Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Han spiser grovt brød, yoghurt med frø, kli osv o, frukt, generelt sunt. Lite godteri. Drikker mye vann. Likevel er han hard i magen ca en gang per mnd. Så hard at han gråter av smerte. Når han får ut avføringen er den på størrelse med en appelsin. Det er som å være vit e til en fødsel, det hodet står og stanger i åpningen. Gi meg ditt beste tips, vær så snill Anonymous poster hash: e04c1...33c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Beklager !! Det er som å være vitne til en fødsel, der hodet står.... Osv... Anonymous poster hash: e04c1...33c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Du må ta han med til legen. Herregud?! En appelsin?! Anonymous poster hash: 377f4...af5
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Følger med på denne. Vesla vår har det sånn ca annenhver dag. Får helt vondt av henne Anonymous poster hash: 949de...fc2
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Vi gikk til legen med akkurat samme problem! Startet opp med lactulose, men det var ikke nok, så vi fikk resept på movicol for barn, et tømmemiddel. Nå har han fått tømming i en uke, og må fortsette med movicol som vedlikeholdsdose i hvert fall 6mnd. Legen her mente at vi ikke skulle gi melk som drikke lenger, siden det kan bidra til forstoppelsen. Ellers fikk vi ingen forklaring på årsaken til problemet, annet enn at dette er vanlig... Anonymous poster hash: 3b9be...920
Gjest Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Fikk et råd til nest eldste en gang, og det var å kutte ned på fibermaten. Kan bli for mye av det gode. Kanskje bruke litt malt i perioder, eller kontakt lege for videre utredning.
februarprins2013 Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 du gir han altfor mye fiber, er ikke bra det heller, kutt ned på det,så blir det nok bedre,ellers gi han svisker hjelper alltid for mini her som også er 2 år,men han elsker svisker
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 du gir han altfor mye fiber, er ikke bra det heller, kutt ned på det,så blir det nok bedre,ellers gi han svisker hjelper alltid for mini her som også er 2 år,men han elsker svisker Hehehe! og svisker er ikke fiber? Det er mer fiber i svisker enn i grovbrød, epler, pærer osv- Det er derfor det funker med svisker! Anonymous poster hash: 377f4...af5
februarprins2013 Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 du gir han altfor mye fiber, er ikke bra det heller, kutt ned på det,så blir det nok bedre,ellers gi han svisker hjelper alltid for mini her som også er 2 år,men han elsker svisker Hehehe! og svisker er ikke fiber? Det er mer fiber i svisker enn i grovbrød, epler, pærer osv- Det er derfor det funker med svisker! Anonymous poster hash: 377f4...af5 Oki,min fikk beskjed om og kutte ned på fiber,så regner med at en lege vet mer enn deg
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #10 Skrevet 12. mars 2015 du gir han altfor mye fiber, er ikke bra det heller, kutt ned på det,så blir det nok bedre,ellers gi han svisker hjelper alltid for mini her som også er 2 år,men han elsker svisker Hehehe! og svisker er ikke fiber? Det er mer fiber i svisker enn i grovbrød, epler, pærer osv- Det er derfor det funker med svisker! Anonymous poster hash: 377f4...af5 Oki,min fikk beskjed om og kutte ned på fiber,så regner med at en lege vet mer enn deg Ja, leger er allvitende. Men det må du også nesten være siden du ser at jeg ikke er lege? Anonymous poster hash: 377f4...af5
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #11 Skrevet 13. mars 2015 Følger med på denne. Vesla vår har det sånn ca annenhver dag. Får helt vondt av henne Anonymous poster hash: 949de...fc2 Annen hver dag?? Stakkars lita!! Og stakkars deg Anonymous poster hash: e04c1...33c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #12 Skrevet 13. mars 2015 Vi gikk til legen med akkurat samme problem! Startet opp med lactulose, men det var ikke nok, så vi fikk resept på movicol for barn, et tømmemiddel. Nå har han fått tømming i en uke, og må fortsette med movicol som vedlikeholdsdose i hvert fall 6mnd. Legen her mente at vi ikke skulle gi melk som drikke lenger, siden det kan bidra til forstoppelsen. Ellers fikk vi ingen forklaring på årsaken til problemet, annet enn at dette er vanlig... Anonymous poster hash: 3b9be...920 Jeg fikk beskjed på apoteket om å ikke bruke sånt mer enn nødvendig fordi tarmen ble avhengig av hjelp til å rømme seg Anonymous poster hash: e04c1...33c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #13 Skrevet 13. mars 2015 du gir han altfor mye fiber, er ikke bra det heller, kutt ned på det,så blir det nok bedre,ellers gi han svisker hjelper alltid for mini her som også er 2 år,men han elsker svisker Er du syk eller? Hvordan vet du hvor mye fiber jeg gir ut ifra det jeg skriver? Han spiser det samme som normale barn, skiver til frokost og i barnehagen. Frukt i barnehagen. Normal middag med grønnsaker og potet. Passer på å gi han litt frø ol hvis han spiser yoghurt til kvelds. Ellers spiser han da helt normalt. Hvis lite godte og brus betyr for mye fiber, vel da får det være . Anonymous poster hash: e04c1...33c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå