Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Har en på 9 mnd som alltid ammes i søvn.. Dersom man legger henne ned i sengen våken, hylskriker hun og er rasende. Alle tips sier at man skal holde de i hånda, sitte ved siden av osv til de sovner. Det krever jo at babyen er rolig, noe min ikke er. Noen som har tips til å roe en hylende baby i senga?? Prøver å avvenne å amme i søvn da det gjør ting mye enklere for oss og faren kan begynne å legge også. Skrikekur er ikke ønskelig Anonymous poster hash: d9674...dac
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Jeg ammet i søvn helt til jeg avvente amminga ved 14mnd jeg. Men faren fikk legge uten amming (naturlig nok ) fra rundt ti mnd. Men vår unge hadde, og har, lakenskrekk, og blir lett oppe til langt på natt om vi ikke passer på. Anonymous poster hash: 51d0a...05e
Gjest Turid87 Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Samme med mi jente. Hun var en av de babyene som levde hengende på puppen og aldri roet seg noe annet sted, bil/vogn ett var helt krise. Da hun var 9 mnd kunne hun plutselig sovna i bilen, istedet for å skrike ustanselig. Da hun var 11 mnd snudde hun seg plutselig bort etter amming og pratet litt før hun sovnet selv. Helt ut av det blå! Jeg hadde ammet henne i søvn hver kveld fram til da og sneket puppen bort og listet meg ut. Hun var vel klar for det. Jeg grep muligheten og fortsatte å amme først, kose litt og så ligge ved siden av henne til hun sovna. Hun gråt aldri, fordi hun var moden for å sovne uten pupp. Hun har vært ekstremt glad i puppen, og hylskrek om hun ikke fikk den på natta helt fram til hun var 14 mnd. Da godtok hun plutselig et nei av og til. Jeg pleide å amme hver 1-2 timer hele natta og under sykdom/tenner hadde hun puppen i munnen hele natta. Jeg grep sjansen igjen og nattavennet henne uten dramatikk. Vi kuttet puppen helt da hun var 19 mnd, da var hun klar. Prøvde da hun var 16 mnd også, men hun gråt sårt og savnet den fælt så jeg valgte å gi henne litt mer tid. Stol på deg selv og lytt til barnets signaler. Plutselig er han/hun klar.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Hva har dere gjort når dere har hatt barnevakt? Hvis dere har det da Anonymous poster hash: d9674...dac
Gjest Turid87 Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Har ikke hatt barnevakt, men da hun var 8 mnd var jeg borte fra kl 20-23 på konsert. Faren hadde henne i fanget foran tv og bysset litt, hun sovnet mye senere enn vanlig leggetid men var i godt humør. Hun sov i armene hans da jeg kom hjem og jeg overtok:)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Vi bodde så langt borte fra all familie (pga studier) at barnevakt ikke var aktuelt før vi flyttet hjem da barnet var rundt 18 måneder. Var vi hjemme på besøk ville vi være med familien, og vi hadde ingen venner det var naturlig å spørre om å passe jenta. Har hatt masse barnevakt etter vi flyttet, men da var jo amminga ferdig. Anonymous poster hash: 51d0a...05e
Gjest Turid87 Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Jenta mi er nå 20 mnd og ammes ikke lenger. Hun sov borte en natt da hun va 17 mnd og det gikk veldig fint. Hun har hatt barnevakt på kvelden flere ganger etter hun ble 1 år og drt har gått kjempefint. Fra hun var 15 mnd kunne de 5 personene hun kjente beste legge henne uten problem (besteforeldre, tanter). Det går seg snart til for dere også. Noen mnd er ikke lenge i et større perspektiv. Vær der for barnet ved leggetid hvis behovet er der.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 Min yngste på 20 mnd er et puppemonster. Nå er jeg så sliten av det og i kveld la jeg henne uten å amme. Har trappet ned til en skvett om kvelden, men da prøver hun seg Ila natta og alle sover dårlig. Hun gråt en stund, men jeg lå ved siden av henne og sang. Etter 10 min sov hun. Aner ikke hvordan natta blir men jeg må jo bare fullføre. De andre barna kuttet jeg tvert på ved 15 og 18 mnd! Kos og sang, noe som heter opp ned metoden som er skånsom og effektiv. Lykke til! Anonymous poster hash: 74b01...677
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 Takk for svar:) Anonymous poster hash: d9674...dac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå