Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Jeg har tenkt til å kjøpe et ekstra sete vi kan ha stående. Helst ville jeg hatt med isofix da vi har det på hovedsete, veldig lettvint. Men nå vurdere jeg å kjøpe uten.. Finnes det noen seter det er enkelt å feste uten isofix? Har besafe nå, vil helst ha et litt mindre og lettere sete som vi kan ha i reserve Anonymous poster hash: b79cb...b0d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Vi har et Cybex Pallas 2-fix som vi liker veldig godt. Har ikke mulighet til isofix/ bruk av base i vår bil men fungerer godt festet i bilens belte også. Brukte puten foran magen frem til 15 kilo, 3 år og 7 mnder, nå bruker vi den uten. Anonymous poster hash: 2a807...054
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Vi har et Cybex Pallas 2-fix som vi liker veldig godt. Har ikke mulighet til isofix/ bruk av base i vår bil men fungerer godt festet i bilens belte også. Brukte puten foran magen frem til 15 kilo, 3 år og 7 mnder, nå bruker vi den uten. Anonymous poster hash: 2a807...054 Men det er vel kun forovervendt? Min er 16 mnd. bare, vil ha han bakovervendt hi Anonymous poster hash: b79cb...b0d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Vi har maxi cosi pearl tror jeg den heter. Fantastisk god stol og lett å montere Anonymous poster hash: 8c021...f22
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Vi har et Cybex Pallas 2-fix som vi liker veldig godt. Har ikke mulighet til isofix/ bruk av base i vår bil men fungerer godt festet i bilens belte også. Brukte puten foran magen frem til 15 kilo, 3 år og 7 mnder, nå bruker vi den uten.Anonymous poster hash: 2a807...054 Men det er vel kun forovervendt? Min er 16 mnd. bare, vil ha han bakovervendt :)hi Anonymous poster hash: b79cb...b0d Ja, det er forovervendt så tidlig i bruk ved 16 måneder, fikk ikke med meg det, sorry! Ville nok ikke brukt det på mine før de var rundt 3 år! Anonymous poster hash: 2a807...054
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Så rart, jeg skrev en ganske langt innlegg til deg, men nå er det ikke her? Skrev blant annet at uansett hvilken stol du velger uten isofix er den mer omstendelig å feste enn en med isofix. Kan nevne Britax max way, den er lett, enkel å feste (syns jeg i alle fall, gjør det hele tiden gjennom jobben min), den tar mindre plass enn Besafe, men er likevel lang i ryggen. Går opp til 25 kg. Uansett hvilken stol du velger uten isofix i denne vektklassen må du være veldig nøye med monteringen for at stolen skal være rett festet. Alle festes med bilbeltet på en bestemt måte over stolen, og på hver side bak er det forankringsseler fra stolen ned i gulvet eller annet fast punkt bak stolen. Tar du deg tid og fester stolen skikkelig hver gang er det en trygg stol, det spørs hva du mener med enkelt å feste (skal det gå fort å feste den?) Anonymous poster hash: bb6da...bf5
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 Vi har maxi cosi pearl tror jeg den heter. Fantastisk god stol og lett å montere Anonymous poster hash: 8c021...f22 Men Pearl er jo en stol med isofixbase, HI spør etter en stol uten isofix. Anonymous poster hash: bb6da...bf5
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 Så rart, jeg skrev en ganske langt innlegg til deg, men nå er det ikke her? Skrev blant annet at uansett hvilken stol du velger uten isofix er den mer omstendelig å feste enn en med isofix. Kan nevne Britax max way, den er lett, enkel å feste (syns jeg i alle fall, gjør det hele tiden gjennom jobben min), den tar mindre plass enn Besafe, men er likevel lang i ryggen. Går opp til 25 kg. Uansett hvilken stol du velger uten isofix i denne vektklassen må du være veldig nøye med monteringen for at stolen skal være rett festet. Alle festes med bilbeltet på en bestemt måte over stolen, og på hver side bak er det forankringsseler fra stolen ned i gulvet eller annet fast punkt bak stolen. Tar du deg tid og fester stolen skikkelig hver gang er det en trygg stol, det spørs hva du mener med enkelt å feste (skal det gå fort å feste den?) Anonymous poster hash: bb6da...bf5 Rart innlegget ditt ble borte. Ja vil at det skal gå fort å feste det. Har sett på det britax sete , monteringsanvisning. Syns det så tungvint ut det også Regner med de alle fleste seter man fester med seler, er omtrent det samme. Vil bare se om det finnes noen seter som er enklere å feste enn andre. Men mulig jeg går for isofix på reservesete også. De fleste biler har vel isofixfester. hi Anonymous poster hash: b79cb...b0d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #10 Skrevet 12. mars 2015 Så rart, jeg skrev en ganske langt innlegg til deg, men nå er det ikke her? Skrev blant annet at uansett hvilken stol du velger uten isofix er den mer omstendelig å feste enn en med isofix. Kan nevne Britax max way, den er lett, enkel å feste (syns jeg i alle fall, gjør det hele tiden gjennom jobben min), den tar mindre plass enn Besafe, men er likevel lang i ryggen. Går opp til 25 kg. Uansett hvilken stol du velger uten isofix i denne vektklassen må du være veldig nøye med monteringen for at stolen skal være rett festet. Alle festes med bilbeltet på en bestemt måte over stolen, og på hver side bak er det forankringsseler fra stolen ned i gulvet eller annet fast punkt bak stolen. Tar du deg tid og fester stolen skikkelig hver gang er det en trygg stol, det spørs hva du mener med enkelt å feste (skal det gå fort å feste den?) Anonymous poster hash: bb6da...bf5 Rart innlegget ditt ble borte. Ja vil at det skal gå fort å feste det. Har sett på det britax sete , monteringsanvisning. Syns det så tungvint ut det også Regner med de alle fleste seter man fester med seler, er omtrent det samme. Vil bare se om det finnes noen seter som er enklere å feste enn andre. Men mulig jeg går for isofix på reservesete også. De fleste biler har vel isofixfester. hi Anonymous poster hash: b79cb...b0d Da ville jeg absolutt gått for et med isofix. Hva med Cybex Sirona? Det er litt mindre enn Besafe, og er bra i test sikkerhetsmessig. Evt. Pearl (Maxi Cosi) som er på base er også nettere enn Besafe. De fleste nyere biler har isofix, og i biler uten kan det ettermonteres, varierer hva det koster - fra noen hundrelapper til et par tusen. Anonymous poster hash: bb6da...bf5
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #11 Skrevet 13. mars 2015 Så rart, jeg skrev en ganske langt innlegg til deg, men nå er det ikke her? Skrev blant annet at uansett hvilken stol du velger uten isofix er den mer omstendelig å feste enn en med isofix. Kan nevne Britax max way, den er lett, enkel å feste (syns jeg i alle fall, gjør det hele tiden gjennom jobben min), den tar mindre plass enn Besafe, men er likevel lang i ryggen. Går opp til 25 kg. Uansett hvilken stol du velger uten isofix i denne vektklassen må du være veldig nøye med monteringen for at stolen skal være rett festet. Alle festes med bilbeltet på en bestemt måte over stolen, og på hver side bak er det forankringsseler fra stolen ned i gulvet eller annet fast punkt bak stolen. Tar du deg tid og fester stolen skikkelig hver gang er det en trygg stol, det spørs hva du mener med enkelt å feste (skal det gå fort å feste den?) Anonymous poster hash: bb6da...bf5 Rart innlegget ditt ble borte. Ja vil at det skal gå fort å feste det. Har sett på det britax sete , monteringsanvisning. Syns det så tungvint ut det også Regner med de alle fleste seter man fester med seler, er omtrent det samme. Vil bare se om det finnes noen seter som er enklere å feste enn andre. Men mulig jeg går for isofix på reservesete også. De fleste biler har vel isofixfester. hi Anonymous poster hash: b79cb...b0d Da ville jeg absolutt gått for et med isofix. Hva med Cybex Sirona? Det er litt mindre enn Besafe, og er bra i test sikkerhetsmessig. Evt. Pearl (Maxi Cosi) som er på base er også nettere enn Besafe. De fleste nyere biler har isofix, og i biler uten kan det ettermonteres, varierer hva det koster - fra noen hundrelapper til et par tusen. Anonymous poster hash: bb6da...bf5 Ja blir nok med isofix. Skal ikke være noe dyrt sete, Skal kun stå i boden som ekstrasete, blir bare brukt iblandt. Vurderer å kjøpe et brukt, som ikke er for gammelt. hi Anonymous poster hash: b79cb...b0d
Appelsinpiken Skrevet 13. mars 2015 #12 Skrevet 13. mars 2015 Er ikke noe mindre og lettere sete akkurat, men besafe izi plus er veldi enkelt å feste med bilbelte.
Appelsinpiken Skrevet 13. mars 2015 #13 Skrevet 13. mars 2015 Dersom du velger med isofix anbefaler jeg concord reverso. Er det aller letteste isofixsete på markedet bare 9,5 kg. Ikke tar det så stor plass heller,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå