Gå til innhold

Valmuefrø! Gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, har spist rundstykker med valmuefrø, leser at det er opium i det og at det fraråded at gravide spiser det? Noen som vet? Fant ikke så mye om det :(

Setter pris på om ingen er frekke og slemme i svarene sine..

Anonymous poster hash: c5813...732

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frarådes det??? Har spist det selv så følger denne! :-(

Skrevet

Ja, det er et opiumlignende stoff i valmuefrø, og spiser man myyye av det kan det visstnok slå ut på prøver.

Unngå det, men er nok ikke noen krise å ha spist rundstykker med litt dryss på!

I Tyskland og en del andre har de ulike valmuefrøkaker, hvor hele fyllet består av valmuefrø, da kan det bli store mengder, og det bør man unngå! Men da får man i seg mye, altså (de er veldig gode, de kakene... ;) )

Men så små mengder som dere har fått i dere nå er ingen krise, bare unngå det der det er mulig resten av svangerskapet.

Anonymous poster hash: 8172f...26e
Skrevet

Da sliter jeg for da jeg ble gravid så var det lyse rundstykker med valmuefrø jeg var hekta på de første ukene, spiste maaaaange av dem!!!

Anonymous poster hash: 98287...a4c

Skrevet

Har spist rundstykker med frø på toppen, ja. Men når jeg tenker meg om tror jeg at jeg spiste det sist svangerskap, og det gikk bra.

Men får holde meg unna heretter!

Anonymous poster hash: c5813...732

Skrevet

Det står da vel ingen steder i kostholdsråd for gravide, om at man skal holde seg unna dette? Jeg spiser no rundstykker med valmuefrø jeg! Vil tro du skal spise ganske mye valmuefrø for at det skal ha virkning/kan skade!!

Anonymous poster hash: 98287...a4c

Skrevet

Det hadde ikke vært tillatt i salg dersom det kunne få skadelige virkninger ved normalt konsum. Det meste er farlig dersom man hiver innpå enorme mengder av det.

Anonymous poster hash: 5ecef...467

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...