Gå til innhold

Svettelukt i hodebunnen på barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente i 2. klasse som lukter svette i hodebunnen. Synes jeg kjenner lukta med en gang håret tørker. Håret hennes når ned til korsryggen, så det vaskes kun annenhver dag. Blir stor belastning på hår og hodebunn med daglig vask. Hva annet kan man gjøre? Hun har både eldre og yngre søsken uten dette problemet. 

Anonymous poster hash: bc55b...6f2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg aldri hørt om

Men du vasker det sikkert for ofte

Evt klipp det

Anonymous poster hash: 5b7f2...6de

Skrevet

Har gradvis økt vaskingen fra en dag i uka, til to dager og nå hver andre dag. Tenkte det skulle løse problemet, men det har det ikke gjort. Problemet har vært der siden hun begynte på skolen. Ønsker ikke klippe håret hennes mot hennes vilje, Hun har et flott og sunt hår

Skrevet

Stinker av håret til jentungen her og. Men hun trener 2 dager i uka pluss gym på skolen, så hun må dusje minst 3 ganger i uka, gjerne oftere. Det er utrolig tykt, men ikke så langt. Er sånn at jeg omtrent brekker meg når jeg skal susse henne i panna når jeg drar på jobb hvis det er mer enn 2 dager siden hun vaska det... :/ 

Prøv å bytt shampo?

Anonymous poster hash: f0977...0e0
Skrevet

Klør de? Få sjekket om det ikke er soppinfeksjon, sunn hodebunn skal ikke lukte

Skrevet

Klør ikke, nei. Håret er veldig tykt, så det blir sikkert lite luft. Sjampoen varierer ofte, fra parfymefri, silikonfri, billig, dyr osv.

Skrevet

Har hun mye håret oppsatt? Prøv å la henne gå med det utslått så det får mer luft.

Skrevet

Har hun mye håret oppsatt? Prøv å la henne gå med det utslått så det får mer luft.

Det er sjeldent oppsatt. Hun liker det best fritt. Må vel høre med frisør, så evt lege. 

Skrevet

Det er sjeldent oppsatt. Hun liker det best fritt. Må vel høre med frisør, så evt lege.

Ja får nesten prøve det. Noen mennesker har jo mer hårlukt enn andre, jeg hater hårlukt har flere venninner som har det, som både dusjer ofte og steller bra med håret. De lukter ikke svette, var surt hår liksom..

Tørrsjampo og talkum i hodebunnen bruker noen av de. Det fjerner lukten.

Skrevet

Jeg har en sønn på 8 år, han har stort sett 9 mm kort hår, men det lukter alltid svette av hodebunnen hans, synes det har gjort det siden 3 års alder. Vasker annenhver dag. Hodebunnen ser og helt normal og frisk ut.

Anonymous poster hash: 57ad3...62f
Skrevet

Hjelper du henne å vaske det da?

Ser at barna ofte vasker bare håret- hodebunnen må masseres.

Anonymous poster hash: 0af64...484

Skrevet

Hjelper du henne å vaske det da?

Ser at barna ofte vasker bare håret- hodebunnen må masseres.

Anonymous poster hash: 0af64...484

Ja. jeg hjelper til, nettopp for at hodebunnen skal vaskes også. Hodebunnen ser frisk ut uten flassing, rødhet og utslett her også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...