Gå til innhold

Tung pust hos ettåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettåringen min har vært snørrete i noen dager nå. Hun har også vært veldig utilpass på nettene og våknet gjentatte ganger de siste dagene. I dag har hun plutselig blitt ganske hes i stemmen og i tillegg puster hun tungt. Det virker ikke som hun sliter med å puste, men pusten er mye tyngre enn den pleier å være. Hun hoster også. Hun hoster ikke så mye, men det er en litt rar hostelyd.

Jeg har ikke målt, men det kjennes ikke ut som hun har feber.

Jeg tenkte jeg skulle prøve å få hastetime i morgen mtp at det blir helg og alt sånt nå. Forhåpentligvis er dette bare en forkjølelse, men er litt bekymret pga tungpustheten.

Burde jeg bekymre meg for dette?

Anonymous poster hash: 51cc4...b6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få en legetime i morgen og få det sjekket! Jeg opplevde det samme med min gutt, og når jeg da kom på legevakta, ble jeg sendt på sykehuset slik at gutten skulle få inhalasjon. Nå sier jeg ikke at det er det som kommer til å skje med ditt barn!! Men det er bedre å få det sjekket hos legen i morgen, med tanke på at det er helg.

En annen gang når gutten min var tungpustet, men da hadde han og feber, var det lungebetennelse, og da ble det og sykehusinnleggelse. 

Det viste seg til slutt at gutten min hadde astma og måtte ha astma medisin daglig.

Men for å poengtere det en gang til: det er ikke sikkert at det er like "alvorlig" med ditt barn.

God bedring :)

Anonymous poster hash: b63cf...366

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...