjerne høre om flere opplevelser, det hjelper på den mentale forberedelsen. Også om det var noe som ikke var bra. Anonymous poster hash: 18d83...542
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #8 Skrevet 13. mars 2015 Dytter litt og håper flere vil svare Anonymous poster hash: 18d83...542
Appelsinpiken Skrevet 13. mars 2015 #9 Skrevet 13. mars 2015 Med nr 1 endte det i hastesnitt, fødte vaginalt med nr 2. En rask og veldig ok fødsel, og en mye bedre opplevelse i ettertid enn med ks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå