Gå til innhold

Manpower og luselønn.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet litt via Manpower som vikar, og får jo mye lavere lønn enn andre som gjør samme jobben..... De påstår jo liksom at de skal være konkurransedyktige, men det er de absolutt ikke! Dagens utblåsning 😁

Anonymous poster hash: 23e69...cf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVa er luselønn da? Hva jobber du som? Husk at Manpower skal tjene penger, det er ikke billig for en bedrift å leie inn folk via MP heller... 

Anonymous poster hash: e20e0...7d5
Skrevet

Det er forskjell på lønn fra vikarbyrå til vikarbyrå. Der jeg jobber er det to personer fra hvert sitt vikarbyrå. De gjør samme jobben. Eneste forskjellen er forskjellige vikarbyråer og kjønn. Jenta tjener mye mer enn mannen.

Anonymous poster hash: b0ed5...edb

Skrevet

Jobber som lærervikar for å få et bein innenfor (er utdannet), har hele 200,- i timen....Da retter jeg i tillegg oppgaver og må forberede en del av timene. Andre vikarer kommer inn til ferdige opplegg for timene og tjener bedre

HI

Skrevet

Men du må jo forhandle om lønn med Manpower.

De skal tjene penger, og det er ikke sånn at de vil ha minst mulig avanse fordi de heller vil gi det til deg.

Du må selv stille lønnskrav!

Skrevet

De skal tjene penger, og det er ikke sånn at de vil ha minst mulig avanse fordi de heller vil gi det til deg.

Jeg vet egentlig det, men vet ikke helt hva jeg kan kreve uten å bli grådig Greit å ha en arbeidsgiver også....eller kanskje ikke. Lurer litt på om jeg heller skal kontakte en skole eller to i nærheten og ordne det selv

HI

Skrevet

Jeg vet egentlig det, men vet ikke helt hva jeg kan kreve uten å bli grådig Greit å ha en arbeidsgiver også....eller kanskje ikke. Lurer litt på om jeg heller skal kontakte en skole eller to i nærheten og ordne det selv

HI

du skal få ca lik lønn som de som er fast ansatte etter det nye vikarbyrådirektivet. 

Her ble jeg ansatt av ett vikarbyrå og en annen av ett annet vikarbyrå og det var 60000 forskjell på årslønna vår. 

Vi gjør samme jobb, men jeg har lang utdannelse og det har ikke den andre personen. Første stedet jeg har jobbet hvor utdannelse har hatt betydning. Men jeg krevde mer og da og ble satt opp i lønn pga mine kvalifikasjoner. 

Anonymous poster hash: a67a2...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...