Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Jeg tar alt, henting og bringing i barnehagen, 90% av matlagingen, alt med støvsuging, gulvvask, vask av bad og do, skift av sengetøy, klesvask, bretting osv, oppvask og vask av flater. Er høygravid, kjempesliten og har vondt i bekkene og vonde kynnere når jeg anstrenger meg. Måtte bare få det ut, lei! Anonymous poster hash: a3551...3cb
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Javel. Her gjør vi ca 50/50 fordi jeg forlanger at det skal være sånn. Tenk det. Anonymous poster hash: 2afcd...161
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Javel. Her gjør vi ca 50/50 fordi jeg forlanger at det skal være sånn. Tenk det. Anonymous poster hash: 2afcd...161 Jeg har prøvd å forlange, men det skjer ingenting. Dessverre. Anonymous poster hash: a3551...3cb
ærlig talt Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Javel. Her gjør vi ca 50/50 fordi jeg forlanger at det skal være sånn. Tenk det. Anonymous poster hash: 2afcd...161 Jeg har prøvd å forlange, men det skjer ingenting. Dessverre. Anonymous poster hash: a3551...3cb Hva sier mannen når du forlanger? Og hva feiler det egentlig mannen din?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Javel. Her gjør vi ca 50/50 fordi jeg forlanger at det skal være sånn. Tenk det. Anonymous poster hash: 2afcd...161 Jeg har prøvd å forlange, men det skjer ingenting. Dessverre. Anonymous poster hash: a3551...3cb Hva sier mannen når du forlanger?Og hva feiler det egentlig mannen din? Og hvorfor får du barn med en mann som ikke bidrar i hjemmet? Anonymous poster hash: bad9c...919
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Sånn hadde jeg det også. Jeg orket ikke mer og mannen måtte flytte. Mitt beste valg her i livet. Anonymous poster hash: ba812...509
Elsker livet Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Har han en annen standard enn deg? Eller er han bare en hensynsløs egoist? Er det det første så kan du kanskje presse han noe og samtidig fire litt på kravene?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 Javel. Her gjør vi ca 50/50 fordi jeg forlanger at det skal være sånn. Tenk det.Anonymous poster hash: 2afcd...161 Jeg har prøvd å forlange, men det skjer ingenting. Dessverre. Anonymous poster hash: a3551...3cb Vel, da er nok ikke særlig konsekvent. Selvsagt skjer det ingenting hvis du prøver å forlange, men han bare kan la være å gjøre noe med det for du gjør jobben likevel. Akkurat som hos barn...Du får sette deg ned med han, så kan dere i fellesskap finne ut hvilke oppgaver du har hovedansvar for og hvilke oppgaver han har ansvar for. Fungerer ikke det så gir du han beskjed om at han har ansvar for disse oppgavene, og du utfører de ikke. Så får dere bli uten rene klær, han får bli oppringt av barnehagen hver dag etter å ikke ha hentet eller dere får gå uten middagsmat frem til han gjør sitt for fellesskapet. Anonymous poster hash: b790a...6cf
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 Da får du behandle han som et barn og inndrage goder til han begynner å bidra... Jeg hadde klikket om gubben min hadde vært som din, jeg hadde kastet en sko på han! Anonymous poster hash: c2d91...865
pifi med tre nurk Skrevet 12. mars 2015 #10 Skrevet 12. mars 2015 Gå til streik. Eller finn deg i det.
oslofrk Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 "Å prøve å forlange" er ny for meg! Jeg ville satt opp en liste over arbeidsoppgaver, leid mannen bort til boret og bedt ham velge halvparten - og da ville jeg følt meg snill! lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #12 Skrevet 12. mars 2015 Han er sikkert vandt med det hjemmefra... Si til han du ikke orker å ha det slik!!! Anonymous poster hash: afeb6...713
the amazing spidermamma Skrevet 13. mars 2015 #13 Skrevet 13. mars 2015 "Å prøve å forlange" er ny for meg! Jeg ville satt opp en liste over arbeidsoppgaver, leid mannen bort til boret og bedt ham velge halvparten - og da ville jeg følt meg snill! lykke til! Hehe, hvis jeg hadde blitt leid bort til et bor, ville jeg nok ha skrevet under på litt av hvert! Støtter denne, forøvrig, selv om jeg nok ikke hadde hatt noe bor å true med. Han høres skikkelig urimelig ut, og er nok altfor godt vant.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #14 Skrevet 13. mars 2015 Og du syntes det var en god ide å få et barn til med denne mannen fordi...??? Anonymous poster hash: 53ed3...800
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #15 Skrevet 13. mars 2015 Jeg gikk ut i streik. Erklærte at hvis du skal gjøre ingenting så skal jeg og det. Det tok nesten tre uker før mannen tok tegninga, da bodde vi i en motbydelig svinesti, etter det har han tatt sin del. Alt som trengtes her i gården var en oppvåkning. (heldigvis gjorde jeg dette før vi fikk barn) Anonymous poster hash: a4742...574
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #16 Skrevet 13. mars 2015 Jeg gikk ut i streik. Erklærte at hvis du skal gjøre ingenting så skal jeg og det. Det tok nesten tre uker før mannen tok tegninga, da bodde vi i en motbydelig svinesti, etter det har han tatt sin del. Alt som trengtes her i gården var en oppvåkning. (heldigvis gjorde jeg dette før vi fikk barn) Anonymous poster hash: a4742...574 Jeg kan ikke la barna bo i svinesti, gå uten middag og ikke bli hentet i barnehagen, mener dere seriøst at dere hadde gjort det? Lot være å hente i barnehagen for å statuere et poeng for mannen? Stakkars barn... Her har jeg FORLANGT, ikke bare prøvd, men man kan ikke tvinge en voksen mann til å gjøre noe han ikke vil. Har prøvd å gå i streik, da så ikke kjøkkengulvet ut i over 1 uke, så jeg måtte vaske. Siste gang jeg spurte om han kunne ta det og det, så begynte han å sjekke på nett etter vaskehjelp, før jeg sa at det har vi faktisk ikke råd til, da vasker jeg heller selv. Hvorfor jeg valgte å få et barn til med denne mannen? Fordi han oppførte seg annerledes i de forrige svangerskapene, og fordi jeg er imot abort? Anonymous poster hash: a3551...3cb
Pengetreet Skrevet 13. mars 2015 #17 Skrevet 13. mars 2015 Jeg kunne ikke levd med en mann som ikke tok hensyn og dro sin del av lasset. Du sier at du har forlangt, men ingenting skjedde. Vel, du kan ikke tvinge han, men du kan velge hva du vil godta.
Fashionista Skrevet 13. mars 2015 #18 Skrevet 13. mars 2015 Kanskje det hadde hjulpet om du bevisst lot være å vaske hans klær, brettet og lagt på plass hans tøy, ikke ryddet hans tallerkener osv? Litt barnslig kanskje, men ganske tydelig signal! Og så MÅ du jo si i fra og kreve at han må bidra mer! Si at du er helt utslitt, at du har plager ig at det er tungt nå som du er høygravid. Dere er jo et team som skal samarbeide og du er avhengig av hjelp fra han.
Twintipp og himmelblå Skrevet 13. mars 2015 #19 Skrevet 13. mars 2015 At du gidder! Med barnefar som dog er hyggelig ellers men godt vant, så kontaktet jeg en vaskehjelp. Så lenge han ikke gjorde noe særlig husarbeid fant jeg ut at han fikk betale for sin hjelp. Så jeg avtalte møte med vaskedama og hennes mann, ba de hjem kl 17, uten å si noe. Vi satt og spiste middag, det ringte på døren og jeg ga mannen en rask innføring i hva som ventet han på døren. Ingen retrettmulighet her! Han måtte vise de rundt i huset og stotret på svorskengelsk hvor alt i huset befant seg. Denne dama kom da hver 14. dag, full rengjøring, bretting av klær, hun rydder, vasker vinduer, skifter på senger og i grunn alt! Dette er nå 5 år siden.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #20 Skrevet 13. mars 2015 At du gidder! Med barnefar som dog er hyggelig ellers men godt vant, så kontaktet jeg en vaskehjelp. Så lenge han ikke gjorde noe særlig husarbeid fant jeg ut at han fikk betale for sin hjelp. Så jeg avtalte møte med vaskedama og hennes mann, ba de hjem kl 17, uten å si noe. Vi satt og spiste middag, det ringte på døren og jeg ga mannen en rask innføring i hva som ventet han på døren. Ingen retrettmulighet her! Han måtte vise de rundt i huset og stotret på svorskengelsk hvor alt i huset befant seg. Denne dama kom da hver 14. dag, full rengjøring, bretting av klær, hun rydder, vasker vinduer, skifter på senger og i grunn alt! Dette er nå 5 år siden. Det er vel og bra, men vi har ikke råd til vaskehjelp akkurat nå. Vi må bytte til nyere bil, reparere noen skader på huset osv. Vi har forresten felles økonomi, så denne betalinga for vaskehjelp går utover felles budsjett. Anonymous poster hash: a3551...3cb
Twintipp og himmelblå Skrevet 13. mars 2015 #21 Skrevet 13. mars 2015 At du gidder! Med barnefar som dog er hyggelig ellers men godt vant, så kontaktet jeg en vaskehjelp. Så lenge han ikke gjorde noe særlig husarbeid fant jeg ut at han fikk betale for sin hjelp. Så jeg avtalte møte med vaskedama og hennes mann, ba de hjem kl 17, uten å si noe. Vi satt og spiste middag, det ringte på døren og jeg ga mannen en rask innføring i hva som ventet han på døren. Ingen retrettmulighet her! Han måtte vise de rundt i huset og stotret på svorskengelsk hvor alt i huset befant seg. Denne dama kom da hver 14. dag, full rengjøring, bretting av klær, hun rydder, vasker vinduer, skifter på senger og i grunn alt! Dette er nå 5 år siden. Det er vel og bra, men vi har ikke råd til vaskehjelp akkurat nå. Vi må bytte til nyere bil, reparere noen skader på huset osv. Vi har forresten felles økonomi, så denne betalinga for vaskehjelp går utover felles budsjett. Anonymous poster hash: a3551...3cb Da får han enten hjelpe til eller ta ekstrajobb på Shell i helgene.Hadde ALDRI funnet på å ha det sånn.
Villbringebringebær Skrevet 13. mars 2015 #22 Skrevet 13. mars 2015 Du slutter selvsagt å vaske hans klær, så lager du kun mat du liker og ikke han til middag. Så drar du på spa når han er hjemme uten å sinofra før du er på vei ut døra. Da MÅ han være med minste å lage mat og stelle for kvelden. For du er jo ikke hjemme. Gjør deg utilgjengelig.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #23 Skrevet 13. mars 2015 Enig med villbringebær. Slutt å vaske hans tøy. Lag mat han ikke liker, Evt middag annenhver dag hvis han er altetende. Barna tar ikke skade av det for en periode (Evt lager du bare noe til barna). Du kan selvfølgelig ikke la det gå for mye utover de små, men de har heller ikke godt av å vokse opp i et hjem der mor er utslitt og far er en elendig rollefigur. Når mannen min lar ting ligge strødd rundt i huset, plukker jeg sammen rubbel og bit og legger det på sengen hans. Anonymous poster hash: 45fc1...da9
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #24 Skrevet 13. mars 2015 Jeg gjør også alt selv, er høygravid og tar meg av en aktiv åtteåring. Jeg har ikke annet valg, for jeg er alene. Anonymous poster hash: 010a6...bdf
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2015 #25 Skrevet 13. mars 2015 At du gidder! Med barnefar som dog er hyggelig ellers men godt vant, så kontaktet jeg en vaskehjelp. Så lenge han ikke gjorde noe særlig husarbeid fant jeg ut at han fikk betale for sin hjelp. Så jeg avtalte møte med vaskedama og hennes mann, ba de hjem kl 17, uten å si noe. Vi satt og spiste middag, det ringte på døren og jeg ga mannen en rask innføring i hva som ventet han på døren. Ingen retrettmulighet her! Han måtte vise de rundt i huset og stotret på svorskengelsk hvor alt i huset befant seg. Denne dama kom da hver 14. dag, full rengjøring, bretting av klær, hun rydder, vasker vinduer, skifter på senger og i grunn alt! Dette er nå 5 år siden. Det er vel og bra, men vi har ikke råd til vaskehjelp akkurat nå. Vi må bytte til nyere bil, reparere noen skader på huset osv. Vi har forresten felles økonomi, så denne betalinga for vaskehjelp går utover felles budsjett. Anonymous poster hash: a3551...3cb Da får han enten hjelpe til eller ta ekstrajobb på Shell i helgene.Hadde ALDRI funnet på å ha det sånn. Hvordan tvinge noen til å ta en ekstrajobb? Og finne på å ha det sånn? Tror du man velger det selv? Og hva gjør man hvis det blir sånn, bare kvitter seg med mannen? Hi, jeg har deg mye som deg. Og jeg nekter å la meg og barna gå i en svinesti for "å gi han en lekse". Jeg har prøvd å la han vaske sitt eget tøy osv, men det ender med at det flyter over med hans tøy på det alt for lille vaskerommet, som da gjør at det blir enda mer for meg å gjøre allikevel. Jeg er i tillegg hjemme i permisjon, så han slipper å se på møkket i 10 timer om dagen mens han er på jobb, mens jeg tråkker i det hele dagen. Og sånn orker jeg ikke ha det! Veldig lett for andre å si at "det hadde jeg ikke funnet meg i", for hva f*** skal man gjøre da?! Vi har det fint sammen, jeg elsker han, han er pappaen til mine barn.. Så jeg forlater han ikke fordi han gjør lite/ingenting hjemme. Men det gjør det ikke noe mindre frustrerende allikevel. Anonymous poster hash: fa56b...855
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå