Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Svigermor er en flott dame, hun stiller opp ånpasser barn og er en ressurs på mange måter. Svigermor er også en eldre dame, som blir fort sliten, tåler ikke så mye støy og trenger litt mer hvile. Til vanlig kommer to av hennes tre barn på middag til henne hver dag. De to er voksene, skilte og barnløse. Sistemann er min samboer. For 3 uker siden fikk svigermor influensa, siden hun ikke var i toppform fra før har denne influensaen virkelig slått bena under henne og dratt med seg en masse småting. Jeg har også hatt influensa og mannen har vært på jobbreise så med våre tre barn har jeg hatt nok å henge fingrene i, så jeg regner med at mannen hadde kontakt med sin mor. I dag ringte svogeren min å forklarte meg at nå var det søren meg vår tur til å ta ansvar for henne. Jeg svingte innom for å invitere henne på middag da forteller hun at hadde ikke fått eller spist middag siden hun ble syk for hun orket ikke å lage noe og ingen andre lagde noe. Så fortalte hun at svogeren som ringte meg har knapt nok vært innom. Nå har jeg fått sms fra begge barna at de gleder seg til middag her i morgen, men jeg har da bare invitert svigermor. Mannen er fortsatt på jobb og svigermor er fortsatt i dårlig form, men er hun automatisk mitt ansvar nå? Anonymous poster hash: 0be54...55c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Svigermor er en flott dame, hun stiller opp ånpasser barn og er en ressurs på mange måter. Svigermor er også en eldre dame, som blir fort sliten, tåler ikke så mye støy og trenger litt mer hvile. Til vanlig kommer to av hennes tre barn på middag til henne hver dag. De to er voksene, skilte og barnløse. Sistemann er min samboer. For 3 uker siden fikk svigermor influensa, siden hun ikke var i toppform fra før har denne influensaen virkelig slått bena under henne og dratt med seg en masse småting. Jeg har også hatt influensa og mannen har vært på jobbreise så med våre tre barn har jeg hatt nok å henge fingrene i, så jeg regner med at mannen hadde kontakt med sin mor. I dag ringte svogeren min å forklarte meg at nå var det søren meg vår tur til å ta ansvar for henne. Jeg svingte innom for å invitere henne på middag da forteller hun at hadde ikke fått eller spist middag siden hun ble syk for hun orket ikke å lage noe og ingen andre lagde noe. Så fortalte hun at svogeren som ringte meg har knapt nok vært innom. Nå har jeg fått sms fra begge barna at de gleder seg til middag her i morgen, men jeg har da bare invitert svigermor. Mannen er fortsatt på jobb og svigermor er fortsatt i dårlig form, men er hun automatisk mitt ansvar nå? Anonymous poster hash: 0be54...55c Hvorfor føler du ikke noe ansvar for henne hvis hun er en flott dame som stiller opp og passer barna deres og er en ressurs. Jeg synes faktisk det er en skam at ingen bryr seg om henne når hun er syk, og jeg synes det er en skam at du spør om hun er ditt ansvar Anonymous poster hash: 7ad2f...8ac
Mamsemums Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Svigermor er en flott dame, hun stiller opp ånpasser barn og er en ressurs på mange måter. Svigermor er også en eldre dame, som blir fort sliten, tåler ikke så mye støy og trenger litt mer hvile. Til vanlig kommer to av hennes tre barn på middag til henne hver dag. De to er voksene, skilte og barnløse. Sistemann er min samboer. For 3 uker siden fikk svigermor influensa, siden hun ikke var i toppform fra før har denne influensaen virkelig slått bena under henne og dratt med seg en masse småting. Jeg har også hatt influensa og mannen har vært på jobbreise så med våre tre barn har jeg hatt nok å henge fingrene i, så jeg regner med at mannen hadde kontakt med sin mor. I dag ringte svogeren min å forklarte meg at nå var det søren meg vår tur til å ta ansvar for henne. Jeg svingte innom for å invitere henne på middag da forteller hun at hadde ikke fått eller spist middag siden hun ble syk for hun orket ikke å lage noe og ingen andre lagde noe. Så fortalte hun at svogeren som ringte meg har knapt nok vært innom. Nå har jeg fått sms fra begge barna at de gleder seg til middag her i morgen, men jeg har da bare invitert svigermor. Mannen er fortsatt på jobb og svigermor er fortsatt i dårlig form, men er hun automatisk mitt ansvar nå?Anonymous poster hash: 0be54...55c Synes fint du kan invitere svigermor, men snylterne kan og BØR avvises. IKKE lag middag til dem!!!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 WHAT??? Ialledage... Hadde sendt de to andre en sms (ja, faktisk!) og gitt klar beskjed om at middagsinvitasjonen kun gjaldt svigermor!! Anonymous poster hash: 27317...a5b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Svigermor er en flott dame, hun stiller opp ånpasser barn og er en ressurs på mange måter. Svigermor er også en eldre dame, som blir fort sliten, tåler ikke så mye støy og trenger litt mer hvile. Til vanlig kommer to av hennes tre barn på middag til henne hver dag. De to er voksene, skilte og barnløse. Sistemann er min samboer. For 3 uker siden fikk svigermor influensa, siden hun ikke var i toppform fra før har denne influensaen virkelig slått bena under henne og dratt med seg en masse småting. Jeg har også hatt influensa og mannen har vært på jobbreise så med våre tre barn har jeg hatt nok å henge fingrene i, så jeg regner med at mannen hadde kontakt med sin mor. I dag ringte svogeren min å forklarte meg at nå var det søren meg vår tur til å ta ansvar for henne. Jeg svingte innom for å invitere henne på middag da forteller hun at hadde ikke fått eller spist middag siden hun ble syk for hun orket ikke å lage noe og ingen andre lagde noe. Så fortalte hun at svogeren som ringte meg har knapt nok vært innom. Nå har jeg fått sms fra begge barna at de gleder seg til middag her i morgen, men jeg har da bare invitert svigermor. Mannen er fortsatt på jobb og svigermor er fortsatt i dårlig form, men er hun automatisk mitt ansvar nå? Anonymous poster hash: 0be54...55c Kan du ikke bare svare at du ikke har invitert de og at de to og din man må sette seg ned å diskutere hvordan de skal ta seg av sin gamle mor når mannen din kommer hjem? Anonymous poster hash: 804f6...6b5
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 De to barnløse er tydeligvis snyltere (svigermor har vel bare latt dem få mat), så jeg ville sendt melding og sagt at det var svigermor som var invitert, ikke dem. Du ha tikke ansvar for dem, men jeg synes det er veldig hyggelig at man kan hjelpe familien sin, spesielt når de er syke! Deg hadde hun sikkert gjort for def også. Anonymous poster hash: 02492...d2b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Svigermor er en flott dame, hun stiller opp ånpasser barn og er en ressurs på mange måter. Svigermor er også en eldre dame, som blir fort sliten, tåler ikke så mye støy og trenger litt mer hvile. Til vanlig kommer to av hennes tre barn på middag til henne hver dag. De to er voksene, skilte og barnløse. Sistemann er min samboer. For 3 uker siden fikk svigermor influensa, siden hun ikke var i toppform fra før har denne influensaen virkelig slått bena under henne og dratt med seg en masse småting. Jeg har også hatt influensa og mannen har vært på jobbreise så med våre tre barn har jeg hatt nok å henge fingrene i, så jeg regner med at mannen hadde kontakt med sin mor. I dag ringte svogeren min å forklarte meg at nå var det søren meg vår tur til å ta ansvar for henne. Jeg svingte innom for å invitere henne på middag da forteller hun at hadde ikke fått eller spist middag siden hun ble syk for hun orket ikke å lage noe og ingen andre lagde noe. Så fortalte hun at svogeren som ringte meg har knapt nok vært innom. Nå har jeg fått sms fra begge barna at de gleder seg til middag her i morgen, men jeg har da bare invitert svigermor. Mannen er fortsatt på jobb og svigermor er fortsatt i dårlig form, men er hun automatisk mitt ansvar nå? Anonymous poster hash: 0be54...55c Hvorfor føler du ikke noe ansvar for henne hvis hun er en flott dame som stiller opp og passer barna deres og er en ressurs.Jeg synes faktisk det er en skam at ingen bryr seg om henne når hun er syk, og jeg synes det er en skam at du spør om hun er ditt ansvar Anonymous poster hash: 7ad2f...8ac Ja, jeg synes det er merkelig at jeg skal ha ansvaret for hennes velvære nå når hun er syk fordi jeg er kvinne mens de som er der mest da hun er frisk ikke skal lage middag til henne engang nå når hun er syk. Mine foreldre er lever begge to i beste velgående så jeg er litt usikker på hva normen er, derfor spør jeg her... Jeg ønsker ikke å skape noe drama i morgen da svigermor tåler det dårlig, men kommer nok til å kommentere at ting kunne ha vært gjort alderledes ovenfor "barna" Anonymous poster hash: 0be54...55c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 Sorry skrivefeil! Anonymous poster hash: 02492...d2b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 Svigermor er en flott dame, hun stiller opp ånpasser barn og er en ressurs på mange måter. Svigermor er også en eldre dame, som blir fort sliten, tåler ikke så mye støy og trenger litt mer hvile. Til vanlig kommer to av hennes tre barn på middag til henne hver dag. De to er voksene, skilte og barnløse. Sistemann er min samboer. For 3 uker siden fikk svigermor influensa, siden hun ikke var i toppform fra før har denne influensaen virkelig slått bena under henne og dratt med seg en masse småting. Jeg har også hatt influensa og mannen har vært på jobbreise så med våre tre barn har jeg hatt nok å henge fingrene i, så jeg regner med at mannen hadde kontakt med sin mor. I dag ringte svogeren min å forklarte meg at nå var det søren meg vår tur til å ta ansvar for henne. Jeg svingte innom for å invitere henne på middag da forteller hun at hadde ikke fått eller spist middag siden hun ble syk for hun orket ikke å lage noe og ingen andre lagde noe. Så fortalte hun at svogeren som ringte meg har knapt nok vært innom. Nå har jeg fått sms fra begge barna at de gleder seg til middag her i morgen, men jeg har da bare invitert svigermor. Mannen er fortsatt på jobb og svigermor er fortsatt i dårlig form, men er hun automatisk mitt ansvar nå? Anonymous poster hash: 0be54...55c Hvorfor føler du ikke noe ansvar for henne hvis hun er en flott dame som stiller opp og passer barna deres og er en ressurs.Jeg synes faktisk det er en skam at ingen bryr seg om henne når hun er syk, og jeg synes det er en skam at du spør om hun er ditt ansvar Anonymous poster hash: 7ad2f...8ac Ja, jeg synes det er merkelig at jeg skal ha ansvaret for hennes velvære nå når hun er syk fordi jeg er kvinne mens de som er der mest da hun er frisk ikke skal lage middag til henne engang nå når hun er syk. Mine foreldre er lever begge to i beste velgående så jeg er litt usikker på hva normen er, derfor spør jeg her... Jeg ønsker ikke å skape noe drama i morgen da svigermor tåler det dårlig, men kommer nok til å kommentere at ting kunne ha vært gjort alderledes ovenfor "barna" Anonymous poster hash: 0be54...55c Nå mente ikke jeg at du skulle ta litt ansvar fordi du er kvinne, men fordi svigermor tydeligvis stiller opp for dere når det trengs. Og da mener jeg at man bør kunne gi litt tilbake Anonymous poster hash: 7ad2f...8ac
*Miss Marple* Skrevet 12. mars 2015 #10 Skrevet 12. mars 2015 Du skal ikke ta ansvar fordi du er kvinne, men fordi du er svigerdatter og din mann er bortreist. Hun stiller opp for dere når det trengs, og nå er det deres tur til å yte litt ekstra. De to bortskjemte snylterne har du ikke ansvar for og jeg hadde lett sendt et svar om at det kun er svigermor som er invitert på middag. Jeg hadde nok også nevnt hvor uakseptabelt det er at ingen av dem har hjulpet henne mens hun var syk!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 Du skal ikke ta ansvar fordi du er kvinne, men fordi du er svigerdatter og din mann er bortreist. Hun stiller opp for dere når det trengs, og nå er det deres tur til å yte litt ekstra. De to bortskjemte snylterne har du ikke ansvar for og jeg hadde lett sendt et svar om at det kun er svigermor som er invitert på middag. Jeg hadde nok også nevnt hvor uakseptabelt det er at ingen av dem har hjulpet henne mens hun var syk![/quote Jeg hjelper jo selvfølgelig svigermor selv om det kommer dårlig frem. Bare reagerte på at hennes barn ikke har bidratt mer mens de krever at jeg skal gjøre hva de ikke har gjort. Det er der jeg lurer på om dette ansvaret virkelig kan legges over på meg. Jeg har visst at hun har vært syk, men har vært helt slått ut selv så derfor har jeg ikke hjulpet før. Anonymous poster hash: 0be54...55c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #12 Skrevet 12. mars 2015 Håper du lar snylterne få vite hvor dårlig de oppfører seg. Når familiens eldre blir syke, da stiller man opp. Anonymous poster hash: 87d4f...887
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #13 Skrevet 12. mars 2015 Du skal ikke ta ansvar fordi du er kvinne, men fordi du er svigerdatter og din mann er bortreist. Hun stiller opp for dere når det trengs, og nå er det deres tur til å yte litt ekstra. De to bortskjemte snylterne har du ikke ansvar for og jeg hadde lett sendt et svar om at det kun er svigermor som er invitert på middag. Jeg hadde nok også nevnt hvor uakseptabelt det er at ingen av dem har hjulpet henne mens hun var syk! Enig med Miss Marple. Og jeg tror jeg hadde ringt de to svogrene i morgen og lekset opp for dem, fortalt dem at de ikke eier skamfølelse når de flere ganger i uken spiser hos sin mor, men ikke gidder å gjøre noe som helst for henne når hun er syk. Så hadde jeg sagt at middagsinvitasjonen i morgen KUN gjelder svigermor og ikke dem. Og så hadde jeg nok ikke greid å holde meg fra å be dem om å vokse opp og bli modne, ikke snylte på sin gamle og syke mor og andre slektninger. Jeg tror det som kanskje ikke kommer klart nok frem i innleggene dine, HI, er at ALL irritasjon bør rettes mot de som utnytter sin mor og som ikke er villig til å hjelpe henne når hun er syk, og at de deretter prøver å snylte også på deg og din familie. Snakk med mannen din og få ham til å ta dette med søsknene sine! Anonymous poster hash: 56726...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå