Gå til innhold

Vitamin D mangel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev i posten i dag, med resultatene fra første svangerskapskontroll der jeg tok blodprøver. Vitamin D var på 29, er det lavt? Det gikk iallefall som mangel stod det, og at jeg måtte ta tilskudd, men stod inhenting om hvor mye.. Noen med tips og råd??

Anonymous poster hash: 4fd77...115

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke kritisk lavt, men lav ja og du har sikkert en del plager fra mangelen?

Det lønner seg å kjøpe d-vitaminer fra England, Bigvits. Da får man et års forbruk for prisen en måneds forbruk koster i Norge.

Skrevet

Du må få resept på d-vit tilskudd av legen!! 29 er veeeldig lavt. Jeg hadde det og gikk på en hestedose av d-vit dråper. Husker ikke hva dråpene heter beklageligvis. Men du må kontakte legen og forlange et svar!! D-vit kan vel være uheldig for fosteret også... Ring i morgen og forlang en prat med legen. :)

Skrevet

Argh!!!! Blir så oppgitt over så inkompetente leger!!!! Det er så typisk å ikke anbefale dosering en gang. Når legen ikke gidder informere om dose så tar jeg det som et tegn på at han/hun ikke kan noe med det, så kan tenke meg du ville blitt anbefalt å ta litt tran... men det er ikke nok!

Ja, 29 er lavt. Pr. i dag opererer myndighetene med en nedre verdi på 50 nmol/l som normalt, men denne grensen vil trolig bli flyttet til 75 siden all forskning viser at alt under 75 kan gi symptomer og problemer.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt 100 µg daglig. Skal du kjøpe D3 her i landet så er D-Pearls fra PharmaNord best (20 µg pr. perle). Du kan bestille fra utlandet også, men da bør du vite at du bestiller fra sikre kilder. Og pass på at du alltid kjøper D3.

Anonymous poster hash: 53ab6...581

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...