Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Datteren vår på 2 gafler i seg rå laks, men er det ok? Eller er det for tidlig synes dere? Anonymous poster hash: 02a39...a80
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Ja, bare pass på at den er tilberedt ordentlig! Det er viktig uansett for store og små Anonymous poster hash: e7158...439
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Ville ventet. Barn tåler det dårligere om det skulle være noe galt med kjøttet. Ville ventet til hun er 5 år, evt gi de med kokt reke. Anonymous poster hash: ee5b6...214
februarprins2013 Skrevet 14. mars 2015 #4 Skrevet 14. mars 2015 nei, de skai ikke ha noe rått før etter 3 års alder pga allergi, gjelder også nøtter, spekemat og skalldyr
Iselilja Skrevet 14. mars 2015 #5 Skrevet 14. mars 2015 Det har jeg ikke tenkt på en gang. Toåringen her spiser støtt og stadig sushi. På dette ser det ut for meg som det går bra etter at barnet har fylt året: http://bramat.no/kosthold/barn/386-barna-liker-mer-enn-du-tror
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #6 Skrevet 14. mars 2015 nei, de skai ikke ha noe rått før etter 3 års alder pga allergi, gjelder også nøtter, spekemat og skalldyr Man går vel mer og mer bort i fra å ikke innføre "allergener" i kosten for å forhindre allergi, det viser seg at å vente har negativ effekt. Sier virkelig helsedirektoratet at barn ikke skal ha røkt, rå eller speket mat før tre år? Og alle skalldyr? Link? Anonymous poster hash: efdff...1fb
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #7 Skrevet 14. mars 2015 Jeg har og hørt at de anbefaler og vente til barnet er over 3 år. Her ventet vi til han var 3 år, men etter det var det favoritt maten, og det er det fortsatt nå som han er 8 år. Anonymous poster hash: b0eb5...bb0
februarprins2013 Skrevet 14. mars 2015 #8 Skrevet 14. mars 2015 nei, de skai ikke ha noe rått før etter 3 års alder pga allergi, gjelder også nøtter, spekemat og skalldyr Man går vel mer og mer bort i fra å ikke innføre "allergener" i kosten for å forhindre allergi, det viser seg at å vente har negativ effekt. Sier virkelig helsedirektoratet at barn ikke skal ha røkt, rå eller speket mat før tre år? Og alle skalldyr? Link? Anonymous poster hash: efdff...1fb jeg utsetter i alle fall ikke mitt barn for det, og følger helsesøsters råd, hun er fagperson
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #9 Skrevet 14. mars 2015 Min ettåring spiser sushi:) Hun elsker den ingefæren som følger med😜 Anonymous poster hash: ebbe3...cfb
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #10 Skrevet 14. mars 2015 Småbarn kan godt spise sushi. Dette med allergihensyn er ren svada. At de tåler eventuell sykdom fra dårlig fisk dårligere, er jo riktig - men sannsynligheten for matforgiftning er mye større for mennesker som spiser f.eks kylling og salat enn sushi. Anonymous poster hash: f6742...712
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #11 Skrevet 14. mars 2015 nei, de skai ikke ha noe rått før etter 3 års alder pga allergi, gjelder også nøtter, spekemat og skalldyr Man går vel mer og mer bort i fra å ikke innføre "allergener" i kosten for å forhindre allergi, det viser seg at å vente har negativ effekt. Sier virkelig helsedirektoratet at barn ikke skal ha røkt, rå eller speket mat før tre år? Og alle skalldyr? Link? Anonymous poster hash: efdff...1fb jeg utsetter i alle fall ikke mitt barn for det, og følger helsesøsters råd, hun er fagperson Det forstår jeg godt om HS er din kilde, så dette går ikke på deg. Fordi jeg har lest en del om dette før (da barna mine var helt små) og aldri kommet over slike advarsler, tenker jeg at din HS kanskje ikke er så oppdatert. Anonymous poster hash: efdff...1fb
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #12 Skrevet 14. mars 2015 nei, de skai ikke ha noe rått før etter 3 års alder pga allergi, gjelder også nøtter, spekemat og skalldyr Man går vel mer og mer bort i fra å ikke innføre "allergener" i kosten for å forhindre allergi, det viser seg at å vente har negativ effekt. Sier virkelig helsedirektoratet at barn ikke skal ha røkt, rå eller speket mat før tre år? Og alle skalldyr? Link? Anonymous poster hash: efdff...1fb jeg utsetter i alle fall ikke mitt barn for det, og følger helsesøsters råd, hun er fagperson Det forstår jeg godt om HS er din kilde, så dette går ikke på deg. Fordi jeg har lest en del om dette før (da barna mine var helt små) og aldri kommet over slike advarsler, tenker jeg at din HS kanskje ikke er så oppdatert. Anonymous poster hash: efdff...1fb Da bør du lese litt om temaet. Du framprovoserer allergi med resteiksjonenene dine. Dette er velkjent ig dokumentert. Evigheter siden disse rådene ble avleggs. Slutt i det minste å utsette andre barn for idiotien ved å legge det frem som fag. Anonymous poster hash: 94953...48a
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #13 Skrevet 14. mars 2015 nei, de skai ikke ha noe rått før etter 3 års alder pga allergi, gjelder også nøtter, spekemat og skalldyrMan går vel mer og mer bort i fra å ikke innføre "allergener" i kosten for å forhindre allergi, det viser seg at å vente har negativ effekt. Sier virkelig helsedirektoratet at barn ikke skal ha røkt, rå eller speket mat før tre år? Og alle skalldyr? Link? Anonymous poster hash: efdff...1fb jeg utsetter i alle fall ikke mitt barn for det, og følger helsesøsters råd, hun er fagperson Det forstår jeg godt om HS er din kilde, så dette går ikke på deg. Fordi jeg har lest en del om dette før (da barna mine var helt små) og aldri kommet over slike advarsler, tenker jeg at din HS kanskje ikke er så oppdatert. Anonymous poster hash: efdff...1fb Da bør du lese litt om temaet. Du framprovoserer allergi med resteiksjonenene dine. Dette er velkjent ig dokumentert. Evigheter siden disse rådene ble avleggs. Slutt i det minste å utsette andre barn for idiotien ved å legge det frem som fag. Anonymous poster hash: 94953...48a Det er jo helsesøster som gjør det, ikke Blair Waldorf. Anonymous poster hash: efdff...1fb
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #14 Skrevet 14. mars 2015 Små barn er mer utsatt hvis det er bakterier i den rå fisken. Små barn skal helst ikke ha spekemat både fordi den er veldig salt og fordi den ikke er varmebehandlet. For noen år tilbake var det en fire-åring som døde pga. Bakterier i morrpølse. Jeg er usikker på om dette også er en risiko ved sushi Anonymous poster hash: 60340...649
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #15 Skrevet 15. mars 2015 Små barn er mer utsatt hvis det er bakterier i den rå fisken. Små barn skal helst ikke ha spekemat både fordi den er veldig salt og fordi den ikke er varmebehandlet. For noen år tilbake var det en fire-åring som døde pga. Bakterier i morrpølse. Jeg er usikker på om dette også er en risiko ved sushi Anonymous poster hash: 60340...649 Barn (også større) bør ikke ha rått kjøtt/spekemat (inkl. salami) fordi det kan inneholde e-coli. Sushi inneholder ikke e-coli og kan fint spises av barn. Er ikke større skanse for matforgiftning av det enn annen mat. I tillegg er det mye sunnere enn stekt og kokt fisk siden fettsyrene ikke er behandlet og delvis ødelagt. Anonymous poster hash: 7d860...143
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå