Gå til innhold

Pinlig.. sosialhjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står helt uten inntekt akkurat nå og er så fattig, jeg tok meg mot til å søke sosialhjelp men fikk avslag da de manglet noen papirer. Ventet to uker på svar og nå må jeg søke på nytt. Jeg har bare hatt 1500 kr de to siste ukene og det går ikke så veldig bra, vil helst ikke låne av familien osv da de har hjulpet nok med å lage middag til oss osv. betale bensin... Nå lurer jeg på er det mulig å søke i dag og spørre om de kan haste saken? går det an å få saken behandlet samme dag? Det er jo helg og jeg har virkelig ikke en krone på kontoen (jo eller 4 kroner da...) ... 

Synes det er så flaut å søke om hjelp. Har vært på jobb intervju nå og håper jeg får jobben snart sånn i slipper å leve på denne måten..

Anonymous poster hash: 66e70...92c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt man kan få hastehjelp :-)

Men vet egentlig ingenting om det.

Dumt at du skal være i en slik situasjon :-( Har du flere barn?

Anonymous poster hash: f5b1a...617

Skrevet

Ja jeg har 2 barn...

Skrevet

Du kan få nødhjelp i mellomtiden, men det er bare noen få hundrelapper så du skal ha til de nærmeste dagene. Noen ganger blir det heller brukt et sånt brev du kan bruke for å handle i en bestemt butikk som de har avtale med.

Anonymous poster hash: 1f10d...8d6
Skrevet

Ok takk skal du ha.

Skrevet

Hvilken bank har du? Hvis vi har samme, kan jeg hjelpe deg med noen kroner :-) Da får du de vel med en gang?

Anonymous poster hash: f5b1a...617

Skrevet

Ring NAV og hør med de. Å spør om hvilke papirer du må ha med som dokumentasjon.

Du kan også kontakte Frelsesarmeen å høre om du kan få en matkasse.

Dette fikser du, det er bare for en kort periode til du kommer deg i jobb :) du er ikke den eneste som trenger sosialhjelp, dette går helt fint :)

Skrevet

Ta kontakt med "hjelp oss å hjelpe" på Facebook. Det er flere gode slike grupper i ulike deler av landet.

Skrevet

Du kan få hastehjelp. Vi fikk nødhjelp da jeg fikk 4500,- i lønn pga. feil. Vi dro med alle papirer og kontoutskrifter på nav og jeg har ALDRI vært så flau og ydmyk! Var helt jævlig! Hadde pengene på konto dagen etter. Håper aldri aldri jeg må gjøre det igjen!

Anonymous poster hash: 2fec8...839
Skrevet

Du kan få nødhjelp. Du får da en liten sum så du klarer deg gjennom helgen. Løp ned på NAV med en gang så du får ordnet det.

Anonymous poster hash: a4492...592
Skrevet

Du kan få nødhjelp. Du får da en liten sum så du klarer deg gjennom helgen. Løp ned på NAV med en gang så du får ordnet det.

Anonymous poster hash: a4492...592

Hvoedan gikk det hi?

Anonymous poster hash: 1fbc4...94b

Skrevet

Først å fremst : det er IKKE noe å skamme seg over!!!!!! De fleste går på rævva på en eller annen måte iløpet av livet. Heldigvis bor vi i et land som har muligehet for å hjelpe i en sånn situasjon. 

Skrevet

Men, dersom du søker nødhjelp, blir det med det? Jeg mener, kobler de inn bv?

Anonymous poster hash: f3815...9f4

Skrevet

Barnevernet blir ikke koblet inn når man søker nødhjelp.

Anonymous poster hash: a5f92...779

Skrevet

Barnevernet blir ikke koblet inn når man søker nødhjelp.

Det kan de bli jo. Kommer an på grunnen det.

Anonymous poster hash: c7e20...d21

Skrevet

Tenker mer generelt, man har havnet i knipa ett engagstilfelle, pga uforutsette ting. Det er jo fælt om det ska ende med bv

Anonymous poster hash: f3815...9f4

Skrevet

Barnevernet blir ikke koblet inn selv om mor sliter med økonomien en periode. Ikke skrem folk fra å søke hjelp! Alle kan trenge det på den ene eller andre måten iblant.

Anonymous poster hash: 8f247...10a

Skrevet

Barnevernet blir ikke koblet inn selv om mor sliter med økonomien en periode. Ikke skrem folk fra å søke hjelp! Alle kan trenge det på den ene eller andre måten iblant.

Det er ikke skremsel, men fakta. De ser jo selvfølgelig på hvorfor du sliter.

Det er jo ikke til å stikke under stol at de som har behov for øk.sosialhjelp ofte har en del utfordringer i livet.

Jeg jobber på NAV, og vi gjør absolutt dette hvis vi mener det er nødvendig. Heldigvis.

Anonymous poster hash: c7e20...d21

Skrevet

Barnevernet blir ikke koblet inn når man søker nødhjelp.Anonymous poster hash: a5f92...779

Det kan de bli jo. Kommer an på grunnen det.Anonymous poster hash: c7e20...d21
Tull og vås! Har jobbet med vanskeligstilte i over 20 år,og aldri har eller er økonomi en sak for barnevernet!

Du må vel være svaret på dibtroll som skal skremme folk.

Skaff deg en annen hobby!

Skrevet

Barnevernet blir ikke koblet inn når man søker nødhjelp.Anonymous poster hash: a5f92...779

Det kan de bli jo. Kommer an på grunnen det.Anonymous poster hash: c7e20...d21
Tull og vås! Har jobbet med vanskeligstilte i over 20 år,og aldri har eller er økonomi en sak for barnevernet!

Du må vel være svaret på dibtroll som skal skremme folk.

Skaff deg en annen hobby!

Du har visst ikke fått noe særlig opplæring i jobben din. Selvsagt kan mangel på økonomisk styring være en sak for barnevernet da dette i høyeste grad går utover barna.

Skrevet

Du syns det er pinlig å søke sosialhjelp men du vil ikke låne fra familien? De aller fleste syns det er mindre belastende å låne fra familie dersom det er en mulighet, enn å søke om sosialhjelp som er, og skal være, aller siste utvei.

Skrevet

Håper det ordner seg for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...